درسته احمدوند با میلاد هاشمی همکاری نکرده اما تنظیمهای خودشم زیاد به درد بخور نیستن و خیلی فاصله داره تا بخواد برسه به جایگاه شادمهر
جمله آخر این دوستمون رو نخوندی و توجه نکردی که میگه شادمهر از بهترین آهنگسازها و هنرمندای بعد از انقلابه .. نمیگه خواننده میگه هنرمند و بین خواننده و هنرمند فرقه... در اینکه شادمهر خواننده خوبیه شکی نیست اما بیشتر از اینکه خواننده خوبی باشه هنرمند خوبیه و با اینکه امثال داریوش و ابی آهنگسازی و تنظیم بلد نیستن اما شاید تو خوانندگی از شادمهر بهتر باشن و کارنامه کاریشون اینو اثبات کرده و یکی دیگه از دلایلش هم اینه که چون به سلیقه مخاطباشون احترام گذاشتن و با هنرمندای واقعا بااستعداد و کاربلد همکاری کردن و چون تو انتخاب همکارهاشون موفق بودن ، هنوزم آهنگهای 40 سال گذشته شون قابل شنیدنه ولی اگه راه شادمهر رو میرفتن ... .. توجه کن علیرضاافکاری با داریوش رشد کرد و همون لطفی که شادمهر میخواد به سیناپارسیان و ایمین بکنه داریوش به علیرضاافکاری و روزبه بمانی کرد و به جوونا میدون داد، اما اینا کجا و اونا کجا ...
ولی شادمهر یه لول از این خواننده های قدیمی بالاتره چون خودش آهنگسازی و تنظیم بلده و نوازنده چند تا سازه و 90 درصد از اسطوره های قدیمی اینکاره نیستن به طوری که همون اسطوره هایی مثل ابی یا مهستی میان برای موفقیتشون با شادمهر همکاری میکنن و اونا چون تو انتخاب همکاراشون کاربلد و باسلیقه ان میدونن شادمهر چه گوهریه اما شادمهر اینو نمیدونه .. اونا سلیقه شون خوبه و هنر شادمهر رو فهمیده اما شادمهر از هنر خودش فراریه
حالا بعید نیست آهنگ بعدی ابی رو هم میلاد هاشمی به پیشنهاد شادمهر تنظیم کنه
با تمام حرفات کاملا موافقم اما اضافه کنم جایگاه خوانندگان رو اگه بخایم با صدا و آثاری که ارائه دادن مشخص کنیم قطعا شادمهر جایگاه داریوش و ابی رو نداره و از اونورم بخایم راجب موسیقی جایگاه تعیین کنیم خوب داریوش و ابی که موزیسین میستن شادمهر رو باید به بایک بیات قمیشی زلاند منفردزاده شماعی زاده واروژان و ... مقایسه کرد که خوب جایگاه اونا رو هم نداره من همیشه گفتم شادمهر هنرمند خیلی بزرگیه و با استعداد اما هیچوقت نه بهترین خواننده ی ایران بوده نه بهترین آهنگساز الان که شرایطش انقد بد شده که اون کارکتر بزرگی که از خودش ساخته بود رو داره از بین میبره با ارائه ی آثار بسیار متوسط
خب نسبت به سن و سال و تجربه و سالهای فعالیتش از اون اسامی خیلی پایینتره ولی تو همسن و سالای خودش و بین جوونترها و هنرمندای جدید تقریبا همسطح اوناست .. شما نمیتونی یه هنرمندی با سابقه 50 سال فعالیت هنری رو با شادمهر مقایسه کنی .. حتی شادمهر یه زمانی از دستخط موسیقی اون هنرمندا تو آهنگسازی هاش برای دیگر خواننده ها تقلید میکرد و براش الگو بودن .. در ضمن دهه 50 ایران موسیقی دنیا شرایط بهتری رو داشت و نه تنها ایران بلکه در سراسر دنیا آهنگهای بهتری تولید میشد .. الان دوران طلایی موسیقی نیست و این مقایسه منصفانه نیست..
در ضمن منم حرفات رو قبول دارم که شادمهر رو نباید با خواننده ها مقایسه کنیم و باید با هنرمندا یعنی آهنگسازها و تنظیم کننده ها مقایسه اش کنیم و در مقایسه با هم دوره ای های خودش یه پله بالاتره.. هم دوره های خودش مثل بهنام ابطحی و و شهیاد و پوریا حیدری و حتی بهروز صفاریان و چراغعلی... ( سعید زمانی و هومن نامداری و غیره رو نمیگم چون جوونترن و بی تجربه اما بااستعداد ولی هم دوره ایش به حساب نمیان ) و شما نمیتونی شادمهر رو با بابک بیات مقایسه کنی که همسن پدرشو داشت ..خدا رحمتش کنه ..
ولی با کلیات حرفات که موسیقی در دهه های گذشته بهتر بوده و هنرمندای قدیمی دیگه جایگزین ندارن موافقم و این شامل کل دنیا میشده .. ولی اینو به یاد داشته باش آهنگساز بسیار بزرگی مثل فرید زلاند با اون آهنگهای درخشان فقط ساز پیانو میزنه اما شادمهر به بیش از 5 یا 6 تا ساز مسلطه و تو نوازندگی از اونا یه لول بالاتره و ویالونی که شادمهر میزنه رو امثال بابک بیات و سیاوش قمیشی نمیتونن بزنن و اینجا باید مثلا فقط با بیژن مرتضوی مقایسه بشه و تو گیتار با آرمیک مقایسه بشه ( که این مقایسه هارو نسبت با سن و سال و تجارب قبول ندارم) و این نشون میده شادمهر یک هنرمند کامله که تو هر زمینه از موسیقی اسمی به میون میاد یه جهشی زده و سعی کرده از خوانندگی و آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی و حتی ضبط صدا همه رو به بهترین شکل یاد بگیره و فقط جزو یکی از این گروه ها نباشه
ویرایش توسط nasernew : 06-18-2019 در ساعت 08:13 PM
من به عنوان یه مخاطب و یه طرفدار کوچیک امیدوارم لیاقت این آهنگ های که استاد میده بیرون رو داشته باشیم
صد در صد منم یه جورایی حرفای خودتو زدم دیگه و اینو واسه کسایی گفتم که هر نوع مقایسه ای میکنن و گفتم باید در هر شاخه ای مقایسه کرد و البته به قول شما نسبت به میزان سالهای فعالیتش شادمهر یه هنرمند و استعداد توانمند بوده یه نابغه که هم صدا داره هم آهنگسازه هم نوازنده ولی در شاخه های صدا یا آهنگسازی مثالهایی زدم که از او بزرگتر زیاد داریم واز اینورم تقریبا پدیده ای مثل شادمهر که به هر سازی مسلطه نداشتیم
شما خودتون میزنید به اون راه یا من لهجه دارم؟ من دارم میگم شادمهری که کار معمولیش مثل اینده یک هفته بعدش توسط خواجه امیری کپی شد و همه دنباله روش بودن الان خودش دنباله رو دیگرانه شده یکی مثل سامان جلیلی و احمدوند و دیگران بعد شما اینو میگی اون دسته از طرفدارنی که اهنگ جدید تو مایه های سبب میدونستن هم مثلا شاد میشن و میخندن
در حال حاضر 147 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (1 کاربران و 146 مهمان ها)