این ارتباطی که اینجا بیان میکنی و میگی من خیلی دوسش دارم پس کلا قضیه من جداست، دقیقا مثل یه رابطه یکطرفه است که بدون یه شناخت عمیق که ابعاد کل داستان رو بررسی کنه فقط داری پرستش میکنی و طرف مقابل هرکاری که انجام بده بدون پذیرفتن حقیقت پذیرشش میکنی.
در نهایت به خودت داری ضربه میزنی.
بعد من منظورتو از مخاطب عمومی متوجه نمیشم! شادمهر یه خواننده کاملا پاپ خونه و پاپ هم یه سبکه کاملا مردمی پس نمیتونی بگی چون من شادمهر رو از زاویه دیگه ای گوش میکنم یا اینکه خیلی تعلق خاطر دارم بهش پس مخاطب عمومی نیستم!.
موزیسین اگر واقعا دارای دانش و بینش باشه و سواد کافی داشته باشه در قبال هرگونه کپی یا الهام باید به صاحب اثر طبق قوانین بین المللی و لایسنس هزینه پرداخت کنه! اگر هم خودش رو موزیسین با مشخصههایی که گفتم قبول داره از توانایی های خودش استفاده میکنه، ولی اینجا شاهد یه برون سپاری کاری هستیم که حتی توجهی هم به ناشی بازی های شخصی که ملودی رو ساخته نشده!
نکته دوم اینکه ما تو ایران موزیسین به اون شکلی که باید باشه نداریم اونایی هم که هستن مطمئنا دنبال کپی نمیرن.
یه آهنگی وقتی کپی داره ناخودآگاه آدم پس میزنه چون حس میکنه وقتی که داره میذاره برای شنیدن اون اثر هدر رفته، قرار نیست هنرمند یه اثر به خاطر یه کپی کنار گذاشته بشه ولی اون اثر رو چرا میشه!
مورد سومی هم که هست اینکه وقتی یه نفر در طول کارنامه کاریش کپیهای زیادی بدون حتی اسم بردن از صاحب اثر داره خب شما در نهایت اگر به هیچی هم توجه نکنی، به وقت خودت باید احترام بذاری مخصوصا وقتی یه کاری درون آلبوم قرار میگیره و هزینه هم بابتش پرداخت میکنی!
بازم میگم وقتی بد نیست که بابت خلاقیت ذهنی، تفکر و هرچیز دیگهای که صاحب اثر استفاده کرده تا یک اثر رو خلق بکنه هزینه پرداخت کنی.
اینکه کاری یکی رو کپی کنیم و حالا اسم ببریم یا نبریم بعد بگیم داریم کمک میکنیم که طرف هنرمند بودنش ثابت شه مصداق بارز منت گذاشتنه
شما حق حقوقی طرف رو پرداخت کنی لازم نیست از این حرکتایی چیپی که تو ایران مد شده و باهاش توجیه میکنن استفاده کنی!
در پناه عشق الهی باشید
ویرایش توسط Gsshop : 08-11-2020 در ساعت 11:28 AM
چشم تو ساکت شم ، یه آب راکد شم
هی هوا بدتر شد ، مسیرا تاریکن
من نمیدونم برم یا بمونم کاری کردچشمِ تو داغون شم ، هدفِ بارون شم
متن شعر و معنی شعر عالی هستش چرا بیخود گیر میدین؟
چشم تو ساکت شم ، یه آب راکد شم
اینجا غم و بغض رو میگه
هی هوا بدتر شد ، مسیرا تاریکن
من نمیدونم برم یا بمونم کاری کردچشمِ تو داغون شم ، هدفِ بارون شماینجا کلا دیگه داغون شدن از غم عشق و میگه و ترکیدن بغض و سرازیر شدن اشک
امیدوارم منظورمو درست فهمونده باشم
یه آهنگ معمولی بود،یعنی بد نیس،شاید از خیلی کارایی که داره میاد بالاتر باشه ولی خب خیلی عالی نبود،من بی احساس روخیلی خیلی بیشتر دوس داشتم چون ملودیش عالی بود ولی این اهنگ ضعف ملودی داشت و فقط صدای شادمهر اونو پوشش داده بود...مثلا آهنگ «فصل پریشانی» علی زند وکیلی که چند روز پیش داده بود چند سر و گردن بالاتر از این اهنگ بود واهنگای دیگه ای که این چندوقت اومده بود..البته این نظر منه....ولی خب بازم با همه ی این احوال اهنگ رو چندباری میشه گوش داد و لذت برد.
یه چیز دیگه هم بود اینکه احساس کردم قسمت ترجیع بندش کپی از آهنگ «غرور» بهنام صفوی باشه،،خیلی شبیه بود،حالا دوستان گوش کنن ببیینن به گوش اونام اشنا بود یا من اشتباه میکنم.
من از این درد خسته شدم،از جنگیدن با قلب خودم . . .
ترانه ش دو پول سیاه ارزش نداره
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
به نظرم هر چی میگذره داره تو خوانندگی پیشرفت میکنه و پخته تر میشه
اجراش واقعا دلنشین بود
و دلیل اصلی این که میتونی آهنگ رو گوش بدی همین قدرت صدا و اجراس
ملودی خیلی قوی نداره متاسفانه و ضربه اصلی رو از اینجا میخوره آهنگ
تنظیم هم خلوت و ساده بود و به خاطر ملودی و اجرا شاید نمیشد بهتر از این اجراش کرد
به نظر من اگه به کسی بر نمیخوره در کل آهنگ ضعیفی نبود
دلیل اصلی اجرای بی نهایت زیبای شادمهر هست
من دلم برای یه اجرای قوی تنگ شده بود از این نظر من رو راضی کرد
نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست
ندیدی جانم از غم ناشکیباست
چرا رفتی؟ چرا من بیقرارم
به سر سودای آغوش تو دارم
.
.
.
به یاد روز ها را سپری میکنم پدر
عزیزم کل مطلب رو خوندی
نوشتم بی نهایت دوسش دارم اما از ضعفش انتقاد میکنم و دفاع نمیکنم
من خودم منتقد درجه یک کارای ضعیف این آدم هستم اما نه اینکه هر چی خوشم نیومد داد بزنم بگم مقوا بی محتوا و ...
منظورم اینه اگه الان مد شده همه میگن چرا شادمهرِ مولف خودش نمیسازه و تنظیم نمیکنه
من و خیلی از دوستان سال 90 به این مسئله اعتراض کردیم و نتیجه نگرفتیم
و منظورم از شما کسایی هستن که میگن چرا خودش نمیسازه
به نظرم اصن حرفای منو درست نخوندی هر چی دوست داشتی برداشت کردی
اگه مورد بحث شادمهر هست که بعید میدونم از کل کارای منتشر شدش تا الان نهایتا بین 5 تا 10 درصد ش کاور باشه یا کپی
و اینکه همچنان مخالفم با اینکه چرا نباید یه موزیسین کا کاور رو انجام بده
کاور یا کپی کردن در سطحی که شادمهر انجام داده به نظرم به هیچ عنوان ناقض نبوغ و استعدادش نیست
چون بحثمون شادمهر هست اسم شادمهر رو آوردم
منم معتقدم باید شما حق و حقوق ناشر رو پرداخت کنی
اصلا کی گفت منت بذاری
کمک چیه برادر
من گفتم وقتی یه موزیسین از یکی دیگه کاور میکنه اعتراف میکنه به مهارت اون
چه ربطی به منت داره و ...
این چیزی که میگم مخاطب ش اصن خودمم لطفا به کسی بر نخوره
یادمه یه استادی داشتم میگفت ما خیلی باحال ایم
تو یه مسئله ای اصلا تخصصی نداریم
اما راجع ش دایه استادی میگیریم و کسی مخالف ما تظر بده بر میخوره بهمون
دقیقا جامعه و مملکت ما همینه
ته هنر من هفته ای دو جلسه فوتبال رفتن و فوتبال دیدن از تی وی هست
بعد میگم این زیدان پچول با این مربی گری تر زد
ته هنر من از موسیقی کنسرت رفتن و موزیک گوش دادن هست
بعد میام تمام آهنگارو نقد میکنم و سر تا تهشو میکوبم
و هزار تا مورد دیگه که خدار رو شکر همه مون صاحب نظریم
مهندسی
پزشکی
سینما
معماری
طراحی
ورزش
و ....
این صاحب نظری در همه امور ادامه دارد
ویرایش توسط Parsa8 : 08-11-2020 در ساعت 04:14 PM
نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست
ندیدی جانم از غم ناشکیباست
چرا رفتی؟ چرا من بیقرارم
به سر سودای آغوش تو دارم
.
.
.
به یاد روز ها را سپری میکنم پدر
در حال حاضر 79 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 79 مهمان ها)