سابقه داشتش که قهر کنه بکشه کنار یک مدت ولی با کولاک بر میگشت هر بار
من نمی دونم شاید واقعا انگیزه ای نداره، از طرفی موزیکای رو صحنه ای که براش ساختن به مذاق طرفدارای کنسرتیش و تو ماشینیش خوش اومده و به ظاهر مخاطب راضی هست دلیلی نمیبینه بخواد تغییری ایجاد کنه
حیف این اسطوره هایی که دارن این شکلی پا به سن میگذارن و خودشونو میکشن کنار
مگه ما چقدر دیگه داریمشون ؟
خواننده واااااسه ما اسطوره س
ولی
ی کتاب می خوندم
ک می گفت هر چه قد افراد معروووف خودشونُ شفاف کنن واسه مردم و توضیح بدن راجع ب خودشون
مردم بازم برداشت خودشونُ از افراد مشهور دارن
ینی این ک اینا همه شون آدمن دیگه
ما ک نمی دونیم شادمهر از زندگی چی می خواد
شاااید ب خواسته ی هنریش رسیده
و
حالا می خواد ب زندگی شخصیش برسه
شایدم فعلا این جوریه و بعدا باز با کاراش بخواد شکه مون کنه
هیچی معلوم نیس
تازه اون کتابه راجع ب کسایی ک خودشونو شفاف کردن واسه مخاطب اینو گفت
شاااادمهر ک هیچ وقت سعی نکرد خودشُ توضیح بده
ی جوراااااایی عاااشقِ این رفتارش بودم ....
و این ک آره ی سری مخاطبا رو راضی می کنه
شااایدم اونا انقد الان زیادن ک ما ب چشم نمیااایم
..
و راجع ب دو خط آخرم وقتی ی چند سال بگذره و امثال این خواااننده ها بکشن کنار
نسل بعدی موسیقی ی دست می شه
شاااایدم ماا وصله ی نا جوریم
بعد از چند بار گوش دادن :
داریوش آهنگ مدرن خونده .. ملودیش شبیه ملودی های معمولی فرید زلاند بود ( فرید زلاند ملودی های شاهکار هم داره) . تنظیمش مدرن بود و پارت دومش تو مایه های راک تنظیم شده بود سبک جدبدی برای داریوش محسوب میشه و باید ببینیم بازتابش چیه .. کیک و بیس خوبی هم داشت و میکس و مستر خوبی هم داشت ، تنظیم عالی بود ، ترانه هم که خوب .. .. دوستش داشتم چون کار تکنیک بالایی داشت اما علیرضاافکاری مارو خیلی پرتوقع کرده و جای خالیش بازم حس شد .. در کل تو این بازار آشفته موسیقی اثر خوبی بود و به قول تو اهنگهای خیلی قدیمیش و آلبوم دنیای این روزهای من انتظارا رو بالا برده و منتظر اهنگهای بهتر از این از داریوش هستم .. ولی بازم حرف همیشگیمون اینکه جای هنرمندای باسواد نسل اول موسیقی خالیه و باید همشون دست به کار شن و خوشحالم داریوش تقی پور بازم شروع به فعالیت کرده و با این اثر تکنیکی حرف مارو بیش از پیش ثابت کرد
ایندفعه آهنگسازش خود ایمین هست .. بله سعید زمانی خیلی خیلی بهتر از میلاد هاشمیه اما به شرطی که شعر و اهنگ فاخر باشن وگرنه میلاد هاشمی هم میتونه شعر و اهنگهای معمولی رو به خوبی تنظیم کنه ، فکر نمیکنم تنظیم کردنه یک اهنگ ساده و معمولی ، .. دشوار به نظر بیاد .. سعید زمانی هم شعر و آهنگهای معمولی رو بسیار معمولی تنظیم میکنه و بستگی به این داره که چی بهش بدن تا چی رو تحویل بده .. تا وقتی که شعر و آهنگ معمولی باشن حتی بهروز صفاریان هم نمیتونه معجزه کنه و اینو تو تنظیمهای جدیدی که ازش منتشر شده ( مثلا آهنگ آخر احسان خواجه امیری ) میشه دید ..
مگه ما چقدر دیگه داریمشون ؟
این جمله ات خیلی تاثیرگزار بود .. شادمهر هم داره پیر میشه
من نمیخوام تغییر تو سبکش ایجاد کنه میخوام آهنگهای بااحساس تر و ماندگار تر بخونه .. سبکش بد نیست .. آهنگ بیتابی تو آلبوم مسافر یا اهنگهای آلبوم دهاتی یا آدم و حوا همشون شاد و بازاری بودن اما هنری بودن و تکرار نمیشن .. یا اهنگهای آلبوم خیالی نیست همشون الکترونیک بودن اما بدون رقیب ..حرف من این نیست که شادمهر سبک موسیقیش رو تغییر بده اما باید اهنگهای فاخرتر و ماندگارتر و بهتری بخونه .. اهنگهای آلبوم آخر مهستی هم همشون شاد و بازار پسند بودن .. خیلی ها فکر میکنن ما از شادمهر میخوایم روضه بخونه .. نه اینطور نیست .. فقط آهنگهایی بخونه که بشه بیشتر از یکبار بهش گوش داد
آره علیرضا افکاری خوب بیشتر توی یه خط حرکت میکنه و البته سطح بالا اما این کار برای داریوش یه کار متفاوت محسوب میشد درسته که خیلی خوبه افکاری باز با داریوش کار کنه اما به دلیل اینکه سبک مشخصی داره شاید داریوش فعلا انتخابش نکنه واسه ساختن کار چون باهاش یه آلبوم و یکی دو تک آهنگ داشته و از اونطرف افکاری فعلا با اونور آبی ها احتمالا کار نمیکنه . راجب فرید زلاند که بله صد در صد جزو آهنگسازهای درخشان ماست درش شکی نیست این کار به لحاظ تنظیم تقریبا راک هم برای داریوش متفاوت بود هم به لحاظ محتوا همه ی مخاطباشو راضی کرد فک میکنم داریوش خواسته سبک گذشته شو با کمی نوآوری ادامه بده و البته موفق هم بوده
در ادامه ی کامنت خوبت بگم شادمهر ترکهایی مثل رسیمثلیا چه خوابهایی داشته که اسلو نبودن و تو سبک خودشون نه توسط کسی تونستن تکرار بشن نه مصرف دار بودن هنوزم بوی تازگی دارن از لحاظ تنظیم و تکنیک . کارهای مسافر پشتش یه عالم تفکر و انگیزه بوده که بیتابی هم به عنوان شاد ترین آهنگ آلبوم همچنان میدرخشه ولی پشت کارهای فعلی هیچ تفکری جز ایکنه برای فروش بیشتر بلیط های کنسرت فقط چند ماهی یک کار بده نیست به شخصه دوست داشتم شادمهر با توجه به شرایط سنی کمی رو بیاره به شعرای بهتر واقعا هنوزم بعضی وقتا تعجب میکنم شادمهر توی بیست و هفت هشت سالگی ترانه داره که میگه شب و نگاه خیس تردید پشت حصار لحظه هاس بال و پرت اگر که بسته س شوق پریدنت کجاس بعد الان توی چهل و هفت سالگی از دور شدی و مغرور شدی و کور شدی میخونه . شادمهر پتانسیلشو داره ترانه ی قوی با ملوید و تنظیم قوی بده که موندگار بشه اما نمیدونم چرا انقد نگاهش بیزنسی شده
بعضی ها میگفتن آلبوم لاله زار زیادی واسه ابی مدرن بود اما به نظر من ابی همیشه مدرن بوده و اون وسطا چند تا کار کلاسیک هم خونده اما آهنگ به این مدرنی از داریوش نشنیده بودم ( داریوش اهنگهای مدرن تو آلبوم پیچک داشت ) اما این دیگه زیادی مدرن بود و اصلا با نوآوری و تنوع مخالف نیستم چون از نوع خوبش بود و سطح هنری داریوش رو پایین نیاورده بود .. افکاری که کلا مثال بود، چون فکر کنم تعهد داده با هنرمندای اونور آب همکاری نکنه و براش مشکل امنیتی پیش میاد یا اینکه پول خوبی بهش بدن که حاضر شه اسمشو تو آهنگ نیارن و ناشناس یا با اسم یکی دیگه منتشر شه که اینم بعید میدونم .. و افکاری رو مثال زدم چون همیشه تو آهنگهای داریوش غم خاصی هست و افکاری هم میتونه اون غم رو انعکاس بده و صادق نوجوکی هم در سال گذشته با اون تنظیمهای ارکسترال و کلاسیک برای داریوش کم نذاشته و این غم ربطی به افکاری نداره و تاکید میکنم فقط مثال زدم چون حتی دهه 50 یا 60 هم تو آهنگهای داریوش اون غمه حس میشد و مطمئننا برای افکاری الگو بودن .. به هر حال اگه داریوش تو موسیقی تغییر سبک بده تو شعر نمیده و همیشه شعرای خوبی انتخاب میکنه .. و این خیلی مهمه
ویرایش توسط nasernew : 03-24-2020 در ساعت 01:37 AM
در حال حاضر 39 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (1 کاربران و 38 مهمان ها)