PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : یادمان *بابک بیات* و خاطره بازی با ترانه به مناسبت 71 مین سال تولد



Amir.p
06-15-2017, 03:36 PM
23 خرداد سالروز میلاد زنده یاد استاد بابک بیات هست برای همین هر چند دیر به سهم خودم خواستم یاد و نام این بزرگ موندی رو به یاد اورده باشم هر چند نارسا.
تولدت مبارک استاد و یادتون جاودانه


زندگی نامه زنده یاد بابک بیات

نام اصلی: علی‌حسین بیات زرندی مطلق

نام مستعار: بابک بیات

تولد: ۲۳ خرداد ۱۳۲۵

ملیت: ایران

مرگ: ۵ آذر ۱۳۸۵ (۶۰ سال

سبک‌(ها): پاپ، بلوز

ساز(ها): پیانو

سال‌های فعالیت: ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۵

بابک بیات در سال ۱۳۲۵ در شهر تهران به دنیا آمد. از سن ۱۹ سالگی در اپرای تهران و زیر نظر خانم اولین باغچه‌بان ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] DA%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86)، آقای ثمین باغچه بان ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%87_%D8%A8%D8%A7%D9%86) و نصرت‌الله زابلی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%B2%D8%A7%D8%A8%D9%84%D B%8C&action=edit&redlink=1) با موسیقی کلاسیک و جهانی آشنا شد و در حدود پنج سال همکاری خود را با این اپرا ادامه داد. بعد از آن با محمد اوشال ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%84) آهنگساز و رهبر ارکستر جاز فولکوریک دوستی عمیقی پیدا کرد که این دوستی به ادامه هارمونی و آکومپانی مان و فراگیری دیگر اشتیاقات موسیقایی بیات منجر شد. ایرج جنتی عطایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C) شاعر و ترانه سرا و نمایشنامه نویس که از دوران کودکی تا قبل از انقلاب با بابک بیات همگام با هم موسیقی ترانه را ادامه دادند، در زندگی بیات و خانواده اش بسیار مؤثر بود، که این دوستی به ساخت ترانه‌های بسیاری از جمله: غریبه، جنگل، بن‌بست ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])، خونه، فریاد زیر آب ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%A2%D8%A8)، علی کنکوری، تپش ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])، خاتون ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])، سایه، خورجین ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]) (بانوی شرقی)، فصل بد خاکستری (روح بزرگوار)، سقف، هیچ‌کسی مثل تو نبود، طلایه دار (ای بزرگ موندنی) و بسیاری ترانه‌های دیگر منجر شد.
بابک بیات موسیقی فیلم را با فیلم غریبه که با همراهی واروژان ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]) ساخته شد، شروع کرد. بعد از فیلم غریبه، بیات موسیقی فیلم‌های :خوشید در مرداب، شب آفتابی (با ترانه عروسک قصه من)، برهنه تا ظهر با سرعت، فریاد زیر آب، سریال چنگک و بسیاری موسیقی فیلم‌های دیگر را ساخت.
بابک بیات همیشه از دوستانش مانند محمد اوشال ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%84)، ایرج جنتی عطایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C)، خسرو شریف پور ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %B1%DB%8C%D9%81_%D9%BE%D9%88%D8%B1&action=edit&redlink=1) و مهندس فریدون حمیدی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] 86_%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF%DB%8C&action=edit&redlink=1) و … که مشوق او بودند یاد می‌کرد. از دوستیش با ایرج جنتی عطایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C) و خاطراتشان، از سفرش با احمد شاملو ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%88) به کشور سوئد که موسیقی اش صدای شاملو را در شبهای شعر در کنسرت هوست و چند جای دیگر که به چند ماه انجامید همراهی می‌کرد، و از خاطراتش بانصرت رحمانی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%86%DB%8C):
«زندگی بازیست، ما خود صحنه می‌سازیم تا بازیگر بازیچه‌های دیگران باشیم، وای زین برد روان فرسای، من بازیگر بازیچه‌های دیگران بودم، گرچه می‌دانستم این افسانه را از پیش، زندگی بازیست.»
وزمزمه می‌کرد شاملو را که:
«همه لرزش دست و دلم، از آن بود که عشق پناهی گردد، پروازی نه گریزگاهی گردد، آی عشق آی عشق چهره آبیت پیدا نیست.»
از شفیعی کدکنی می‌گفت. از ایرج جنتی عطایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C) می‌گفت و از پرسه‌های در کوچه پس کوچه‌های جنوب شهر تهران. از سینما رفتن‌های ساعت ۱۱ صبح و سینما نیاگارا ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7). از اسفندیار منفردزاده ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%85%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9 %87) و و دوستی‌های قدیمی و از ملودیهای او که از بچه تهران قدیم صحبت می‌کرد. از جمعه، از رضا موتوری، فرهاد مهراد ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%D8%AF) و شهیار قنبری ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%B1%DB%8C). از واروژان ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])، از محمد اوشال ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%84) و رفاقتهایشان که حتی بلندای بلندترین سپیدارها هم به اندازه آن نیست. از بهرام بیضایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%DB%8C%DB%8C) و استادی و احاطه اش در موسیقی فیلمی که قرار است برایش نوشته شود. از احمد شاملو ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%88) و همسرش آیدای مهربان.
آهنگسازی
بابک بیات به آموزش خوانندگان زیادی از جمله محمد اصفهانی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%D9%86%DB%8C)، حامی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])، مانی رهنما ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7)، نیما مسیحا ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7)، مالک غنمی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %86%D9%85%DB%8C&action=edit&redlink=1)، سیاوش عباسی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DB%8C&action=edit&redlink=1) و … پرداخت.
وی ترانه‌های بسیاری را با کلام ترانه‌سرایانی چون ایرج جنتی عطایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C)، بابک صحرایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] DB%8C%DB%8C)، پیام پارسا، شهرام دانش و … و با صدای خوانندگانی همچون داریوش اقبالی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C)، ابراهیم حامدی، عارف، ستار و گوگوش تا همیشه تاریخ جاودانه کرده است.
بابک بیات از آهنگسازان هم نسل خود اسفندیار منفردزاده ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%85%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9 %87) را بهترین آهنگساز هم نسل خود می‌دانست.
بابک بیات در سالهای قبل از انقلاب بیشترین همکاری را در زمینه ترانه با ایرج جنتی عطایی داشته است. تیم مشترک بیات و جنتی عطایی آثار ماندگار بسیاری را خلق می‌کنند که توسط خواننده‌هایی همچون داریوش اقبالی، ابراهیم حامدی،گوگوش، ستار، عارف، سیمین غانم، ناصر صبوری، گیتی، مازیار و تعدادی دیگر به اجرا می‌رسند
پس از انقلاب
بعد از انقلاب بابک بیات فعالیت موسیقی را در شرکت ابتکار، همراه با دوستش ابراهیم زال زاده ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%D9%84_%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87) و با کاست قاصدک، زندگی نامه صمد بهرنگی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] DB%8C) و بصورت ترانه‌های کودکانه خانم سیمین قدیری ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%B1%DB%8C) آغاز نمود. پس از آن کاست خروس زری پیرهن پری را به همراه احمد شاملو ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%88) و کاست‌های سکوت سرشار از ناگفته هاست و چیدن سپیده دم را با صدای احمد شاملو ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D9%88) موسیقی ساخت.
بابک بیات موسیقی فیلم را در بعد از انقلاب با فیلم مرگ یزد گرد ساخته بهرام بیضایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%DB%8C%DB%8C) ادامه داد و در سال ۱۳۶۲ موسیقی فیلم‌های نقطه ضعف و ریشه در خون را ساخت و در سالهای بعد برای فیلم‌های شاید وقتی دیگر و مسافران ساخته‌های بهرام بیضایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%DB%8C%DB%8C)، سریال سلطان و شبان، کشتی آنجلیکا، عروس، پرده آخر، طلسم، مرسدس، جهان پهلوان تختی، دستهای آلوده، اتوبوس، قرمز، دو زن، شیدا و در حدود ۹۰ فیلم سینمایی موسیقی نوشته است و آخرین سریالی که وی برای آن موسیقی ساخته است سریال ولایت عشق است.
افتخارات
بابک بیات در سال ۱۳۶۹ پس از چند بار کاندیدا شدن برای موسیقی فیلم بالاخره این سال وقتی که از پنج کاندیدای موسیقی فیلم سه بار نام او را اعلام کردند جایزه سیمرغ بلورین فجر را برای فیلم عروس دریافت کرد.
همچنین در سال ۱۳۷۵ وقتی که از بین چهار کاندیدا دو بار نامش اعلام شد، مجدداً سیمرغ بلورین را دریافت نمود.
در خانه سینما برای فیلم ساحره جایزه اول موسیقی فیلم را دریافت کرد.
در جشن گزارش فیلم جایزه بهترین آهنگسازی را برای صد سالگی سینما از آن خود کرد.
در سال ۱۳۸۱ در مراسمی که در شیراز برگزار شد از بابک بیات و چهار هنرمند بزرگ دیگر ایران تقدیر به عمل آمد. همچنین در همین سال و در مراسمی دیگر از بابک بیات به خاطر یک عمر تلاش در زمینه ترانه ایران تقدید شد که در این مراسم پیامهایی از ایرج جنتی عطایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C)، بهرام بیضایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7%DB%8C%DB%8C) و… قرائت گردید.
از دیگر فعالیتهایی بابک بیات در این سالها ساخت قطعه کرال و ارکسترال «سرزمین خورشید» بود، که در سال ۱۳۷۶ توسط ارکستر سمفونیک تهران و به رهبری استاد «فریدون ناصری ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%B5%D8%B1%DB%8C)» اجرا شد.بابک بیات در کنار ساخت موسیقی، حدود هشت سال در دانشگاه‌های تهران مشغول به کار بود و موسیقی فیلم تدریس می‌کرد.
بابک بیات در سال‌های بعد از انقلاب بیشتری همکاری اش در زمینه ترانه با بابک صحرایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] DB%8C%DB%8C) بوده است و بابک صحرایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] DB%8C%DB%8C) توسط بابک بیات به موسیقی معرفی می‌شود. بابک بیات در آخرین مصاحبه اش در برنامه نمای باز از بابک صحرایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] DB%8C%DB%8C) به عنوان ترانه سرای خوبی یاد می‌کند که با ترانه‌هایش فصل تازه‌ای را در موسیقی‌های او ایجاد کرده. از جمله آثار این تیم هنری می‌شود به بچه‌های البرز و جدایی با صدای معین ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])، همگریه و خاک سبز با صدای حامی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])، قاب عکس و نازلی با صدای مانی رهنما ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7)، نازنینم خداحافظ و رگبار با صدای نیما مسیحا ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%A7) و ترانه بی ترانه با صدای منصور ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87%29) یاد کرد.
زندگی شخصی
وی در مصاحبه با ماهنامه نسیم هراز اصالت پدرش را متولد ده مامونیه که اکنون شهرستان شده می‌داند.
این هم بخشی از مصاحبه وی: می‌پرسم: «اصالت‌شان مربوط به کجا بود؟» می‌گوید: «پدر من مال اطراف تهران بود و در شانزده سالگی آمده بود تهران. در اطراف تهران جایی که به ساوه نمی‌رسد یک جایی بود به نام «مامونیه ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]).» جایی که الان فرودگاه زده‌اند نزدیک مامونیه ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]) است. تنها ده فارس آنجا بوده. اسمش هم از مام می‌آید به معنای مادر. ده‌های دیگر هم آن اطراف بودند که همه‌شان ترک‌زبان بودند مثل قاسم‌آباد و غیره. این ده که پدرم از آنجا بوده همه‌شان فارس بودند. ایرانی اصیل صحبت می‌کردند. طبق گفته ایشان نام واقعی وی: یک اسم و فامیلی خیلی دراز داشتم: «علی حسین بیات زرندی مطلق.» وقتی بزرگ‌تر شدم زرندی را برداشتم و شد بیات مطلق و یک اسم مستعار هم برای خودم انتخاب کردم به نام بابک. شدم بابک بیات و همه من را به این اسم می‌شناختند.

بابک به زندگی گذشته خود می‌بالید و از بیان آن ترسی نداشت. از محله‌های جنوب شهر تهران و از آشنایی با ایرج جنتی عطایی ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] %D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C) در همین محله‌ها. سرآسیاب دولاب، خیابان شهباز، شکوفه، کرمان، و آن همه خاطره از خانه محقری که حتی کوچکترین صدایی به گوش همسایه‌ها می‌رسید و آغاز آهنگسازیش از همین خانه محقر ۴۸ متری بود؛ و خاطرات شیرین زندگی گذشته اش با پدر و مادر و دو برادرش که سراسر تعریف از عاطفه و مهربانی و فداکاری والدینش برای او بود. زمزمه کردن هنگام رفتن به دبیرستان با کفش سوراخ و ساختن ملودی تازه، در حالی که سرمای طاقت فرسا از سوراخ کفش تمام وجودش را فرا گرفته بود. میدان ژاله، چهارراه آبسردار و راه مدرسه و پدرش که دوست داشت او یک ورزشکار شده و به دانشگاه افسری برود و زندگی نظامی را شروع کند. اما او با این تفکر پدر جنگید و موسیقی را دنبال کرد و به همین دلیل بدون حمایت پدر راه خود را ادامه داد.
مرگ پسرش در زندگی بابک بسیار اثر گذار بود. پسرش «مانی» که ده سال از بهترین دوران زندگی بابک را رقم زد تنها سرمایه ذهنی پدرش بود. بعد از مانی، بابک صاحب پسران دیگری شد به نامهای «بامداد» و «باربد». نام دختر ایشان «غزل» است.

در گذشت
او در تاریخ ۵ آذر ۱۳۸۵ به علت نارسایی کبدی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش جاودانه باد.
=========
ویکی پدیا با اندکی تغییر

Amir.p
06-15-2017, 03:54 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-15-2017, 03:56 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-15-2017, 04:24 PM
ترانه خورجین با صدای زنده یاد بابک بیات

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-15-2017, 04:27 PM
بابک بیات و مانی فرزندشون

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

aminaminamin
06-15-2017, 05:09 PM
تشکر

Amir.p
06-15-2017, 05:12 PM
موسیقی بی کلام ترانه جاودانه بن بست با کیفیت اریجینال
اثر بامداد بیات
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-15-2017, 05:39 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-15-2017, 06:18 PM
بن بست
نسخه کاست با کیفیت خوب
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-15-2017, 07:32 PM
رامش قسمت
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-15-2017, 08:08 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-15-2017, 10:45 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-15-2017, 10:49 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

jimjarmush
06-15-2017, 11:49 PM
تولد ٧١ سالگى ات مبارك بابك بيات بزرگ
به شادباش ميلادت چهار ترانه از حدود پنجاه ترانه منتشر نشده اى كه با موسيقى هاى درخشانت همراهند را مرور مى كنم. مرور شما يعنى مرور زيباترين نغمه ها و دلنشين ترين خاطره ها
������وقتى كه زير بارون مى خندى عاشقونه
������انگار كه اشك خورشيد مى ريزه دونه دونه
"وقتى مى خندى" را با عشق براى #ابى بزرگ ساختى. مى گفتى چون قرار است يك آلبوم با هم كار كنيم، بايد لبخند هم در اين مجموعه جارى باشد. به همين خاطر ملودى شش و هشت زيبايى روى اين ترانه ساختى. وقتى مى خندى از زيباترين و متفاوت ترين ملودى هاى شماست كه شايد به همراه ديگر ترانه هايم در اين مجموعه روزى به زيبايى با صداى #ابى بزرگ منتشر شود
������آغوش تو يك حادثه از اين شب بى پنجره ست
������آغوش تو امنيت شب هاى عشق و خاطره ست
آغوش تو را به خواننده اسطوره اى و فرشته ى پاك، #معين عزيز سپردى. #معين را عاشقانه دوست داشتيد و او هم بارها با مهربانى هاى باارزشش، رفيقانه شما را همراهى كرد. آغوش تو قطعا هر زمانى كه منتشر شود، زيبايى و خاطره درخشان بچه هاى البرز و جدايى را تكرار خواهد
������اگر مثل شيرين به يادت نبودم
������اگر مثل ليلا به تو دل نبستم
������اگر با نگاه تو بيگانه بودم
������اگر دل بريدم اگر دل شكستم
قرار بود اين ترانه را #شكيلا بخواند. كانادا بوديد كه ملودى اش را ساختيد و روى ملودى زيباى شما اين ترانه را نوشتم. همان روزها اين همكارى نيمه تمام ماند و از سرنوشتش خبرى ندارم
������وقتى تو رو مى بوسمت گل هاى باغچه ميشكفن
������پروانه ها عاشق ميشن ابرا از آسمون ميرن
������وقتى تو رو مى بوسمت سايه ها پرپر مى زنن
������پنجره ها وا ميشن و آينه ها آتيش مى گيرن
وقتى تو رو مى بوسمت را قرار بود بيژن مرتضوى عزيز و باارزش بخواند. بعدها باربد جان تنظيم و ضبطش كرد. از سرنوشت اين موسيقى درخشان شما هم بى خبرم
از شما اما بى خبر نيستيم. هميشه در قلب ما، در لحظه هاى ما جارى هستى. قطعا در بهشت روزگار خوشى داريد با اين حال مراقب خودتان باشيد و نگران ما نباشيد. ما تا آنجا كه توانسته ايم آموخته هاى شما را در خاطر نگه داشته ايم و سعى كرديم آبروى اسم شما را حفظ كنيم
فداى شما
بابك صحرايى
٢٣ خرداد ١٣٩٦

jimjarmush
06-15-2017, 11:49 PM
تولد ٧١ سالگى ات مبارك بابك بيات بزرگ
به شادباش ميلادت چهار ترانه از حدود پنجاه ترانه منتشر نشده اى كه با موسيقى هاى درخشانت همراهند را مرور مى كنم. مرور شما يعنى مرور زيباترين نغمه ها و دلنشين ترين خاطره ها
🌹وقتى كه زير بارون مى خندى عاشقونه
🌹انگار كه اشك خورشيد مى ريزه دونه دونه
"وقتى مى خندى" را با عشق براى #ابى بزرگ ساختى. مى گفتى چون قرار است يك آلبوم با هم كار كنيم، بايد لبخند هم در اين مجموعه جارى باشد. به همين خاطر ملودى شش و هشت زيبايى روى اين ترانه ساختى. وقتى مى خندى از زيباترين و متفاوت ترين ملودى هاى شماست كه شايد به همراه ديگر ترانه هايم در اين مجموعه روزى به زيبايى با صداى #ابى بزرگ منتشر شود
🌹آغوش تو يك حادثه از اين شب بى پنجره ست
🌹آغوش تو امنيت شب هاى عشق و خاطره ست
آغوش تو را به خواننده اسطوره اى و فرشته ى پاك، #معين عزيز سپردى. #معين را عاشقانه دوست داشتيد و او هم بارها با مهربانى هاى باارزشش، رفيقانه شما را همراهى كرد. آغوش تو قطعا هر زمانى كه منتشر شود، زيبايى و خاطره درخشان بچه هاى البرز و جدايى را تكرار خواهد
🌹اگر مثل شيرين به يادت نبودم
🌹اگر مثل ليلا به تو دل نبستم
🌹اگر با نگاه تو بيگانه بودم
🌹اگر دل بريدم اگر دل شكستم
قرار بود اين ترانه را #شكيلا بخواند. كانادا بوديد كه ملودى اش را ساختيد و روى ملودى زيباى شما اين ترانه را نوشتم. همان روزها اين همكارى نيمه تمام ماند و از سرنوشتش خبرى ندارم
🌹وقتى تو رو مى بوسمت گل هاى باغچه ميشكفن
🌹پروانه ها عاشق ميشن ابرا از آسمون ميرن
🌹وقتى تو رو مى بوسمت سايه ها پرپر مى زنن
🌹پنجره ها وا ميشن و آينه ها آتيش مى گيرن
وقتى تو رو مى بوسمت را قرار بود بيژن مرتضوى عزيز و باارزش بخواند. بعدها باربد جان تنظيم و ضبطش كرد. از سرنوشت اين موسيقى درخشان شما هم بى خبرم
از شما اما بى خبر نيستيم. هميشه در قلب ما، در لحظه هاى ما جارى هستى. قطعا در بهشت روزگار خوشى داريد با اين حال مراقب خودتان باشيد و نگران ما نباشيد. ما تا آنجا كه توانسته ايم آموخته هاى شما را در خاطر نگه داشته ايم و سعى كرديم آبروى اسم شما را حفظ كنيم
فداى شما
بابك صحرايى
٢٣ خرداد ١٣٩٦

Amir.p
06-16-2017, 01:51 AM
وقتی سکوت میکنی با صدای زنده یاد بابک بیات

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-16-2017, 01:58 AM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-16-2017, 02:20 PM
موسیقی زیبای فیلم نایاب برهنه تا ظهر با سرعت از زنده یاد بابک بیات , فیلمی که هیچگاه اکران عمومی نشد و حواشی زیادی داشت.
با یادی از زنده یادان دکتر خسرو هریتاش نویسنده و کارگردان فیلم , خانم فرشته جنابی, خانم ایرن و استاد بابک بیات عزیز
تبدیل از ریل و آرشیو خصوصی دوستان بابک بیات
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-17-2017, 05:46 PM
آهنگ غریبه با صدای عارف از فیلم غریبه 1351
نسخه قدیمی
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

نسخه جدید
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-17-2017, 06:58 PM
دو ترانه "دیگه عاشق نمیشم" و "اگه هوسه یه دفعه بسه" از رامین خواننده قدیمی
آهنگساز زنده یاد بابک بیات
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
-----------
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-19-2017, 12:30 AM
طلایه دار با هنرمندی نازنینان داریوش ,
ایرچ جنتی عطایی و زنده یاد بابک بیات
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-19-2017, 01:53 AM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Sourenaa
06-19-2017, 07:39 PM
Panflute عزیز

بابت مطالب مفید و عکس ها و آهنگهای کمتر شنیده شده استاد بیات از شما ممنون و سپاسگزارم (sm10)

Amir.p
06-19-2017, 09:59 PM
درود
سپاس از شما دوست گرامی و از لطف و محبتتون خیلی ممنونم.
و همچنین از همه دوستانی که حمایت میکنن و مطالبت رو دنبال میکنن هم صمیمانه تشکر میکنم.
(sm200)

Amir.p
06-19-2017, 11:44 PM
ماجرای شکل گیری ترانه های طلایه دار ورسول رستاخیز:
داریوش اقبالی که از سال هزارو سیصدو چهل و نه رسما پا به عرصه هنر گذاشته بود همچنان به کار خود ادامه میداد..و در طی آن سالها با همکاری دوستان ترانه سرا ترانه هایی با مضامین سیاسی اجرا کرده بود..پس از اجرای ترانه هایی مثل جنگل..بن بست..بوی گندم..رهایی و.... مردم کمی با رنگ و بوی سیاست روز ایران آگاه شده بودند..در همین جهت سازمان امنیت ملی ایران دستور بازداشت داریوش به همراه ترانه سرایانش را صادر کرد.از این رو در شهریور ماه هزاروسیصدوپنجاهو سه داریوش..ایرج جنتی عطایی..شهیار قنبری..مسعود امینی همگی دستگیر و به زندان اوین منتقل شدند.داریوش در ششم شهریور1353 دستگیر می‌شود و در سی‌ام فروردین1354 از زندان آزاد می‌گردد. یعنی مجموعا داریوش هفت ماه و بیست‌وچهار روز در زندان بود.
روایت داستان دستگیری از زبان شهریار قنبری:براي ضبط بوي خوب گندم شش ماهبه " استوديو بل " مي رفتيم .ترانه اي پر حادثه بود . آدم خرافاتي مي تواند بگويد : نحس بود !يك شب پاي " حسن زندي " در جوي خيابان گير كرد و شكست .آن شب قرار بود صداي باران آخر ترانه را ضبط كنيم . وحسن بخت برگشته " باران ساز" ما بود. آن شب در دويست سيصد متري خانه ي واروژان با اتومبيلي كه در گوشه يخيابان كز كرده بود برخورد كردم و زخم برداشتم . نمي دانم چگونهپيش آمد . مي دانم كه درد آور بود . ازچهره ام خون مي چكيد . بهشيشه زدم . پنجره را گشود . ترسيده بود . در را دير باز كرد . دورخود مي چرخيد و نمي دانست بايد از كجا آغاز كند ! وقتي مرا بهخانه برد روزنامه هايش را بر زمين پهن كرد تا از خون من رنگبگيرند . آنگاه مرا به نزديكترين بيمارستان رساند . بيمارستاني كهخود واروژان در آن جان داد . اين اما آخرين حادثه نبود . پس از اندو بار به هنگام فروش صفخه ي بوي خوب گندم در صفحهفروشي " ديسكو" ماموران (آقايان مهندسان !)هجوم آوردندو دم و دستگاه ما را جمع كردند و مغازه را به دليل گران فروشي بستند ! ما صفحه را براي مردم امضاء مي كرديم . براي نخستينبار در تاريخ ترانه .اما آخرين حادثه ي بوي خوب گندم دستگيري من و داريوش بود .در فصل بازي هاي اسيايي تهران . شهريور ماه بود . من در خانه يمادر بزرگم بودم كه " مهندس فرامرزي" نامي به همراه ماموريديگر اسلحه به دست وارد شدند و مرا با خود به "اوين" بردند .چشم بسته ! شب اول كه در سلول انفرادي گذشت شب غمانگيزي بود . شب مرگ رويا بود . روز بعد از نشانه هايي كه پيشرو بود دانستم كه تنها نيستم . و وقتي به سلول عمومي رفتم در بخشوسط در سلول شماره 8 ايرج جنتي عطايي را يافتم . گوشه ي سلولترس خورده وتنها . راستي ما چرا آنجا بوديم ؟ ما كه فقط ترانهمي نوشتيم، نه تفنگ داشتيم، نه فشنگ . ما يك بغل اواز داشتيمواينك انجا در سلولي گرفتار امده بوديم . به جرم نوشتن ! ايرج مداماز من مي پرسيد : آيا هنرمندان براي نجات ما كاري خواهند كرد ؟و من كه دوباره طنزم را بازيافته بودم به شوخي گفتم : به ستارگاناميدي نيست . هركس به دنبال كسبخويش است و ما همگرفتار چند آواز !" داريوش" دستگير شده بود . من در انتظار بازجو بودم كه صدايداريوش را شنيدم : آقا اين دمپايي براي من كوچك است . آزارممي دهد ! خنده ام گرفت . خواستم سرم را برگردانم تا او را ببينم .صداي سرباز از پشت سر برخاست كه: برنگرد ! پس ديوار سپيداسارتگاه را به جاي داريوش تماشا كردم ! به زور ! داريوش تماشاييتر بود . چندي بعد ايرج را مرخص كردند. چند هفته بعد هم مرا .روزي تلفن زدند كه براي آزادي داريوش بايد ترانه بنويسم .ترانه يي نوشتم درباب عشق به سرزمين كه به دردشان نخورد ." دادرس" نامي كه از قرار مرد شماره 2 اوين بود در تلفن با صداييتلخ به من گفت : چريكي هم كه بانكمي زند و دشمن ملت استمثل ترانه ي شما خاكش را دوست دارد . من مي خواستم ترانه ييبراي آنچه روي خاك است بنويسي در ستايش نظام و نه خاك !گفتم : من سرود نمي نويسم . يعني بلد نيستم . اگرهم بنويسم بدمي نويسم . دادرس ديگر چيزي نگفت و پس از ان هم ديگر تلفننكرد . اما دو ترانه از ايرج جنتی به نامهاي " رسول رستاخيز" و " طلايه دار"با موسيقي بابك بيات اجرا شد وانگاهداريوش از زندان بيرون آمدوان دو ترانه را به زيبايي اجرا كرد .اين آخرين بلاي بوي خوب گندم بود.این دو قطعه جواز آزادی داریوش از زندانبوده اند.متن ترانه کاملا گویای این مساله استت.نکته مهم در اینجاست که در هر دوی این قطعات به شکل هوشمندانه ای به شاه انتقاد و اعتراض شده و این شجاعت و هوشیاری داریوش، ایرج جنتی عطایی و بابک بیات قابل تحسین است................................روایت دستگیری و ماجرای سرودن دو ترانه از ایرج جنتی عطایی:من(ایرج جنتی) رو برای نوشتن ترانه هایی مثل خونه.جنگل و بن بست دستگیر کرده بودند همینطور آقای قنبری برای نوشتن ترانه بوی گندم. من چند ماهی را در اوین به همراه دوستان از جمله آقای قنبری و آقای اقبالی خواننده این آثار به سر میبردم که خاطرات این چند ماه خیلی طولانی هست..من را بلافاصله بعد از آزادی به اجبار به خدمت سربازی فرستادند تاچند وقتی از جامعه دور باشم.اما داریوش که اون ترانه هارو خونده بود هنوز در بند نگه داشته بودند..پدر وبرادر داریوش چند وقت یکبار به من مراجعه میکردند و جویای احوال او میشدند و من هم ابراز همدردی و بی خبری از احوال داریوش میکردم..روزی پدر داریوش به من تلفن کرد و گفت که اجازه ملاقات برای چند ساعت را به همراه من (ایرج)گرفته است.در ملاقات جمعی موضوع آزادی خواننده منوط به اجرای ترانه هم مطرح شد.در ملاقات بعدی که بین من (ایرج) و داریوش و بازجوی پرونده اتفاق افتاد من پذیرفتم که برای رهایی او ترانه ای بنویسم.البته داریوش بعدا به من گفت که آقای قنبری که پس از رهایی در شورای بررسی و تصویب اداره رادیو بهکار گماشته شده بود هم ترانه ای نوشته بود.من(ایرج) ترانه رسول رستاخیز رو نوشتم و بابک بیات برای اون ترانه آهنگی ساخت و در روز ششم بهمن همون سال من و داریوش رو به استدیو تلویزیون ملی ایران بردند..در اونجا نیز منصور ایران نژاد سازنده آهنگ رهایی آماده شد کهپیانو بزنه و خلاصه بعد از چند بار تمرین کار به صورت زنده اجرا شدچند روز بعد هم اداره رکن دو ارتش من رو برای ساختن همون ترانه رسول رستاخیز دستگیر کرد.این کل ماجراست که بر من رفت و مطمئنم اسناد و مدارک این پرونده در جایی توی ادارات مربوطه در ایران ثبت و آرشیو شد.
روایت دستگیری و آثار زندان از زبان داریوش اقبالی:قبل از اینکه به زندان بیفتم با خودم فکر میکردم که میشه ترانه خوند..میشه بیان کرد..با زبان دیپلماسی..بازبان ادب میشه به جامعهپیام داد..ولی جوان بودم آگاهی نداشتم که مورد ستم قرار خواهم گرفت..من قبل از اجرای ترانه ها میدونستم که چه ترانه ای رو دارم میخونم..مثلا جنگل رو که ایرج برای من توصیف کرد میدونستم که در سیاهکل(روستایی در استان گیلان که دارای جنگلهای وسیع هست و عده ای در آنجا توسط دولت به دلیل مسائل سیاسی به قتل رسیدند) چه خبره...یا علی کنکوری یا بن بست بود که همه اینها برای من معنا میشد و من اطلاع داشتم که چه چیزی رو میخونم.من در صحنه بارها گفتم که در زندان یاد گرفتم که کجا دارم زندگی میکنم..جایی که به خاطر شعر و ترانهآدم رو زندانی میکنند و من بهترین لحظه های خوب و پر شور و حضور در استدیو رو زندان از من گرفت یعنی الان برای ضبط یک آهنگ ساعت ها و جلسه های مختلفی برم به استدیو تا اون احساس ترانه و شعر در وجود من شکوفا بشه ولی قبل از اینکه به زندان بیفتم به استدیو میرفتم و جلوی میکروفن در عرض نیم ساعت با تصویری که برای خودم درست میکردم ترانه ای رو اجرا میکردم و موقع آزادی از زندان بازجوی پرونده که شاهین نام داشت منو تهدید میکرد و من بهش گفتم که شما یادتون باشه که از منذوق و شور رو گرفتید در عوض به من یاد دادید که توی کدوم سرزمین دارم زندگی میکنم..همچنین داریوش در مصاحبه ای با رادیو بی بی سی در سال 1381 اعلام کرد که او را به مدت شش ماه در انفرادی شکنجه روحی دادندو هنوز هم بعد از گذشت چندین سال به صورت جنینی میخوابد.
پس طلایه دار و رسول رستاخیز به صورت رسمی وارد بازار موسیقی ایران شد ولی قضیه به همینجا ختم نمیشهچون در این دو ترانه نکاتی هست که هم داریوش و هم ایرج به آنها اشاره کرده اند.تفسیر ترانه های طلایه دار و رسول رستاخیز:ابتدا هر دو ترانه با تعریف و تمجید از مخاطبی خاص شروع میشود_(ای ابر مرد مشرقی ای کوه... ای نگهبان قدسی خورشیدروشنایی آتش زرتشت... یادگار صداقت جمشید)_(ای بزرگ موندنی..ای طلایه دار روز..سایه گستر رو تن ... از گذشته تا هنوز)طبق گفته های همه بازداشتیهای اوین این دو ترانه در مدح و ستایش محمدرضا شاه و حکومت حاکم وقت ایران بوده.پس تردیدی از اینکه ترانه ها باید رنگ و بوی سیاسی داشته نباید داشت و یا اینکه در مدح پیامبری با اینکه درباره زرتشت خوانده شده برداشت های شخصی دوستان است.داریوش در مصاحبه ای با طپش اعلام میکنه که ایرج از ترفندی برای فریب دادن ساواک استفاده میکنه که معنای ترانه رو به کل عوض میکنه...در این ترانه ها شاه و حکومت شاه روزیر سوال بردند.در بیتی از رسول رستاخیز استاد میخونه :((با کتاب پدر بزرگ من قصه رویش تباهی هاست.قصه امتداد شب تا شب قصه ممتد سیاهی هاست.دفتر کهنه پدر اما پر سوال و گلایه و تردید..حرف اگر هست حرف تنهایی..حرف آیا و حسرت و امید...با پدر آرزوی باغی بود توی خاکی که شکل مردن داشت...بسکه تن تشنه بود خاک ما پدرم شوق جان سپردن داشت))در این ابیات منظور این هست که طبق تفاسیر روز که همه میبینیم همیشه در این سرزمین تباهی ها روییده و همیشه قصه امتداد شب تا شب بوده و اکنون هم از این بحث مستثنا نیست.و اگر من حرفی میزنم از روی کنجکاوی و حسرت و امید به آینده است که میتوان اشاره کرد به ((یه سوال ساده کردم نفرت من شد گلایه))و منظوراز خاک.خاک ایران بود و اعلام کرد که ایران ما بیشتر شکل مردن دارد نه شوق زندگی چون در آن زمان اکثر مردم زیر خط فقر و دارای فقر بالای فرهنگی بوده اند و فقط دنباله روی هنرمندان و بله قربان گوی سیاستمداران دولتی بوند و تمام وقت خود را صرف گذراندن به طوری که اینگونه شرح زندگی هارا توصیف میکنند که از بس مردم ما دچار فقر مادی و فرهنگی هستند که شوق جان سپردن دارند و امیدی به زندگی درآنها دیده نمیشود .پس اینجا با طعنه در حالی که تمجید میکنند حرفهای خود تکذیب و باز هم به نوعی اعتراض میکنند.
در ترانه طلایه دار هم به همین صورتعمل کردند...((واسه این شرقی تن داده به باد..تو گوارایی حس وطنیتو شقاوت شب قرن یخی ..تو شکوفایی تاریخ منی))در این بیت هم خودش رو به عنوان یکی از مردم معرفی میکنه که تن دادهبه باد هست و خودش رو به دست سرنوشت سپرده و هیچ اطلاع و آگاهی از آیندش نداره و اوضاع جامعه روز رو از زبان یک ایرانی اینگونه بیان میکنه...و مکررا وضعیت فعلی ایران رو با کلمههایی مانند: شب پوسیدنی..شقاوت شب قرن یخی..قرن دودو آهن..و مردم رو با کلمه هایی مثل:شب زده...شرقی تن داده به باد...قلب های شکسته..دست پینه بسته..دستای خالی.. تعبیر میکنه و در انتها جمله ای به یادگار:تدبیر دو استاد بزرگ ایران در زمینه شعر و خوانندگی که سالها جلوتراز زمانه و مردم حرکت میکردند و سعی در بیدار کردن مردم داشتند را میستاییم زیرا اکنون پس از گذشت سالها به معنای حقیقی اهداف این عزیزان پی میبریم.باشد که ما هم ادامه دهنده راه این عزیزان بوده باشیم
.................................................. .................................................. ........................
تهیه و تنظیم در: گروه تفسیر ترانه های داریوش منابع:کتاب مرا به خانه ام ببر گردآوریشده توسط یغما گلرویی.خاطرات استاد شهیار قنبری.مصاحبه های تلویزیونی با داریوش اقبالی و پرسش از دوستان نزدیک استاد داریوش اقبالی..((استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمیباشد))

Amir.p
06-20-2017, 12:17 AM
رسول رستاخیز - اجرای تمرینی
داریوش - بابک بیات - ایرج جنتی عطایی
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-20-2017, 12:35 AM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-22-2017, 01:14 AM
شهر غم - شب و دیوار
ایرج جنتی عطایی - بابک بیات - ستار
************
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

*****************
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

Amir.p
06-22-2017, 01:17 AM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-22-2017, 01:28 AM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]

Amir.p
06-22-2017, 01:36 AM
قطعه ای از سریال خاطره انگیز سلطان و شبان
کاری از زنده یاد بابک بیات

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]
([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند])

johnny
11-26-2017, 07:38 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند]




امروز پنجمِ آذرماه؛ مُصادف است با یازدهمین سالروزِ درگذشتِ بابک بیات.
بزرگمردی از تبارِ موسیقی، که با ملودی هایَش، به ترانه هایِ ناب، اعتباری جانانه می بخشید.
یادش را گرامی می داریم.



تمرین تلفنی ترانه همغصه از آلبوم گل بیتا با
داریوش

[فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] ([فقط کسانی که در سایت عضو هستند قادر به مشاهده لینک ها هستند] D8%B5%D9%87_%D8%A8%D8%A7_%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C% D9%88%D8%B4.mp3.html)

Hosein333
01-22-2018, 03:48 AM
سلام
ببخشید اهنگ دست های الوده نیما مسیحا با موسیقی بابک بیات رو با کیفیت بالا دارید

Hosein333
01-22-2018, 06:06 AM
خدا بیامرزه بابک بیات رو
عجب مرد نازنینی رو از دست دادیم (sm81)

AL222
01-22-2018, 10:26 PM
یه ترانه دارم ازش که اهنگ دلم گرفت رو گویا خونده واسه حامی که دستش بیاد چه سبکی بخونه اهنگ رو
خیلی عالی و غم انگیزه(sm74)(sm74)
اگه خاستین و نداشتین بگین بفرستم

Hosein333
01-23-2018, 04:46 AM
یه ترانه دارم ازش که اهنگ دلم گرفت رو گویا خونده واسه حامی که دستش بیاد چه سبکی بخونه اهنگ رو
خیلی عالی و غم انگیزه(sm74)(sm74)
اگه خاستین و نداشتین بگین بفرستم

بی زحمت بفرست گوش کنیم (sm10)

Omidebi
01-24-2018, 12:33 PM
سلام
ببخشید اهنگ دست های الوده نیما مسیحا با موسیقی بابک بیات رو با کیفیت بالا دارید

من دارم

Hosein333
01-24-2018, 05:34 PM
من دارم

بی زحمت اپ کن برام(sm10)

Omidebi
02-09-2018, 01:51 PM
بی زحمت اپ کن برام(sm10)

ایدی تلگرام تو بده برات بفرستم

Hosein333
02-09-2018, 02:28 PM
ایدی تلگرام تو بده برات بفرستم

نمیشه اپ کنی