نفهمیدیم کجایی بود
عاشق آشنایی بود
اسطوره ی زیبایی بود
نفهمیدیم کجایی بود
عاشق آشنایی بود
اسطوره ی زیبایی بود
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]Atheist
دنیای من هنوز لبریزِ از صدات
با میز و صندلی جق میزنم به جات
تو که تنهام گذاشتی تازه فهمیدم تهِ این قصه ی تاریک ...
عجب میکس و مسترِ آشغالی کرده تو آلبوم این آهنگ رو
*قضیه از چه قرار بود؟ چون شایعات و صحبتهایی در این زمینه مطرح شد.
آقای بهنام کریمی حدود دو یا سه سال پیش روی یکی از ترانههای من ملودی ساخته بود و ما این ملودی و ترانه را خیلی دوست داشتیم. آنقدر این کار به دل ما نشست که آن را کنار گذاشتیم تا خوانندهای پیدا شود که برای صدایش مناسب باشد. یکی از این ملودیها را بهنام صفوی پسندید. با پیگیریهای من و زحمت بهنام کریمی، آقای بهروز صفاریان پس از هفت هشت ماه جواب دادند و گفتند که با شروطی این کار را تنظیم میکنم. یکی از شروط اولیه ایشان این بود که من ترانه محمد کاظمی را تنظیم نمیکنم. دلیل آقای صفاریان هم یکی از مصاحبههای من با برنامه «ساعت 25» بود که خودم ندیدم اما ظاهرا در سایت «آپارات» هم موجود است. من در آن مصاحبه گفتم که تیتراژ سریال «نابرده رنج» از تیتراژ سریال «ماتادور» بیشتر گرفت و شنیده شد و این حرف برای آقای صفاریان خوشایند نبود. اصلا قصد من این نبود که راجع به ایشان قضاوت کنم زیرا در جایگاهی نیستم که بخواهم کارشان را نقد یا قضاوت کنم. آن مصاحبه با من به عنوان ترانهسرا انجام شد ولی اگر آن مصاحبه با من به عنوان ژورنالیست انجام میشد دیگر ژانر کاری ما متفاوت میشد و میتوانستم تحلیل کنم. اگر قرار بود تحلیل کنم که مفصلتر صحبت میکردم. فکر میکنم تیتراژ نابرده رنج در جشن سالانه «موسیقی ما» هم جایزه برد و حرف من بیدلیل نبود. گاهی اوقات شرایطی پیش میآید که دلتان از موسیقی میگیرد و من سر این اتفاق واقعا دلم گرفت. من با واسطه شنیدهام که ایشان گفتهاند فلانی دشمن ما است یا علیه ما صحبت کرده است. این صحبتها برای زمان جنگ است و چنین حرفهایی وجود ندارد. من خودم هم طرفدار موسیقی آقای صفاریان هستم ولی امیدوارم طرفداران ایشان این بخش مصاحبه را منطقی بخوانند. من در آن مصاحبه با ساعت 25 قصد نداشتم درباره آقای صفاریان صحبت کنم که ایشان اینقدر به خودشان گرفتند و حقیقت هم این است که همین الان از مردم عادی هم اگر بپرسید طیف بیشتری قطعه نابرده رنج را میشناسند. نهایتا آقای صفاریان صرفا برای اینکه ترانه من نباشد، کار را به آقای بمانی دادند و ایشان ترانه نوشتند. ما آن ملودی و ترانه را سه سال در آرشیو داشتیم و ترانه من که با آن ملودی چفت بود بیرون ماند. اینکه ترانه بیرون مانده مهم نیست ولی باطن قضیه تأمل برانگیز است. این برای من عجیب است که یک تنظیمکننده باتجربه و باسابقه و کاربلد چنین دیدگاهی درباره من دارند. زمانی که من مدرسه میرفتم آقای صفاریان آلبوم «مسافر» را کار کردند و اینکه الان نسبت به من چنین واکنشی نشان دهند عجیب است. خیلی وقتها آرزو میکنم ای کاش مخاطب موسیقی باقی میماندم و خیلی چیزها را نمیدیدم. من کارهای ایشان را دوست داشتم و دارم ولی با این نوع برخورد ذهنیت بیست سال قبل من را هم خراب میکنند. فکر میکنم در هر برنامه تلویزیونی و نظرسنجی اگر مطرح کنید میگویند که کدام یک از این دو قطعه بیشتر شنیده شده است. معلوم است که یک قطعه هیت را نمیتوانید با یک تیتراژی که صرفا شنیده شده مقایسه کنید. البته من از این نوع برخوردها زیاد دیدهام ولی این مساله نقطه اوج بود. دوستان از من خواستند که با ایشان تماس بگیرم و مساله را حل و فصل کنم. آقای صفاریان استاد و پیشکسوت هستند ولی مطمئن بودم ایشان که از یک صحبت به راحتی برداشت منفی کرده، از تماس تلفنی هم برداشت منفی خواهد کرد.
تو را بر در نشاند او به طراری که میآید
تو منشین منتظر بر در که آن خانه دو در دارد
چاره ی غمم باده مزه می ام خارک...
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]Atheist
خاله حرفامو گوش کن
پاشو سماورو جوش کن
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]Atheist
در حال حاضر 179 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 179 مهمان ها)