ممر زدم
من در شوککم
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
شوک نداره وقتی حسامی نباشه اولین گزینه امیره
چانگان السوین 2014، خودروی احتمالی آتی بازار ایران
همان طور که در جریان هستید، سایپا اخیراً با شرکت چانگان برای تولید مشترک محصولات به توافق رسیده و تعدادی از مدلهای این شرکت چینی را نیز پیشفروش مینماید. بنابراین تصمیم گرفتیم تا نگاهی به محصولات چانگان بیاندازیم تا ببینیم احتمال ورود چه خودروهایی به سبد محصولات سایپا در آینده نزدیک، بیشتر است.بعد از معرفی دو مدل سدان ایدو و کراس آور CX35 و خودروی کوچک بنی مینی به سراغ السوین (Alsvin) میرویم.
اگر طراحی مزدای نسل قبل را با قسمتهای مکانیکی سوزوکی در هم بیامیزید، نتیجه احتمالاً چیزی شبیه خودروی السوین خواهد بود. البته این موضوع ایرادی هم ندارد چون سالهاست که چانگان در حال همکاری و ساخت خودروهای مزدا، سوزوکی و فورد میباشد.
خودروی السوین (Alsvin) در کلاس خودروهای ساب کامپکت یا جمع و جور کوچک قرار دارد. سابقه این خودرو به سال 2008 بر میگردد. مدل اولیه این خودرو یک سدان بود که سال بعد، نمونه هاچ بک نیز به آن افزوده شد. اما استقبال از این خودروها بسیار ناچیز بود. بهگونهای که نمونه هاچ بک در سال 2012 و به دلیل تقاضای کم از دور خارج شد. در سال 2012 مدلهای جدید با فاصله بین دو محور کوتاهتر و موتور کوچکتر V3 به عنوان یک زیرمجموعه نیز معرفی شدند. اما سال 2014 قرار است نسل جدید این خودرو با طراحی ظاهری بروز و فاصله بین دو محور کشیده، معرفی گردد. با اینکه گفته میشود طراحی السوین توسط بخش طراحی این شرکت در تورین ایتالیا صورت گرفته، اما این موضوع بیشتر شبیه یک جمله تبلیغی میباشد. زیرا طراحی این خودرو، کپی و پیست از نسل دو و نسل قبل مزدا 3 میباشد.
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]السوین مدل V5 با موتور 1.5 لیتری عرضه میشود که 96.5 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با توجه به این مشخصات و با کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی از این خودروی 1120 کیلویی نباید انتظار عملکردی شگفت داشته باشید. نهایت سرعتی که میتوان با این خودرو دست یافت، تنها 170 کیلومتر بر ساعت میباشد. شتاب آن نیز احتمالاً آنقدر ناامید کننده بوده که شرکت صحبتی از آن در هیچ کجا به میان نیاورده است. طول این مدل 4360، عرض آن 1710 و ارتفاع آن 1475 و فاصله بین دو محور جلو تا عقب 2515 میلی متر میباشد.
قیمت مدل V5 بین 57900 تا 67900 یوان (11 هزار دلار) میباشد. در یک پله پایینتر نیز مدل V3 قرار میگیرد. این مدل با طول 4180، عرض 1650 و ارتفاع 1465 و فاصله بین دو محور 2410، کاملاً به عنوان یک برادر کوچکتر، خود را معرفی میکند. با وجود وزن 985 کیلوگرمی، تکیه روی یک موتور ضعیف تر هنوز باعث میشود که هیچ ویژگی خاصی در عملکرد این خودرو را انتظار نداشته باشیم. موتور 1.3 لیتری آن 92.5 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و 121 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 تولید میکند. نهایت سرعت این مدل 175 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت آن نیز 5.6 لیتر در صد کیلومتر و با استاندارد آلایندگی یورو 4 اعلام شده است.
گران قیمتترین مدل V3 دارای 48900 یوان (7900 دلار) قیمت است. با این پرداخت، تجهیزات استانداردی نظیر آینهها و پنجرههای الکتریکی، چرخهای آلومینیومی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، پخش CD، سیستم تهویه مطبوع، ایربگ های جلو، کمربندهای پیش کشنده، میلههای درون درها، سیستم ترمز ضد قفل مجهز به EBD، قفل کودک، سنسورهای رادار عقب و تجهیزاتی در این سطح را دریافت خواهید نمود.
از نتیجه آزمونهای تصادف این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است. اما اگر بدنه و پلتفرم آن از مزدا اقتباس شده باشد، جای امیدواری وجود دارد. هنوز معلوم نیست سایپا به مونتاژ این مدل علاقه ای نشان میدهد یا خیر. اما در صورت عرضه با قیمت حدود 32 میلیون برای مدل V3 و حدود 42 میلیون برای مدل V5 میتواند تنوع محصولات این شرکت را لااقل برای رقابت با انواع سمند و پژو بهبود بخشد. متأسفانه تا زمانی که یکی از این خودروها را از نزدیک بررسی نکنیم، در مورد کیفیت و ویژگیهای مثبت و منفی آن نمیتوانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم.
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...][فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
پیمان الان وقتش نیس کله قمبوزی
خاک تو سرشون که با چین کار مشترک ندن
چین تو هر صنعتی اول باشه تو خودروسازی آخره
مطمئن باش تنظیم فرشاد خیلی حرفه ای تر بود
تنظیمش یه جورایی جلوتر از این آلبوم بود که محسن برش داشت..واسه آلبوم بعدی استقاده میکنه
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
خدا کنه تعداد ترکها رو بگه
در حال حاضر 213 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 213 مهمان ها)