استدلال عقـلی:
اولاً، اگر گفته شود: خدا هم معلول است و باید علّتی داشته باشد، پس، لازم است آن علت دیگر هم علت دیگری داشته باشد؛ و نمیتوان همۀ موجودات را معلول دانست؛ زيرا معلول نياز به علت دارد؛ یعنی، اگر همۀ علت ها معلول و نيازمند علت ديگری باشند، هيچ گاه هيچ موجودی به وجود نمی آید؛ به ديگر سخن، تسلسل علت ها محال است. پس، به ناچار، لازم است که سلسلۀ علت ها به علّتی نهایی (علّتُ العلل) منتهی شود- علّتی كه خودش معلول موجود ديگری نباشد؛ يعنی قائم بالذّات و بی نیاز مطلق باشد.
در نتیجه، از آنجایی که خداوند قائم بالذّات و بی نیاز مطلق است، قطعاً نیازی به علت ندارد. لذا، نیازی به آفریدگار ندارد
دیوث تو رفتی فنلاند اون همه در و دافو ول کردی داری بحث دینی میکنی
عشقتو کن
در حال حاضر 516 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 516 مهمان ها)