صفحه 2210 از 3994 نخستنخست ... 121017102110216022002208220922102211221222202260231027103210 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 22,091 به 22,100 از 39937

موضوع: ๑۩۞۩๑ FOOTBALL CHatRoOm ๑۩۞۩๑

  1. #22091
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    22,816
    تشکر
    273
    تشکر شده : 276
    نقل قول نوشته اصلی توسط pirana نمایش پست ها
    ماشین که گرون شد باز


    واکنش خودروسازان به قیمت های جدید: این قیمت ها کفاف هزینه های تولید را نمی دهد، بازهم باید گران شود

    اقتصاد > صنعت - محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان: نرخ های اعلام شده باز هم کفایت هزینه خودروسازان را نمی کند و تنها نکته ای مثبتی که در قیمت های جدید خودرو می توان دید همین افزایش قیمت هاست.

    بهاره چراغی: قیمت نهایی خودرو بالاخره پس از کشمکش های فراوان بین شورای رقابت و خودروسازان اعلام شد. بر اساس تصمیمی که شورای رقابت با توافق خودروسازان در هفته گذشته گرفته ؛ قیمت ها به طور متوسط 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که قیمت های جدید نه تنها از نرخ سال گذشته پایین تر نیستند، بلکه نسبت به نرخ های اعلام شده توسط این شورا در سوم خرداد ماه نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. البته این قیمت ها در صورتی اعمال می شود که خودروسازان پنج شرط شورای رقابت را رعایت کرده باشند و این قیمت ها تا یک سال بدون تغییر است.
    این دومین بار در سال جاری است که شورای رقابت قیمت خودروها را اعلام می کند. بار نخست اعلام قیمت جدید خودروها، صدای خودروسازان را به دلیل عدم انطباق قیمت ها با هزینه های تولید آنها به صورت گسترده ای درآورد و همین اعتراض ها پای وزارت، صنعت، معدن و تجارت را به میان کشید تا برای تجدید نظر دوباره شورای رقابت کدخدا منشی کند.
    حال خودروسازان آرام شده اند و این بار صدای مردم است که بلند شده است، با این تفاوت که دیگر خبری از حمایت سازمان یا وزارت خانه ای خاصی نیست. مردم تا همین دو سال پیش و قبل از رشد شدید قیمت خودروها نیز معتقد به گرانی خودروهای داخلی بودند و پراید هفت میلیونی و پژوی 14 میلیونی نبودند و وقتی هم که قیمت‌ها دو سه برابر شدند، نه تنها اعتراض مردم بیشتر شد؛ بلکه بسیاری حتی قدرت خرید خود را در بازار خودرو از دست دادند. از همین رو مردم بسیار امیدوار بودند که شورای رقابت بتواند قیمت خودرو را تثبیت و حتی ارزان کند، اما دست آخر بازی باز هم به نفع خودروسازان تمام شد و آنها توانستند با گرفتن مجوز افزایش قیمت حدود شش درصدی، به نصف آنچه می‌خواستند، برسند.
    با این حال رئیس شورای رقابت اعلام کرده که شورا اعتقاد دارد بسیاری از هزینه هایی که در خودروسازی می شود، واقعی نیست از این رو قیمت گذاری جدید بر اساس قیمت تمام شده خودروها نبوده است.
    ساسان قربانی، عضو انجمن قطعه سازان در خصوص قیمت تمام شده خودرو در ایران به خبر آنلاین گفت:« قیمت تمام شده خودرو نه تنها در مورد خودروهای ایرانی بلکه اصولا در کل دنیا تقریبا به یک شکل است. خودرو اصولا از 2 بخش تشکیل می شود. یک بخش آن هزینه های قطعه سازی است و بخش دیگر هزینه های است که در خود خودرو سازی انجام می شود. هزینه های که در بخش قطعه سازی انجام می شود شامل 75 تا 85 درصد است،که البته قاعدتا به نسبت خودرو ها و شرکت های مختلف با همدیگر متفاوت است. بخش دیگر که بین 15 تا 25 درصد را به خود اختصاص می دهد، بخش خودرو سازی ها است. بعضی از خودروسازی ها در خطوط تولیدی شان یکسری کارها را انجام می دهند که این نسبت را بین 20 تا 80 درصد متغییر می کنند. درصد های که عنوان می کنم ارزشی است که یک خودرو دارد که حدود 80 درصد از این ارزش متعلق به قطعه سازی است و 20 درصد آن مربوط به خود خودرسازها است.»
    وی افزود:« اما درمورد قیمت تمام شده خودروها، قیمت تمام شده یک تولید صنعتی، یک قطعه و یا محصول صنعتی بخش قابل توجهی از آن به مواد اولیه بستگی دارد و این نسبت مواد اولیه گاهی اوقات 40 درصد است و گاهی اوقات به 90 درصد هم می رسد. دومین مسئله ای که باید در تولید در نظر داشته باشیم، قیمت دستمزد پرسنل و نیروی انسانی است.
    سومین مسئله در قیمت تمام شده، هزینه های سربار است که شامل برق، آب، گاز، اصطحکاک ساختمان و موارد دیگر است و بخشی دیگر از این قیمت های تمام شده شامل تجهیزات، ماشین آلات، قالب ها، ابزار آلات به اضافه سود مورد انتظار است.»
    قربانی در ادامه بیان کرد:«خودروسازان اصولا 2 یا 3 کار انجام می دهند. یکی از این کارها فلزکاری بدنه است و دیگری مونتاژ است و در آخر هم کار رنگ را انجام می دهند. این 3 کار که البته بایداین موضوع را در محاسبه آن در نظر داشت که هر خودرو با خودروی دیگر متفاوت است تقریبا 20 درصد را تشکیل می دهد.»
    عضو انجمن قطعه سازان درمورد سود واقعی که شرکت های خودروسازی در ایران گفت:« این سود مورد انتظار در شرکت های مختلف با همدیگر متفاوت است. بعضی از شرکت ها ممکن است 15 درصد سود بگیرند بعضی دیگر ممکن است 10 درصد سود بگیرند. اما در این مقوله و در صنعت خودرو معمولا در دنیا رسم است که عدد بسیار کوچکی بیش از تورم را سود در نظر می گیرند. مثلا می گویند تورم این کشور 2 درصد است و سود را 20 یا 30 درصد بیشتر از نرخ تورم محاسبه می کنند و این عدد را به عنوان سود در نظر می گیرند و در مجموع همه این موارد به عنوان قیمت تمام شده یک خودرو حساب می شود.»
    وی افزود:«درمورد سود شرکت های خودرو سازی ایران خبر ندارم. اما براساس اطلاعاتی که شرکت های خودروسازی منتشر کرده اند و این قیمت ها را رسانه ای کرده اند به عنوان یک صنعتگر باید عنوان کنم که شرکت های خودروسازی با قیمت های که در حال حاضر در نظر گرفته شده است زیان و ضرر می کنند. در واقع به ازای تولید یک خودرو هر روز زیان بیشتری هم می دهند.»
    همچنین محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص نرخ های جدید اعلام شده به خبر آنلاین گفت: « نرخ های اعلام شده باز هم کفایت هزینه خودروسازان را نمی کند و تنها نکته ای مثبتی که در قیمت های جدید خودرو می توان دید همین افزایش قیمت هاست که در تحرک بازار خودروهای داخلی و تشویق مشتریان برای خرید تاثیر خواهد گذاشت.»
    نجفی منش در ادامه افزود:« بالاخره نرخ های جدید بعد از کش و قوس های فراوان بین شورای رقابت و خودروسازان اعلام شد. اما هنوز هم می گویم با دخالت دولت در تعیین نرخ خودرو موافق نیستم. اقتصاد آزاد می تواند بر طرف کننده تمام مشکلات به وجود آمده در این صنعت باشد.»
    عضو هیات مدیره قطعه سازان درمورد واردات احتمالی خودرو به داخل کشور و تاثیر آن بر صنعت خودروسازی گفت: « واردات در قیمت خودرو تاثیر چندانی نخواهد داشت و تا حدی هم می‌تواند موجب گران‌تر شدن خودرو شود. ولی هر سیاستی که باعث کاهش هزینه تولیدکنندگان شود محصولات را رقابتی خواهد کرد.»
    با همه این تفاسیر خودرو صنعتی اشتغال زا است که اگر روند تولید آن کند شود، افراد زیادی بیکار خواهند شد. داود میرخانی رشتی آمار اشتغال زایی خودرو را 840 هزار نفر اعلام کرده است و گفته است که ایران خودرو 54 هزار نفر، سایپا 48 هزار نفر، بخش خصوصی 20 هزار نفر در قطعه‌سازی 265 هزار نفر و به اضافه بقیه مشاغل در مجموع 385 هزار نفر از این طریق مشغول به کار هستند؛ در بخش تولید مواد اولیه و واسط برای تولید خودرو 380 هزار نفر، خدمات مرتبط با تولید 56 هزار نفر، لجستیک 23 هزار نفر مشغول به کار هستند که مجموعاً 840 هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند.
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

  2. #22092
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    85,859
    تشکر
    405
    تشکر شده : 1,150
    دختره میره منشی بشه میگن چقدر حقوق میخوای ؟

    میگه: 1 میلیون !

    میگن: بابا مدیر عامل 800 تومن میگیره.
    میگه : خوب برین همونو بکنید




  3. کاربر مقابل از HO33E!N عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  4. #22093
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    22,816
    تشکر
    273
    تشکر شده : 276
    چقد هوا سرده
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

  5. #22094
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    85,859
    تشکر
    405
    تشکر شده : 1,150
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ghavam نمایش پست ها
    چقد هوا سرده




  6. #22095
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    22,816
    تشکر
    273
    تشکر شده : 276
    من كه هنوز تو کف اون کلیپ پویا هستم که دختره داشت با شرت و کرست تو خونه راه میرفتو... |:
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    بعد پویا میخوند : باخدا بودنتو / باحیا بودنت رو دوست دارم...
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

  7. #22096
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    85,859
    تشکر
    405
    تشکر شده : 1,150
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ghavam نمایش پست ها
    من كه هنوز تو کف اون کلیپ پویا هستم که دختره داشت با شرت و کرست تو خونه راه میرفتو... |:
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    بعد پویا میخوند : باخدا بودنتو / باحیا بودنت رو دوست دارم...




  8. #22097
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    85,859
    تشکر
    405
    تشکر شده : 1,150
    یکی کامنت داده زیر پست فیسبوک تتلو با این مظمون: مورد داشتیم تا سال قبل بند سوتین میبسته (اشاره به بیت" کی از پشت لباستو میبنده") ، الان زده تو فاز بوسیدن دست مقام عظما




  9. #22098
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    22,816
    تشکر
    273
    تشکر شده : 276
    دوست داشتنی....


    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

  10. کاربر مقابل از Ghavam عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  11. #22099
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    22,816
    تشکر
    273
    تشکر شده : 276
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

  12. کاربر مقابل از Ghavam عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  13. #22100
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    19,319
    تشکر
    20,632
    تشکر شده : 17,400

صفحه 2210 از 3994 نخستنخست ... 121017102110216022002208220922102211221222202260231027103210 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 396 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 396 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •