بانک ملی مانند دولت در روز تعطیل و به طور ناگهانی مبلغ ۵ هزار تومان از حساب بیش از ۸ میلیون نفر بابت هزینه خدمات پیامکی خود کسر کرد تا به این ترتیب یک شبه صاحب ۴۰ میلیارد تومان شود.
به گزارش «جوان» بانک ملی پیشتر اعلام کرده بود برای ارائه این خدمات از کسانی که حساب جدید باز می*کنند و متقاضی این سرویس هستند برای سال ۹۴ مبلغ ۱۰ هزار تومان کسر خواهد کرد. به گفته مدیر انفورماتیک این بانک خدمت سامانه پیام کوتاه از طریق سیستم متمرکز که به طور خلاصه «ساپتا » نامیده می*شود سالانه برای بانک ملی حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که به این ترتیب در صورت ادامه این سیستم برای ۸ میلیون متقاضی بانک ملی حدود ۸۰ میلیارد تومان پول دریافت خواهد شد. به عبارت دیگر نه فقط با این اقدام هزینه*ها پوشش داده خواهد شد بلکه بانک ملی از محل ارائه این خدمات نیز میلیاردها تومان سود خواهد برد.
بنابراین گزارش به همین منظور از روز پنج*شنبه که از برخی حساب*ها مبلغ ۵ هزار تومان کسر شده در فضای شبکه*های اجتماعی تحت تلفن همراه پیامکی دست به دست می*شود که مردم را دعوت به انصراف دریافت این خدمات از بانک ملی کرده است.
در متن این پیام آمده است: «جدید*ترین تخلف درآمدزا توسط بانک ملی در روز روشن (البته تعطیل! جمعه هشتم خرداد۹۴): برداشت ۵۰ هزار ریال توسط بانک ملی از حساب*های بانکی به عنوان خدمات ماهانه ساپتا! بدون اطلاع*رسانی قبلی و کسب اجازه از صاحبان حساب!
روز شنبه ۹خرداد ۹ صبح همه به بانک ملی شعبه خود مراجعه و درخواست لغو اس*ام*اس یا ساپتا نمایید.» این در حالی است که بانک ملی پیشتر اعلام کرده بود کسر مبلغ ۱۰ هزار تومان برای خدمات ساپتا از سال ۹۴ به بعد خواهد بود. به گزارش «جوان» بر اساس اخبار ارسالی از این بانک، مشتریانی که تمایلی به استفاده از این سامانه ندارند باید با مراجعه به شعب بانک و داشتن مدرک شناسایی معتبر نسبت به غیرفعال*سازی این سرویس برای شماره حساب/حساب*های خود اقدام نمایند. عمل غیرفعال*سازی یک روز پس از ارائه درخواست انجام می*گیرد.