مرسدس S600 در مقابل بنتلی مولسان
مرسدس دوباره با میباخ موج جدیدی را در دنیای خودروهای لوکس به راه انداخته است. پس بهتر است یک بار دیگر مرور کوتاهی بر تاریخ داشته باشیم.
با تغییر شرایط در اواخر سال 2014 دایملر تصمیم گرفت تا نبض میباخ را برگرداند و یک محصول جدید را به جهانیان نشان دهد: مرسدس میباخ S600.
آن طرف در انگلیس اصلا عجیب نیست که بگوییم از سال 1931 (که رولز آن را خرید) تا حالا، بنتلی رفتاری شبیه یک زامبی داشته است. تا وقتی که فردیناند پچ، مدیرعامل فولکسواگن در دوره ریاست جمهوری کلینتون آن را به کلکسیون برندهای این غول آلمانی اضافه کرد.
غولهای اشرافی!
خوب برای شروع ابعاد دو خودرو را با هم مقایسه میکنیم. هر دو هیولا اند. آنقدر هیولا که مولسان با 559 سانتیمتر طول تنها 25 سانتیمتر از یک وانت فورد F-150 دوکابین کوتاهتر است. میباخ S600 نزدیک 12.7 سانتیمتر کوتاهتر از مولسان است با این حال فاصله بین دو محورش نزدیک به 10 سانتیمتر بیشتر است
در مورد تواناییهای حرکتی یا حداقل پتانسیل تواناییهای حرکتی هر دو خودرو تنبلاند. میباخ ورژن "ضد تقویتشده" پیشرانه دستساز M275 6.2 لیتری AMG را زیر کاپوت خود دارد. پیشرانه دوازده سیلندری که حالا بهجای 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتونمتر گشتاور، 523 اسب بخار توان و 830 نیوتونمتر گشتاور تولید میکند. اما در مورد بخشهای هیجانانگیزتر قضیه: میباخ با شتاب صفر تا 96 کیلومتر 4.8 ثانیهای، خودرو سریعتر این رقابت است در حالی که مولسان به 5 ثانیه زمان احتیاج دارد تا به همین سرعت برسد. این چابکی در تست 400 متر هم حفظ شد و میباخ با 13.2 ثانیه و حداکثر سرعت 178 کیلومتر بر ساعت، رکورد بهتری نسبت به 13.6 ثانیه و 166 کیلومتر بنتلی کسب نمود.
چرا باید به تواناییها حرکتی یک فوق لوکس توجه کرد؟
در مورد کیفیت رانندگی، میباخ نقاط قوتی دارد. وقتی با خودرو سخت رفتار میکنید میباخ خیلی خوب عمل میکند. "کنترل جادویی بدنه" (Magic Body Control) هرچهقدر هم که مسخره به نظر برسد ولی واقعا نامگذاری دقیقی دارد. هرچه باشد این یک مرسدس است. اما بنتلی در نقطه مقابل اتوکشیدهتر است، بیشتر آنالوگ است و بگذارید جرات کنیم و بگوییم که خصلتهایش انگلیسی است.
مولسان بیاحساس نیست. هر حرکتی احساس مخصوص به خودش را به وجود میآورد. مولسان راننده را بیشتر به راندن تشویق میکند.
نگاهی به داخل...
در نگاه اول وقتی بر روی صندلی میباخ لم میدهید این آلمانی است که خودش را برنده رقابت نشان میدهد. میباخ از فاصله بین دو محور بیشترش استفاده فوقالعادهای کرده: درست مثل صندلی هواپیماها صندلی عقب میباخ هم میتواند به عقب خم شود. فضای پا واقعا خیرهکننده است. حتی کسی با قد نزدیک به 180 سانتیمتری هم وقتی روی صندلی عقب میباخ نشست، پایش به زیرپایی نصب شده زیر صندلی جلو نرسید. یک حفره مخصوص قرادادن نوشیدنی هم که 5000 دلار میارزد روی میز آلومینیومی مقابل سرنشین قرار داده شده. ضمن این که در فریزر تعبیه شده امکان ذخیره سه بطری هم فراهم گشته و البته هرچیزی که به آن تکیه میدهید برقی است، گرم و خنکشونده است، ماساژور دارد و با ریموت قابلیت کنترلشدن دارد.
بخش عقب مولسان بیروح و کسل به نظر میرسد. اما کافی است شروع به ور رفتن با بخشهای مختلف خودرو بکنید تا متوجه شوید بنتلی هم به ریموت کنترل مانیتورها و صندلیهای گرمشونده و برقی و با قابلیت ماساژ دادن مجهز است. همهچیز در بنتلی هست اما به شکل مخفی! دکمه کوچکی را روی پشتی صندلیها جلو فشار دهید تا ببینید میزهای چرمپوش زیبایی به آرامی و به شکلی جادویی جلویتان پهن میشوند.
در جواب این که صندلیهای عقب کدام یکی بهتر است باید بگوییم بنتلی. بله بنتلی، هرچند که تاشدن صندلیها یک آپشن محسوب میشود ما واقعا چه فایده دارد؟ گذشته از نگرانیهای مربوط به ایمنی (بهخاطر عملکرد کمربندها) افقی درازکشیدن یک روش غیرمعمول برای سواری است. حتی بعد از مدتی احساس میکنید که فضای داخلی مولسان شما را بیشتر تحت تاثیر قرار میدهد. و به کیفیت بهتر آن فکر کنید. این نمونه خاص مولسان اسپید کمربندهای فیبرکربنی داشت و تا دلتان بخواهد از چوب برای ساخت فضای داخلیاش استفاده شده بود. زیر چرمها S600 پلاستیک خوابیده، گرچه فوقالعاده مونتاژ شده است. مولسان اما هیچچیز نیست جز مولسان.
برنده؟...شاید نه آنقدرها واضح اما مشخص!
میباخ از تکنولوژیها خیرهکنندهای بهره میبرد، اما برخلاف اندازه نزدیکش به مولسان شاید بهتر است که با بنتلی Flying Spur مقایسه شود. مولسان در نقطه مقابل یک لوکس کهنهکار است. شما میتوانید با استفاده از دکمهای نشانههای دیجیتالی مثل مانیتورها و سرعتسنج را مخفی کنید تا حال و هوای نوستالژیک بیش از پیش قوت بگیرد.
شاسی بلند چینی ایران خودرو رونمایی شد
هایما اس7 در ایران خودرو خراسان تولید و در بازار کشور عرضه خواهد شد .
این خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد در معرض نمایش گذاشته شده است.
درباره هایما
شرکت "فاو هایما اتومبیل" که با نام هایما شناخته میشود، یک خودروساز چینی است که در هاینان پایه گذاری شده و از زیر مجموعههای فاو به شمار میرود. این شرکت که در سال 1992 تاسیس شده، طی قراردادی که بین دولت چین و مزدا به امضا رسیده وظیفه تولید محصولات مزدا برای فروش در چین را بر عهده داشت. در سال 2006 گروه فاو سهم سرمایهگذاری شده توسط مزدا را تصاحب کرد، با این حال همچنان تولیدات این شرکت از ترکیب با تکنولوژیهای مزدا صورت میگیرد، اما استفاده از نشان تجاری مزدا در تولیدات این شرکت ممنوع است.
سال 2008 هایما سومین کارخانه خود در شهر هاینان را راهاندازی کردکه ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه در سال را داراست. دو کارخانه دیگر در شهرهای هاینان و ژنگژو قرار دارد که هر یک قادر به تولید 150 هزار دستگاه در سال هستند، که ظرفیت کل تولیدات این شرکت را به 400 هزار دستگاه در سال میرساند.
سال 2009 خبرگزاری رویترز گزارش داد همکاری این شرکت با مزدا به منظور دریافت کمکهای فنی شکل گرفته بود با خرید سهام مزدا از سوی FAW به پایان رسیده است، هر چند که به نظر میرسد هایما خودرویی مشابه محصولات مزدا را بدون رضایت این شرکت به فروش میرساند.
درباره S7
هایما برای S7 که آن را یکی از استراتژیکترین محصولات خود میداند، S7 در دسته خودروهایی قرار میگیرد که از طراحی بیونیک بهره میبرد. هر چند با نگاههای ریزبینانه نیز به سختی میتوان الگویی از طبیعت را در این خودرو یافت، اما وبسایت رسمی این شرکت تصاویری را منتشر کرده که نشان می دهد خطوط شانه این خودرو از کشیدگی بدن یک ببر الگو برداری شده است.
تنها یک گزینه برای پیشرانه این خودرو قابل انتخاب است. یک نمونه 2 لیتری که توسط هایما توسعه داده شده و حداکثر خروجی 148 اسب بخار را ارائه میدهد. هر چند این رقم از جکS5 توربو حدود 20 اسب بخار کمتر است، اما نزدیک 10 اسب بخار از چری تیگو5 قویتر است. بیشینه گشتاور این پیشرانه در دور 4500 به رقم 180 نیوتن میرسد. ایران خودرو از میان دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 5 سرعته خودکار هر دو نمونه را برای عرضه در بازار ایران برگزیده است. با این ترکیب از قوای محرکه وزن S7 به 1545 کیلوگرم می رسد که نهایت سرعت آن را به 165 کیلومتر بر ساعت محدود میکند. هایما هیچ یک از نسخههای مدل S7را به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز نکرده است.
تعداد سیلندرها 4سیلندر خطی حجم موتور (cc) 1995 حداکثرقدرت(hp/rpm) 6000/148 حداکثر گشتاور(nm/rpm) 4500/180 وزن خالص(Kg) 1545 نوع جعبه دنده 5سرعته خودکار حداکثر سرعت(Km/H) 165 مصرف سوخت(L/100Km) 8.8 سیستم فرمان برقی حجم مخزن سوخت(L) 61 حجم صندوق بار(L) 400 مشخصات چرخ 235/70r16 ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده-دیسکی طول×عرض×ارتفاع(mm) 4498×1830×1730 فاصله بین دو محور(mm) 2619 فاصله از سطح زمین(mm) 165 حدود قیمت(میلون تومان) 85
ویرایش توسط ehsansalehi : 08-18-2015 در ساعت 01:00 PM
یکی از کمیابترین مرسدسهای جهان در معرض فروش
یکی از کمیابترین خودروهای تولیدی مرسدس بهطور رسمی در کارولینای شمالی در معرض فروش قرارگرفت. البته این اولین باری نیست که این خودرو در معرض فروش قرار میگیرد اما بهنظر میرسد با توجه به شرایط خاص، پیداکردن یک سرپناه دائمی برای این خودرو کمی سخت بهنظر میرسد.
این خودروی مرسدس بنز C1000 تولیدی Lotec، در سال 1995 و به درخواست یکی از سرمایهداران نفتی امارات متحده عربی تولید شد. این طرفدار خودروهای لوکس رویای داشتن سریعترین خودروی موجود در جهان با قابلیت استفاده در خیابانها را داشت و به همین منظور سفارش خود را به شرکت آلمانی خودروسازی Lotec داد.
Lotec نیز با همکاری مرسدس بنز پس از 5 سال موفق به تولید خودروی C1000 شد. این خودروی مرسدس از موتور V8 ، 5.6 لیتری توربو و سیستم جعبه دنده دستی 5 حالته بهره میبرد. این خودرو میتواند در مدت زمان 3.2 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و سرعت نهایی آن نیز 431 کیلومتر بر ساعت است.
باید اذعان داشت این خودرو در زمان تولید از شرایطی پیشرفتهتر نسبت به زمان خود بهره میبرد و همچنان نیز میتواند خود را در رقابت با دیگر سوپرخودروهای مدرن قرار دهد. این خودرو با قیمت 1.2 میلیون دلار هماکنون در معرض فروش قرارگرفته است.
با سلام - دوستی دارم که از دبی موتور میاره هرکی خواست بگه تا باهاش درمیون بزارم
راستی کسی موتور یاماها 100 جدید یا قدیم برای فروش سراغ داره ؟؟
جایگزین های پراید
معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: تا پایان سال ساینا و تیبا جایگزین پراید می شوند و برهمین اساس میزان تولید پراید تا پایان سال کاهش خواهد یافت.
خط تولید خودرو هایما
تصاویر مراحل تولید خودرو هایما اس 7 را در کارخانه ایران خودرو مشهد نشان می دهند.
چهره جدید لندکروز در مدل 2016کمپانی تویوتا در جدیدترین مدل لندکروز تغییراتی در این خودروی محبوب ایجاد کرد.
تغییرات تویوتا لندکروز 2016 را می توان در تزئینات داخلی خودرو به خصوص قسمت عقب، تغییرا چراغ جلو و ترکیب بندی عقب خودرو مشاهده کرد.
قسمت جلوی این خودرو طراحی کاملا جدیدی دارد که شامل مجموعه چراغ های جلوی نوین، جلوپنجره بال شکل بزرگ تر و سپری جدید با مجموعه چراغ های مه شکن بازطراحی شده است.
چراغ های جلوی جدید این خودرو دارای ساختار LED و هم چنین LEDهای دید در روز خواهند بود.
نمای عقب این خودرو کمترین تغییرات را تجربه کرده است. چراغهای عقب با همان نمای قبلی بوده با این تفاوت که چراغهای عقب مجهز به LED شده است.
با ورود به کابین این خودرو مشخص است که تغییرات خاصی در آن انجام شده است.داخل کابین از بالشتکهای نرمتر بر روی تمامی صندلیها استفاده شده و همچنین ضخامت برخی قطعات بکار رفته در داخل کابین هم نسبت به قبل بیشتر شده است.
علاوه بر اینها، صفحه نمایشگر و سوئیچها هم شکلی جدید به خود گرفتهاند تا تویوتا لندکروزر را در راستای نو شدن همراهی کنند. از دیگر امکانات داخلی کابین هم میتوان به یک صفحه نمایشگر 4.2 اینچی TFT چند رسانهای در کنسول مرکزی و یک صفحه نمایشگر بزرگ 9 اینچی به جای 8 اینچی مدل اصلی برای سیستم سرگرمی سرنشینان عقب، شارژر بیسیم با خروجی 12 ولتی و... اشاره کرد.
در زیر کاپوت این خودروی قدرتمند هم تا به اینجای کار تویوتا به سه پیشرانه اصلی اشاره کرده که به ترتیب شامل یک موتور 4.5 لیتری دیزلی توربو با قدرت 272 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتن متری، موتور 4.6 لیتری هشت سیلندر بنزینی با قدرت 308 اسب بخاری و گشتاور 439 متری و در آخر هم یک پیشرانه 4.6 لیتری بنزینی 318 اسب بخاری با گشتاور 460 نیوتن متری میشود.
موتور 8 سلیندر این خودرو که 5.7 لیتری است، 381 اسب بخار قدرت دارد و با گیربکس 8 دنده که برای این خودرو تعبیه شده، مشکل شتاب پایین آن نیز در مدل های قدیمی رفع شده است.
دوربین در جلو و عقب خودرو، امکانات مالتی مدیای کامل و سنسور عدم برخورد با عابر یکی از ویژگی های جدید این خودرو است.
سلام دوستان
من مدتیه به دنبال خرید یک موتور کوچولوی تمام اتومات گازی هستم... نمیدونم پاکشتی میگن یا اسکوتر...هر چی هست اسمش.. بهرحال کسی اگه جایی یا کسی رو سراغ داره که میفروشه به ما هم معرفی کنه بریم بخریم... ممنون میشم
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)