خبری از یکی از منابع نزدیک به کمپانی AMD به دست یکی از سایت های خبری رسیده که این کمپانی برنامه هایی برای نسل بعدی کنسول ها دارد ، این کنسول ها برای نشان دادن ظرفیت واقعی معماری نسل هشتم کنسول ها ، مجددا در نسل نهم از معماری GCN در کنار پردازنده X86 شرکت AMD بهره خواهند برد
و معماری GCN به کار رفته در این کنسول ها شاهد بهبود 5 برابری پرفورمنس / وات نسبت به نسل حال حاضر خواهند بود!
همون طور که در جریان هستین کمپانی AMD برنامه ای ویژه برای نسل بعد GPU های خود که به صورت نود 16NM یا 14NM ساخته میشوند در مبحث پرفورمنس / وات و نرم افزار دارد.
این نشان میدهد AMD به معماری GCN خود و ظرفیت های ان اعتقاد زیادی دارد و قصد دارد ظرفیت های واقعی ان را نشان دهد!
همان طور که در جریان هستین این روز ها کمپانی AMD در مبحث VR میتازد و از رقیب خود جلوتر هست و برای دولوپر ها هم LiquidVR Development Kit شرکت AMD که با API خود این شرکت یعنی Mantle اجرا میشود جذابیت زیادی دارد ، و AMD در کنسول های نسل بعد مایکروسافت و سونی تمرکز ویژه ای در مبحث VR خواهد داشت.
ظاهرا این شرکت قصد دارد در سال 2018 دست به تولید این سخت افزار برای نسل بعد کنسول های شرکت مایکروسافت و سونی بزند
اما موضوع دیگر این هست هیچ گزارشی مبنی بر ساخته شدن APU جدید در سال 2018 از سمت AMD به گوش نمیرسد و این میتواند از احتمال دیگری خبر دهد!
بر خلاف نسل هفتم کنسول ها که امکان ارتقا سخت افزار وجود نداشت ، در نسل هشتم با توجه به معماری X86 ، کنسول ها قادر به ارتقا سخت افزاری هستند و ممکن هست در اینده طبق صحبت های معاون ارشد سونی شاهد رونمایی از PS4.1 باشیم که قدرت سخت افزاری بیشتری نسبت به PS4 خواهد داشت.
تکنولوژی VR نیازمند سخت افزاری قدرتمند برای اجرا هست ، و برای اجرای Oculus Rift standard VR Headset در استاندارد 1200*2160 با فریم ریت 90fps نیازمند سخت افزاری 3 برابر قدرمند تر از PS4 میباشد ، میتوان نتیجه گرفت ، این بهبود 5 برابری پرفورمنس / وات نشان از خیز این کنسول های برای VR میباشد.
تکنولوژی VR فرصت بسیار خوب برای ثابت کردن معماری GCN و تیم نرم افزاری Radeon برای ساختن LiquidVR و Mantle هست که AMD در همین مبحث تمرکز ویژه ای انجام داده.
امید هست با فراگیر شدن تکنولوژی VR ( که میشه اون رو گیمینگ نسل بعد هم نامید! ) شرکت AMD خودنمایی بیشتری کند.