هر دو اشتباهه هم اونقدر مث قمیشی یه دنده باشی که ملودی حتما مال خودت باشه که اینقدر کار ضعیف بشه نه مث شادمهر که یهو بوسید همه چیو گذاشت کنار
شادمهر نمیتونه معجزه کنه !!!
یادتون میاد دهه هفتاد و هشتاد قبل اینکه شبکه اجتماعی و فیسبوک و اینستا و کوفت زهرمار بیاد وقتی آلبوم شادمهر می اومد همه گوش میکردن و کسی دنبال نام ترانه سرا و آهنگساز و تنظیم کننده نبود ... کسی دنبال اینکه این آهنگ کاور از اون آهنگ خارجیه و فلان ترانه سرا و آهنگساز نبود ... درهم گوش میدادیم و اصلاً اینجور چیزا برامون مهم نبود ... تا رسید به دوران افت موسیقی و همزمان شدنش با پدیده شبکه اجتماعی و شناخته شدن ترانه سرا و آهنگساز و تنظیم کننده و غیره ... تازه به چهرشون همه آشنا شدن و به اصطلاح فن شدن و استاد استاد از دهنشون یک ثانیه نیفتاد و اینا هم هر روز گنده تر شدن ... از اون موقع که تقریباً با شروع دهه ی نود همراه شد میزان موفقیت آهنگ و آلبوم بستگی به حضور فلان استاد ترانه سرا و فلان تنظیم کننده داشت ... ینی اگه اسم اون میخورد تو کاور دیگه همه چی تموم بود و موفقیت آلبوم تضمین شده ...
حالا در مورد شادمهر که با این اساتید کاری نداشت و کار نمیکرد قضیه فرق کرد و چسبید به جوانهای داخل ... اونوقت بود که جمله معروف " خودت آهنگ بساز " نقل همه جا شد و البته شخص بنده ... در حالی که کل موسیقی در افت بود و ما در اندیشه معجزه از طرف شادمهر که خودش بسازه حله ... حتی الان هم ادامه داره و همه در انتظار جادوی ملودی های شادمهر هستن ...
واقعیت اینکه امثال شادمهر و قمیشی هم الان کاری از دستشون برنمیاد غیرقابل انکاره ... موسیقی الان اشباع شده و بسیار خسته کننده ... هیچکاریش هم نمیشه کرد باید ساخت با این وضع ... ربطی هم به فنچ های ملودی ساز داخلی نداره ...
ویرایش توسط ehsan1361 : 05-10-2021 در ساعت 10:06 AM
کلمه خداحافظی هم الان معنای خودکشی میده ... تا جایی که بتونن کنسرت میدن پول درمیارن ... دیگه اینا از ابرام تاتلیس وضعیتشون بدتر نیست که برگشته و صدا اگزوز خاور میده ...
نیما جان من منکر به تکرار رسیدن سیاوش البته در سن 75 سالگی نیستم ولی منظورم اینه امثال سیاوش شادمهر و خیلیا که مولف بودن تو موسیقی باید تحت هر شرایطی مولف باقی بمونن واسه همین گفتم ترجیح میدادم شادمهر به تکرار برسه ...باز حالا اگه بر فرض سیاوش بره از زلاند ملودی بگیره یا شماعی زاده .... یا شادمهر بره از افکاری ملودی بگیره یا صفاریان باز قابل قبوله اما اینکه خودت فوق لیسانس باشی بعد بری بشینی سر کلاس یه بچه ی کلاس پنجم فاجعه س .... نمیدونم متوجه منظورم شدی یا نه
ویرایش توسط ebihamed : 05-10-2021 در ساعت 10:56 AM
@[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...] داداش خبر داری کارایی که خود شادمهر ساخته یا قربانپور کی قراره پخش بشه؟؟؟
نمیدونم آهنگ نساختن ساختن هوشمندانه بود یا اینکه از سر تنبلی ولی دوره ای شادمهر با داخلی ها کار کرد شامل دو دوره شد ... دوره اول با امثال دادخواه و برزویی و ناهیدی کار کرد که قابل تحمل بود و دوره دوم با امثال پویال و هاشمی و مهرابی و زمانی ... البته از نظر من حسین و ایمن هم در دوره دوم جا میشن با اندک تفاوت ...
از نظر من شادمهر دید که ایده جدید نداره رفت سراغ اینا وگرنه تنبلی و زن و زندگی نمیتونه دلیل محکمی باشه ... کسی که موزیسینه و زیر و بم رو میشناسه قطعاً دوران افت رو بهتر از همه درک میکنه و میره دنبال فکر جدید ... قطعاً در جمعیت فسیل لس آنجلسی ایده آل شادمهر وجود نداشت چون اونا قوانین خاص خودشونو داشتن و شادمهر کسی نبود که دم خور اینا بشه ...
دوره اول با برزویی و ناهیدی قابل قبول بود چون وقت میزاشتن از اینور اونور میکندن سر هم میکردن ... دقیقاً کاری که در دوره دوم هم انجام شد با پویان و هاشمی و بقیه تا الان ... تشابه این دو دوره اینه که تکه تکه از موسیقی هند و اوکراین و لاتین و غیره سر هم میکردن و با اندکی تغییر به خورد مخاطب میدادن ... ولی در دوره دوم همین تکه تکه ها رو میریختن تو دیگ و بقیشو آب میگرفتن و تحویل ملت دادن با اسامی تجربه کن و تصویر ... حالا هم ایمن و حسین و نقی و تقی همون کار رو میکنن ولی به جای آبگوشت ، پیتزا تحویل میدن ! هم سریع تر آماده میشه هم زرق و برق داره و هم احتیاج به تیلیت نداره برای خوراندن به مخاطب ...
خب اگه شادمهر تو این شرایط آهنگ هم بسازه به نوعی به اشتباهش اعتراف میکنه ... بعدشم میگن شادمهر دیگه تموم شد ... ولی الان میشه تقصیرا رو انداخت گردن ترانه سرا و آهنگساز ... کاملاً هوشمندانه !!!
در حال حاضر 48 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (1 کاربران و 47 مهمان ها)