فواد خان اگر فربد اینجا بود حتما یه چیزی بهت میگفت
بچه گول میزنی! خیلی وقته یوتیوب ملاک و معیار دیده شدن موزیک ویدیو ها و آهنگ ها تو ایران نیست
۶۰۰ هزار بازدید برای یه موزیک مثلا رقم بالاییه؟؟ درپیت ترین خواننده های ترکیه این رقم ها بازدیدشونه
سال ۹۱ که ضریب نفوذ اینترنت تو ایران یک چندم حالا بود موزیک ویدیو انتخاب ۴ روزه بیشتر از ۲۰۰ هزار بازدید داشت
اگه شما برای شادمهر ارزش قائل بودی به این آهنگ و یا آهنگهای دیگه ای که خونده و از دید شما خوب نیست نمیگفتی خزعبلات
حالا چون بنده دوست داشتم شدم مشوق ایشون برای ادامه این مسیر و شما و همه ی اون دوستانی که چندین وقته دارید انتقاد میکنید شدین دلسوز شادمهر
هیشکی بدش نمیاد خودش مثل قبل آهنگ بسازه و شاهکار خلق کنه
اما اینکه چند تا آهنگ رو بذارید تو راس و همه ی آهنگهایی که شادمهر میخونه رو با اون آهنگها مقایسه کنید به نظر شما درسته ؟
همون موقع هم همون شاهکارها به نظر خیلی ها شاهکار نبود و حتی خیلی از آهنگهای آلبوم تجربه کن رو بد میدونستن اما حالا همین دوستان این آهنگهای اخیر رو با اون آلبوم حتی میسنجن و به اونا قانع و راضی شدند
زوال یا سقوط هر چی شما میگید، به نظرم خودش اونقدری فکر و عقل داره که به کاراش فکر کنه
شمایی که نابغه میدونینش اما در برابر این آهنگها اون رو هیچ کاره میدونید و فکر میکنید بعضیا مجبورش کردن که بزور بخونه
این همون نابغه ست همه چی هم دست خودشه
خودش بخواد میسازه
اگرم نخواد شما سالها انتقاد کن
من به اون خیلی ها هم کار ندارم که به قول شما حال نکردن
شما چشماتو باز کن و یاد بگیر که همه ی سلیقه ها رو در نظر بگیری و چون یه عده دوست نداشتن بقیه رو در اون یه عده جمع نبندی و نخوای که هیشکی دوست نداشته
باشه
متاسفانه از روزی که ملاک موفقیت یه آهنگ شده تعداد دانلود و بازدید موسیقی ما دچار سکته شده
اینکه به تعداد هوادارای شادمهر اضافه میشه زیادم جای خوشحالی نداره بارها دیدم که طرف انقد غرق آهنگهایی مث دور شدی هست
که اصلا نمیدونه شادمهر آهنگهای توی ایرانش چیا بوده چند وقت پیش تو پیج نیلوفر لاریپور زیر پستی مربوط به آهنگ هزار و یکشب
کامنت گذاشته شادمهر همچین آهنگایی هم داشته؟؟؟؟ خیلیاشون از طرفدار به اینور فک میکنن شادمهری وجود داشته
یه بار داریوش حرف قشنگی زده و گفت ممکنه همه از صدا و سبک من خوششون نیاد اما همیشه تلاش میکنم اون کسایی که مخاطبم هستن رو از خودم راضی نگه ادارم
حالا حکایت شادمهر متفاوته و کلا یادش رفته یه نسلی هم بودن که از زمان مسافر همراهیش کردن و اونا اصلا از شرایط این سالها رضایت ندارن کاش یه بارم اونا رو راضی میکرد
نه همش کسایی که نسل تازه هستن و میرن کنسرتش واسه عشق و حال
نه پیمان جان مخصوصا یوتوب رو نوشتم. یوتوب به دلیل ***** بودن توی ایران بازدید کمی داره ولی آمارش صد در صد واقعیه. و منظورم این بود وقتی این موزیک ها توی یوتوب ***** این قدر بازدید داشته دیگه ببینید چقدر موفق بوده درمقام مقایسه..
وگرنه همین آهنگهای شادمهر توی رادیو جوان، موزیک باران ، تلگرام و سایت های دیگه در مجموع بازدید های چند ده میلیونی و چند صد هزارتایی داشته که با ادمای هم تراز شادمهر که امسال موزیک دادن و همچنین ستاره جدید و نوظهور مقایسه کنی فوق العاده ست نسبتا..
-
راستی خوب شد اینو گفتی که ترکیه این جوریه. واقعا چند وقت پیش داشتم فکر میکردم چقدر مشکل داریم اینجا و ضربه خوردیم که مثلا اگر یوتوب ***** نبود خیلی از اهنگهای ایرانی باید بازدید های چند ده میلیونی و چند صد میلیونی پیدا میکردن تو یوتوب و این جوری موزیکمون بیشتر شنیده میشد و مثلا به جای این که الان خیلی از ماها موزیک ترکیه رو دنبال میکردیم اونا مارو دنبال میکردن..
کامنت های زیر ویدئو ب قول میدم محسن یگانه رو بخون.. بین خارجی ها چه ارتباط خفنی میتونن برقرار کنن با موزیک ما و حتی کلام نا اشنا به گوششون.. واقعا کاش شرایط درست میشد...
ملاک موفقیت توی موسیقی پاپ همیشه از اول هم همین بازدید و شنیده شدن بوده
از زمان لاله زار و حتی دهه 50 گرفته تا الان
اسفندیار منفرد زاده میگفت این قدر شنیده شدن یکی از آهنگهاش(که الان حضور ذهن ندارم فکر کنم گنجشکک اشی مشی) براش مهم بوده(به دلیل پیام آهنگ) که تو ذهنش بوده اگر فرهاد خوند نگرفت کار رو بده نعمت آغاسی بخونه که شنیده بشه!
داریوش جز استثنائاتی بود که بدون تغییر سبک مخاطبین خودش رو که کم هم نبودن تا حد زیادی حفظ کرده بود ولی حتی من از خیلی از مخاطبین داریوش هم شنیدم که میگن آهنگهای قدیمیش خوبه و جدیدی ها به درد نمیخوره!! خب این حرف یعنی چی؟؟ یعنی این که الان داریوش که کماکان تو همون سبک و سیاق کار میکنه نه تونسته خیلی مخاطب جدید جذب کنه و نه حتی خیلی قدیمی ها رو راضی نگه داره با آهنگهای جدیدش!!!
حالا بگذریم که رویه شادمهر کلا با داریوش متفاوته و خیلی چالشی عمل میکنه همیشه. اگه نمیکرد ما بعد از البوم مسافر شاهد کپیه این آلبوم بودیم و نه دهاتی که ساختارش این قدر متفاوت ولی در عین حال زیباست! یا مثلا آلبوم آدم و حوا با 4 تا آهنگ شیش و هشت!!
و آلبوم خیالی نیست و تراک بگو از کجا اوردی
شادمهر همیشه براش مخاطب مهم بوده ولی...
یه ولی بزرگ اینجاست
قبل از سال 91-92 معمولا شادمهر ده درصد موزیک هاش مخاطب رو در نظر میگرفت و توی 90 درصد بقیه مخاطب رو دنبال خودش میکشوند(که شاید سخت ترین کاره ممکن باشه) که موفق هم بود..اما الان فقط خوراک مخاطب رو بهش میده و قدمی فراتر بر نمیداره.. یعنی در سطح اول و بالای موسیقی پاپ ایران کار میده نه بیشتر! شاید دلیلش خستگی گرفتن باشه.. شاید دوری از تکرار.. ولی هرچی بوده استراتژیش جواب داده به نظرم فعلا و تا حالا..
به نظرم الان سیروان تنها کسیه که داره فراتر از موسیقی ایران عمل میکنه و در عین حفظ مخاطب و بازار سعی میکنه مخاطب رو هم دنبال خودش بکشونه به سطح بالاتر از کیفیت موسیقی ایران
در حال حاضر 85 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 85 مهمان ها)