صفحه 15 از 18 نخستنخست ... 51314151617 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 141 به 150 از 174

موضوع: /// تـــرانـــه هــای خـاطـــره انگیـــز قــدیمـــی ///

  1. #141
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    انوشیروان روحانی از برجسته ترین آهنگسازان و نوازندگان ایرانی در سال های ابتدایی دهه ی پنجاه

    **********


    (مجنون تو)
    کلام : اسماعیل نواب صفا
    ملودی و تنظیم ارکستر : انوشیروان روحانی
    صدا : مرضیه

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    تصاوير پيوست شده
    ویرایش توسط johnny : 02-22-2018 در ساعت 08:42 PM

  2. 21 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  3. #142
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740


    همایون خرم، نوازندهٔ ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته ی ایرانی.
    سال های پایانی دهه ی ۳۰
    حین اجراء برنامه در رادیو ایران

    **********

    (گمشده)
    ترانه سرا : تورج نگهبان
    آهنگساز : همایون خرم
    صدا : مرضیه
    اجراء : ارکستر شماره ۳ رادیو
    مایه " بیات اصفهان" گوشه " وصال"



    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
    تصاوير پيوست شده
    ویرایش توسط johnny : 02-22-2018 در ساعت 08:42 PM

  4. 22 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  5. #143
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740


    علی تجویدی ، آهنگساز ترانه ی معروف "سنگ خارا" با صدای مرضیه .
    آهنگ های تجویدی را می توان بعد از شیدا و عارف، بهترین آهنگ هایی دانست که بر اساس موسیقی اصیل ایران استوار است.

    **********



    روح الله خالقی ؛ استاد موسیقی، آهنگساز، نوازندهٔ ویولن و از پیشگامان تحول موسیقی ردیفی در ایران.
    وی آهنگساز سرود معروف «ای ایران» بود.


    *********

    (سنگ خارا)
    کلام : رحیم معینی کرمانشاهی
    آهنگساز : علی تجویدی
    تنظیم برای ارکستر رادیو : روح الله خالقی
    صدا : مرضیه
    آهنگ در مایه دشتی
    سال آفرینش ملودی : ۱۳۳۷
    اجراء : سال ۱۳۴۰

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]




    تصاوير پيوست شده


  6. #144
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    جهانبخش پازوکی (زادهٔ ۴ خرداد ۱۳۱۶ در شیراز)، ترانه سرا، آهنگساز، تنظیم‌کننده و از مشاهير ماندگار موسيقی ايران زمين.
    عشق درون‌مایه اصلی ترانه‌های وی است.

    **********






    (یه دل اینجا یه دل اونجا)
    ملودی و کلام : جهانبخش پازوکی
    صدا : مرضیه
    سال اجراء : ۱۳۵۲

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    تصاوير پيوست شده
    ویرایش توسط johnny : 02-22-2018 در ساعت 09:06 PM


  7. #145
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740


    بانو مرضیه در منزل شخصی اش به همراه خبرنگار تلویزیون ملی ایران ؛ " هوشنگ پورنگ" در تابستان سال ۱۳۵۵


    تصاوير پيوست شده

  8. 21 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  9. #146
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    ویگن داوودی (ارمنی: Վիգէն Դավուդի) صدابردار ارمنی‌تبار و یکی از بنیانگذاران "استودیو پاپ‌" در تهران
    تصاوير پيوست شده

  10. 16 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  11. #147
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740
    ویگن داوودی متولد یازدهم بهمن ماه ۱۳۲۹ (۱۱ ژانویه ۱۹۵۱) در اراک است.

    او فعالیت صدابرداری خود را از استودیو اِل کوردوبِس، متعلق به بابک افشار و استودیو بِل آغاز و پس از تشویق زنده یاد واروژان

    برای آموزش صدابرداری به کشور سوییس رفت.


    وی یکی از عوامل تأسیس و تجهیز استودیو پاپ است و با خوانندگان و هنرمندانی همچون : ابی، داریوش، ستار، ليلا فروهر،

    مارتیک ، گوگوش، فریدون فروغی، شهرداد روحانی و … همکاری کرده است.



    صدابرداری آهنگ‌های همچون : "قوزک پا" ، "نماز" (نیاز) ، "خاک" ، "مرداب" ، "ماهی خسته من" ، "دو پنجره" ، "بوی خوب

    گندم" ، "باور کن" ، "خوابم یا بیدارم" ، "کندو" و … از كارهای ضبط اوست.



    ويگن داوودی نزديكترين يار زنده ياد واروژان بزرگ و حافظ آثار اين هنرمند بی همتا می باشد.

  12. 8 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  13. #148
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    "داریوش" _ (عزت) و "بهروز به نژاد" (مرتضی) در فیلم فریاد زیر آب به کارگردانی"سیروس الوند"_ (۱۳۵۶)


    (اجازه)
    ترانه سرا : رضا عطایی
    آهنگ و تنظیم : واروژان
    خواننده : داریوش
    ضبط ترانه : ویگن داوودی
    انتشار : ۱۳۵۶

    ترانه از آرشیو ویگن داوودی
    "تبدیل شده از ریل اصلی"

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    ویرایش توسط johnny : 03-11-2018 در ساعت 12:20 AM


  14. #149
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    یادی از " منوچهر سخایی" (۱۳۹۰-۱۳۱۴)


    منوچهر سخایی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران ادامه داد و از همان دوران تحصیل به مقولات هنری بویژه موسیقی علاقه و

    اشتیاق نشان داد. با این وجود وی قبل از آن که وارد دنیای موسیقی شود، برای مدتی در روزنامه کیهان مشغول به کار شد و به عنوان خبرنگار

    پارلمانی این روزنامه فعالیت کرد. منوچهر سخائی در اواسط دههٔ سی به موسیقی روی آورد. گرچه در آن زمان موسیقی پاپ در ایران چندان

    شناخته شده نبود، امّا سخائی با بهره از آثار موزیسین‌های خارجی از همان ابتدا نسبت به این نوع موسیقی گرایش نشان داد. در اواخر دهه

    ۳۰ منوچهر سخائی موفق شد که با ترانه‌ای به نام «کالسکه زرین» که به شکلی غیر حرفه‌ای به همراه کامبیز مژدهی به عنوان آهنگساز و

    پرویز وکیلی به عنوان ترانه سرا ضبط شده بود، از سد شورای سختگیر و محافظه کار موسیقی رادیو ایران در آن زمان عبور کند.



    در واقع تا دههٔ سی شورای موسیقی رادیو در زمینه موسیقی پاپ بسیار سختگیربود و چون عمدتاً موسیقیدانان سنتی در آن شورا حضور

    داشتند، بندرت اجازهٔ پخش آهنگ‌هایی غیر از موسیقی سنتی و ملی از رادیو را صادر می‌کردند و بنابراین خیلی به ندرت آهنگ‌های پاپ از رادیو

    پخش می‌شد. طوریکه مثلاً محمد نوری بعنوان یکی از نخستین خوانندگان پاپ ایرانی، ناچار بود که در برنامهٔ ارتش ترانه‌هایش را اجرا کند و در

    خود رادیو امکان اجرا نداشت. اما در جو پدید آمده بعد از وقایع ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و با پخش ترانهٔ معروف «مرا ببوس» [به خوانندگی حسن گل

    نراقی و آهنگسازی مجید وفادار و شعر حیدر رقابی (هاله)]جو دیگری در رادیو به وجود آمد و شورای سخت گیر و محافظه کار موسیقی در

    رادیو، با دیدن استقبال مردم از این نوع آهنگ‌ها، رویکرد جدیدی نسبت به موسیقی پاپ پیدا کرد و تصمیم گرفت تا مجوز پخش یک یا دو آهنگ

    پاپ را در هر ماه صادر کند.



    از آن زمان پای خوانندگان پاپ به رادیو گشوده شد و ابتدا محمد نوری و بعد ویگن برای اجرای این ترانه‌ها انتخاب شدند و بعدها منوچهر

    سخائی و عباس مهرپویا نیز به آنها پیوسته و چهار نفر خواننده‌های پاپ موزیک رادیو در آن زمان را تشکیل می‌دادند که هر کدام در ماه یک

    برنامه اجرا می‌کردند.



    بدین ترتیب منوچهر سخائی از سال ۱۳۳۷ به بعد فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان خواننده در رادیو ایران آغاز کرد.


    در همین سالها منوچهر سخائی فعالیت خود در سینمای ایران را نیز، نخست به عنوان خواننده و سپس به عنوان بازیگر آغاز نمود. یکی از

    نخستین اجراهای رسمی او، که اولین ترانهٔ او برای فیلمهای فارسی نیز محسوب می‌شود، در فیلمی به نام «زندگی شیرین است» (ساختهٔ

    مجید محسنی، محصول دیانا فیلم) بود که در سال ۱۳۳۵ اکران گردید. وی در سالهای بعد در فیلمهای دیگری همچون «دخترها اینطور دوست

    دارند» (ساخته اسماعیل پورسعید ،۱۳۴۱) و «خروس جنگی» (ساخته اسماعیل پورسعید، ۱۳۴۴) ترانه‌هایی اجرا کرد و همچنین به عنوان

    بازیگر در فیلمهایی مثل «پستچی» (ساختهٔ رفیع حالتی، ۱۳۴۰)، «در انتهای ظلمت» (ساختهٔ ابوالقاسم ملکوتی) و «ببر کوهستان» (ساختهٔ

    خسرو پرویزی ظاهر شد.



    در مجموع دوران اوج شهرت و محبوبیت منوچهر سخایی در دهه چهل خورشیدی بود. صدای او سبک و کلاس خاص خودش را داشت و او نیز

    همچون ویگن و عارف و محمد نوری طرفداران خاص خود را داشت.



    در همین ارتباط محمدرضا شجریان در کارگاه آواز خود خاطره‌ای حکایت کرده‌است که نشان از شهرت و اهمیت سخایی در آن سالها دارد. وی

    می‌گوید:



    «... من در دانشسرا بودم که منوچهر سخایی یک ابوعطا خواند که من خیلی خوشم آمد و آن را یادگرفتم و بعدها چند بار آن را خواندم و

    همیشه هم گفته‌ام که این را از سخایی یادگرفته‌ام…»



    منوچهر سخایی همچنین درسال‌های فعالیت هنری اش در تلویزیون نیز شوی تلویزیونی «زنگوله‌ها» را برای تلویزیون ملی ایران تهیه کرد که در

    آن به معرفی چهره‌های جدید موسیقی پاپ می‌پرداخت.
    تصاوير پيوست شده

  15. 18 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  16. #150
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    (کلاغا)
    کلام : نوذر پرنگ
    ملودی و ارکستراسیون : پرویز مقصدی
    صدا : منوچهر سخایی
    سال اجراء : ۱۳۴۹

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]



صفحه 15 از 18 نخستنخست ... 51314151617 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •