صفحه 17 از 19 نخستنخست ... 71516171819 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 161 به 170 از 189

موضوع: ترانه های قدیمی و خاطراتشان

  1. #161
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740
    .
    .
    .

    تقدس


    کلام : فرهنگ قاسمی

    ملودی : محمد شمس

    تنظیم برای ارکستر : محمد شمس

    صدا : حمید شب خیز

    سال اجراء : 1355


    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]


    .
    .
    .




  2. 19 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  3. #162
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    شاهرخ شاهید در سالهای دهه پنجاه
    .
    .
    .

  4. 10 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  5. #163
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740
    .
    .
    .
    " شاهرخ شاهید" یکی دیگر از خوانندگان موفق دهه پنجاه است که مانند " عهدیه" ، " سیما بینا" ، " نازی افشار" و ... کار خوانندگی را از برنامه کودک رادیو ایران - در سال ۱۳۴۴- آغاز می کند.

    در همان سالها به تشویق پدرش در کلاسهای آموزش ردیف موسیقی ایرانی استاد " مهرتاش" در جامعه " باربد" (لاله زار) شرکت کرده و به فراگیری موسیقی دستگاهی ایرانی می پردازد. نکته

    جالب اینکه در آن کلاسها " شجریان" و " جمال وفایی" به عنوان سال بالایی (!) هم حضور دارند. در سالهای اواخر دهه ۱۳۴۰ " شاهرخ" نت و سلفژ را در هنرستان موسیقی ملی زیر نظر استاد

    " پورتراب" آموخته و بدین ترتیب علاوه بر موسیقی دستگاهی با لحن ها و گامهای موسیقی غرب نیز آشنا می شود.


    در اوایل دهه پنجاه " شاهرخ" به استخدام گروه کر ملی ایران در تالار رودکی در می آید که رهبری ارکستر آن را " آلفرد مالرویان" بر عهده دارد. یک اتفاق اما او را به سوی موسیقی پاپ می کشاند

    و آن آشنایی با آهنگساز جوان و هم سن و سال او، " امیر آرام" است. " آرام" ترانه " دوست دارم" را برای او می سازد که پخش آن بسیار گل می کند و این ترانه انگیزه ای می شود تا او خوانندگی

    را جدی تر بگیرد.


    چندی بعد همکاری او با " محمد شمس" و " حسین واثقی" موجب خلق ترانه های موفق دیگری مانند " چی میشد"، " گل مرداب" و " غریبه" می شود. به ویژه ترانه " غریبه" که در تیتراژ سریالی

    تلویزیونی به همین نام از شبکه اول پخش شده و به عنوان یکی از محبوب ترانه های سال انتخاب می شود.


    اواسط سال ۵۴ آغاز همکاری جالب توجه و موفق او با " منوچهر طاهرزاده" است که از کرمانشاه به تهران می آید و تا انقلاب ترانه های بسیاری را برای " شاهرخ" می سازد. صدای " شاهرخ"

    صدایی در محدوده " تنور باریتون" همراه با تحریرهای بجای ایرانی است که با ملودی های " طاهرزاده" بسیار جور است. " کولی" ، " پائیز" ، " بمون با من" ، " کوچ" و ... از جمله ترانه های موفق

    این همکاری اند.


    در سال ۵۷ و در حول و حوش انقلاب ترانه های انقلابی متعددی با صدای " شاهرخ" منتشر می شوند و او در کنار " داریوش" به خواننده های اصلی انقلاب بدل می شود.


    او حتی در بهمن سال ۵۷ ترانه " شب شکن" را اجرا می کند مضمون آن استقبال از او ورود " آیت ا.. خمینی" به ایران بود.


    در این پست چند ترانه زیبا را با صدای " شاهرخ" می شنوید. تمامی ترانه ها در سالهای میانی دهه پنجاه اجرا شده اند.
    .
    .
    .

  6. 9 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  7. #164
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    کولی

    آهنگ: زنده یاد منوچهر طاهرزاده

    ترانه سرا: شهرام وفایی

    تنظیم: استاد محمد شمس

    صدا: شاهرخ

    سال اجرا: ۱۳۵۴


    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    .
    .
    .


  8. 15 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  9. #165
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    غبار

    ملودی: داود اردلان

    کلام : مسعود هوشمند

    تنظیم ارکستر: اریک

    صدا: شاهرخ

    سال انتشار: ۱۳۵۵


    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    .
    .
    .


  10. 16 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  11. #166
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    چی میشد

    ملودی: حسین واثقی

    کلام: منوچهری

    ارکستراسیون: علی درخشان

    صدا: شاهرخ

    سال انتشار: ۱۳۵۵


    نسخه تبدیل شده از کاست آونگ با کیفیت عالی


    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    .
    .
    .




  12. 14 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  13. #167
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]


    کاور آلبوم ترانه های شاهرخ؛ انتشار: ۱۳۵۵

    .
    .
    .


  14. 11 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  15. #168
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]


    " سعید راد" در نمایی از فیلم " تنگنا"


    ساخته امیر نادری؛ ۱۳۵۲

    .
    .
    .


  16. 15 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  17. #169
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740
    .
    .
    .
    فیلم " تنگنا" (امیر نادری، ۱۳۵۲) یکی از نمونه ای ترین فیلم های سینمای خیابانی است. رئالیسم تلخ و گزنده امیر نادری در این فیلم به نقطه اوج خود می رسد.

    شب، خنجر، رفاقت، چاقو و ... المان های این شکل از سینماست که پیوند عمیقی با شکل گیری جریان مبارزات چریکی و مسلحانه در اواخر دهه ۱۳۴۰ دارد.


    ضد قهرمان لمپن فیلم اما برای شورش علیه نظم مستقری - که به او جز تفاله ماشین مدرنیزاسیون نمی نگرد- جز چاقوئی چند سانتی متری چیزی دیگری نیز در

    چنته دارد: بدن مردانه اش.


    بدنی که آن را در بازی محتومی به کار می گیرد و به شکلی انتحاری آن را به توده ای آش و لاش بدل می کند. ارضای نهایی او پاشیدن خون از شکاف زخم هایش

    بر در و دیوار خیابانی است که هر روز برایش تنگ تر می شود: تنگنا.



    ترانه اما چه می کند؟

    موزیک " اسفندیار منفردزاده" پس از درآمد هراس انگیزش با ریتم گریز همیشگی و ترس های ضد قهرمان فیلم یکی می شود و کلام " فرهاد شیبانی" از ضرب موزیک

    منفردزاده، قامت ضربت خورده ضد قهرمانی ناساز را به تصویر می کشد.


    حس انزوا و گریز از تمام ایماژهایی که شیبانی می سازد، بیرون می زند:



    تو دلم فریاد و فریادرسی نیست...

    مثل لاک پشت تو خودم قایم شدم...


    نکنه به گله بره هامون، گذر گرگ بیابون افتاده ....

    .
    .
    .

  18. 11 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  19. #170
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    809
    تشکر
    3,991
    تشکر شده : 9,740



    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]


    کاور صفحه " تنگنا" با صدای " فریدون فروغی"

    .
    .
    .


  20. 10 کاربر مقابل از johnny عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


صفحه 17 از 19 نخستنخست ... 71516171819 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •