نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آن چه که بی تفاوتی نسبت به تکمیل آزادراه تهران - شمال نامید، گفت : اگر لازم باشد با عذرخواهی از مردم ایران در این محور فقط اهالی بومی اجازه تردد خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، قاسم احمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس، افزود: چند روز پیش یکی از مسوولان وزارت راه و شهرسازی در مصاحبهای اعلام کرد با توجه به راهاندازی قطعه چهارم و قطعه یک آزادراه تهران - شمال، کن تا شهرستانک نیز تکمیل خواهد شد و قطعات دوم و سوم را نمیتوانیم تکمیل کنیم چون نیاز به یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی ادامه داد: این مسوول وزارت راه و شهرسازی گفته که «اگر محور هراز و فیروزکوه با هزینه کمتر و زودتر چهار بانده شود، ۴۰ درصد از ترافیک جاده چالوس کاسته خواهد شد.» این مسوول این آمار را از کجا آورده است و چرا با صحبت غیرکارشناسی خود با زندگی مردم بازی می کند.
احمدی گفت: ابر پروژه آزادراه تهران - شمال که در سال ۵۲ یعنی بیش از چهل سال پیش مطالعات آن صورت گرفته و از سال ۷۵ تاکنون چندین رییس جمهوری و ۱۰ وزیر به خود دیده است، چطور به یکباره به این سرنوشت دچار میشود. این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر شرایط به این صورت باشد ما نیز از مردم عزیز ایران عذر میخواهیم و جاده را فقط برای تردد اهالی بومی باز خواهیم گذاشت و در این هفته به کمیسیون عمران اعلام کردم که طرح سووال از وزیر راه وشهرسازی بگذارند و پاسخ دهند که این سخنان چه مفهومی دارد.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: به جای اینکه به دنبال راهکار مناسب برای اجرای این ابر پروژه باشیم، نباید صورت مساله را پاک کنیم. آیا مردم مازندران این قدر مظلوم هستند که قطعه یک این آزادراه را از کن تا شهرستانک برای کاهش بار ترافیکی محور کرج - قزوین نه برای آسایش مردم مازندران، انجام میدهند.
وی افزود: ما از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان انتظار موضعگیری درباره با تکمیل آزادراه تهران - شمال داریم تا هرچه زودتر این مشکل که موجب میشود سفر سه ساعته به ۲۱ ساعت تبدیل شود، برطرف شود.
احمدی ادامه داد: چند روز پیش از کجور تا دوآب بیش از پنج کیلومتر ترافیک بود و مسیر مرزن آباد به کلاردشت نیز مسدود شده بود و اهالی روستاهای منطقه نمیتوانند در روزهای پایانی هفته تردد کنند. وی با اشاره به انبوه گردشگران خارجی که از این مسیر تردد میکنند، گفت: این ابر پروژه فرا ملی است نه ملی و نباید سهلانگاری شود و از طرفی دیگر نیز تا تکمیل این آزادراه بهتر است جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا تعریض شود.
احمدی با اشاره به اهمیت نشست نیویورک ابراز امیدواری کرد با توجه به مهم بودن تعامل با دنیا که باید با پایداری بر اصول و ارزشهای انقلابی باشد، تصمیمات این نشست به سود مردم مسلمان منطقه و به ویژه ایران اسلامی باشد.
وی همچنین در این جلسه با اشاره به بررسی طرح مالیاتهای مستقیم در مجلس، گفت: باید وابستگی به نفت کاهش و بودجه کشور از مالیات تامین شود، ولی در این راستا باید طوری حرکت کرد که هرشخص بر اساس درآمدی که دارد مالیات دهد، نه فقط از کارمندان مالیات دریافت و افرادی که درآمدهای کلان دارند حتی به اندازه یک کارمند مالیات پرداخت نکنند.