صفحه 15 از 71 نخستنخست ... 513141516172565 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 141 به 150 از 704

موضوع: تایپیک جامع آقای صدا ابی | پخش اختصاصی آهنگ دلپوش ...

  1. #141
    ehsan1361
    Guest
    فردا عصر جمعه قسمت سوم سریال "ملاقات با صدا" که موضوع اصلی آن در مورد همکاری ابی و شادمهر عزیز در خلق ترانه همین خوبه و نوازش و همچنین حضور شهیار قنبری و صادق نوجوکی هست.

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

  2. 2 کاربر مقابل از ehsan1361 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  3. #142
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Jul 2014
    نوشته ها
    8
    تشکر
    130
    تشکر شده : 23
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
    پاسخ به پاره ای از ابهامات پیش آمده در باره موزیک ویدیو ی آخرین بار

    حجم وسیع ایمیلها ، مسیجها و کامنتهای دوستان که ضمن تبریک بابت ریلیز شدن موزیک ویدیوی آخرین بار
    به من و علیرضا افکاری و تقاضای تعداد کثیری از دوستان مبنی بر پاسخگویی به تغییر بخشی از ترانه و تمپوی ملودی
    و آرانژمان و حتا ویدیو مرا بر آن داشت که یکبار دیگر با دوستانم سخن بگویم از 5سال پیش همکاری من با ابراهیم حامدی
    برای تولید ترانه های خدا باماست ، پلک ... برای آلبوم حس تنهایی آغاز شد ترانه هایی که از بعد زبان و نوع آوری
    در ترانه خدا باماست و سوژ ه پردازی ، و کارکتر سازی درترانه پلک جزو بهترین ترانه های من بوده و هستند
    ریلیز شدن تصویری و صوتی این ترانه ها از تبریکات ساده و صمیمانه و باعشق دوستانم در گوشه و کنار این جغرافیا
    و آن سوی مرزها آغاز شد و تا فحشهای رکیک ادامه پیدا کرد با تجربه ای که در این زمینه پیدا کردم دوست دارم مخاطبینم
    در این پیج کسانی باشند که به شعورشان افتخار کنم و یک دنده های لجبازی نباشند که تنها موج سواری می کنند ...!
    ابتدا به ساکن از ابراهیم حامدی حرف می زنم خواننده ای که بی شک تعدادی کثیری از ماندگار ترین ترانه های این مرزو بوم
    را اجرا کرده است اما چه می شود که هربار آهنگ جدید و موزیک ویدیویی از ایشان ریلیز می شود موجی راه می افتد
    که انگار می خواهد به همه چیزش انتقاد کند ابی چرا گفت یاسی جان ؟ ابی چرا گفت استدعا می کنم ؟
    این چه تنظیمی بود ؟ این چه ترانه ای بود ؟ این چه ویدیویی بود؟ زنه چه قدر زشت بود ؟(به نظر من یکی از قوی ترین عناصر
    این موزیک ویدیو کارکتر و چهره عصبی و هسیتریک همین زن بود که هیچ ربطی به زنهای تی تیش مامانی وزیباروی مصرفی
    و سکشوال موزیک ویدیوهای معمول و روتین مارکت ایرانی نداشت و اینجاست که می گوییم زیبایی شناسی افراد باهم فرق می کند)
    با نشان دادن آن همه تصویر از ناراحتی های روحی زن و مصرف قرص و بی خوابی شب تازه می گویند زن مشکلش چی بود می خواست خودکشی کنه ؟
    ابی از کجا فهمید اون کجاست ؟ چه قدر سوژه گریه دار بود و هندی خودمون به اندازه کافی غم و غصه داریم ؟!
    ایراداتی که گاهی شک می کنم این مخاطب یا خودش یا خانواده اش شب و روز پای سریالهای ترکی و سوزناک شبکه های ماهواره ای نشسته باشد
    یا مثلا در ویدیوی خدا باماست می گفتند چرا ابی موهاش و باز کرده و هزاران چرا و چرایی دیگر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    که لا اقل برای من هضم این همه حساسیت و انتقاد روی یک خواننده ان هم از جانب طرفدارانش آسان نیست؟!
    از آلبوم قبلی شروع شد در عرض یک هفته مانده به ریلیز حس تنهایی دیدم تعداد کسانی که به صورت فیک مرا اد می کنند
    بی سابقه شده پیجهایی دریغ از یه عکس و پروفایل واقعی فقط به این بهانه اد می کردند تا با ریلیز شدن آلبوم به فحاشی و توهین بپردازند ...!
    قرار گرفتن خدا باماست در برنامه زرشک طلایی سالی تاک در همان سال از همین موج نشات می گرفت اما این موج که به هر تقدیر
    بخشی از آن نظر و سلیقه دوستان است و محترم بخش زیادیش از جایی نشات می گرفت که مثلا هیچگاه برای دو همتای دیگر
    ابی یعنی داریوش و گوگوش راه نمی افتاد چون این دوخواننده همچنان ارتباطات حرفه ای و کاری و دوستانه خود را با همکاران قبلی شان
    کم و بیش حفظ کرده اند ابی تنها بازمانده ان دوران طلایی ست که بنا به دلائل شخصی و حرفه ای دیگر در چندین سال گذشته
    با همکاران قبلی خود مراوده لا اقل کاری ندارد می خواهم بگویم با شواهد و قرائن و جنس و سمت و سوی مسیجها و کامنتها
    خیل عظیم سازندگان این موج طرفداران متعصب همکاران قدیمی ابی هستند که نمی توانند تحمل کنند که ابی با کسی جز
    همکاران گذشته خود کار کند یا جز جناب فلان استاد از کسی آهنگ بخواند همچنان که ممکن است آن اساتید من و همنسلانم
    را ترانه سرا و اهنگساز ندانند طرفدارانشان هم از چنین روحیه ای برخوردار هستند! از این قضایا که بگذریم به دوستانی که
    بی غل و غش نقد می کنند خواستم این پیام را بدهم که موج را شناسایی کنند گاهی ممکن است انتقادشان در راستای
    همان چیزی باشد که موجی بابتش درست شده ولی با دوهدف دوستان من هدف نقد سازندگیست ولی هدف طراحان موج تخریب ...!
    پس حواسمان باشد موج سواری نکنیم از این مطلب که بگذریم در خصوص تغییر قسمتی از ترانه اخرین بار باید بگویم در برخورد با مخاطب
    از طریق نسخه لو رفته متوجه شدم که احساس خوبی نسبت به بند:شاهی، گدایی کن ...ندارند و ظالم بمون اما مظلوم نمایی
    کن را طور دیگری برداشت می کند به نحوی که انگار راوی ترانه از طرف می خواهد که ظالم بماند ولی مظلوم نمایی کند در حالی
    که منظورم این نبود در مصرع قبل گفته بودم : همیشه می گفتی شاهی گدایی کن یعنی این تو بودی که از من می خواستی
    اینچنین باشم تو بودی که با این سیاست رفتار می کردی و از من هم می خواستی چنین باشم در حالی که خطاب ظالم بمون
    اما مظلوم نمایی کن یک خطاب فاعلی برداشت می شد تا مفعولی از طرفی خواننده با توجه به تجربه بسیار قدیمی خود بابت
    خواندن ترانه ظالم چندان به این واژه احساس خوبی نداشت با توجه به سوژ ه موزیک ویدیو هم که الان می بینم چندان مناسب
    ان تصاویر نبود که با این بند جدید سعی کردم زبان را تلطیف کنم ، در خصوص آرانژمان علیرضا افکاری معتقد است تنظیم
    استاد چشم آذر به هر حال از ذهنیات ایشان سرچشمه می گیرد و مشخص است یک شخص باسواد و کار کشته پشتکار
    است تنها نکته ای که وجود دارد این است که گوش مخاطب با تنظیم ناقص قبلی که به گفته علیرضا افکاری اسم تنظیم روی
    آن یک شوخیست و می گوید من فقط برای حس کردن خط ملودی به صورت دم دستی تنظیم کردم تا خواننده اتود وکالش
    را برایم بخواند تا روی آن تنظیم نهایی صورت گیرد و آن فقط در حد یک ایده بوده نه تنظیم از طرفی اعتقاد دارد با احترام به
    استاد چشم آذر حال که ایشان این شیوه تنظیم را برای اینکار بر گزیدن ایکاش در یک کار ارکسترال به جای استفاده از صداهای کیبورد
    از سازهای زنده استفاده می کردند که بهتر صدا می داد ! در خصوص تمپوی آهنگ که از ترجیع بند شتاب می گیرد اعتقاد داریم با
    توجه به عادت مخاطبین به تمپوی قبلی یک مقدار برای مخاطب این آرانژمان و تمپو غیر منتظره است ولی دوستان در نظر داشته باشید
    که استاد چشم آذر مطمئنا با تیم کارگردانی در ارتباط بوده و احتمالا فضای ویدیو به ایشان گفته شده بود تا با توجه به سوژ ه موزیک ویدیو
    و ان صحنه ای که زن قرمز پوش خود را از روی بلندی می خواهد پرت کند ایشان ترجیح داده اند که موزیک را یک مقدار رعب انگیز تر نمایند
    تا با خط روایت سوژه و قصه موزیک ویدیو همخوانی بهتری داشته باشد این تنظیم در این بخش به خصوص یاداور موسیقی متن فیلم است
    تا ترانه با توجه به اینکه مخاطب قبلا به ان به اصطلاح تنظیم قبلی عادت کرده بود شاید بهتر بود به همان شیوه تنظیم می شد ،
    ولی مگر می شود استاد چشم آذر تفکر و امضای خودش را دارد و از انجایی که ان اهنگ و تنظیم با مخاطب یکسال بود که عجین شده بود
    هر تنظیم دیگری هم روی آن صورت می گرفت اعتقاد دارم همین احساس دوگانه بودن به مخاطب دست می داد تند شدن تمپوی اهنگ
    اگرچه با تصاویر ویدیو همخوانی داشت ولی کلام را از عاطفه عمیق خودخارج کرده بود و مفاهیم زیبا و تاثیر گزار ترانه که
    پیش از این امتحانش را به مخاطب پس داده بود به صورتی به گوش می رسید که گویا این تمپوی بالا عاطفه کلام را گرفته بود
    دقیقا محزون ترین جای ترانه قسمت : اونقدر بزرگه تنهایی این مرد ... دیگر ان حس غمگین قبلی را نداشت در یک جمله تنظم منوچهر چشم اذر
    حکایت از یک هارمونی بزرگ ولی حتا به اعتقاد من ایده یک تنظیم چیزی که خاطره اش به دوران طلایی دهه 50 بر می گردد و این روزها کمتر می شنویم
    شاید هم ایشان تعمدا و در جهت مخالفت با جریان و سلیقه این روزهای موسیقی پاپ و با اعتقاد کامل دست به اینکار زده اند
    به هر حال به اعتقاد من تنظیم ترانه بغض با ملودی همخوانی بسیار زیباتری داشت تا تنظیم آخرین بار با ملودی اش تنها چیزی
    که می توان گفت این است که این تنظیم برای این واژه ها و ملودی با توجه با گوش عادت کرده مخاطب به تمپوی قبلی سازگار نبود
    علیرضا افکاری می گوید : این سبک از موسیقی کلام محور و ادبیات محور است در این سبک بیشتر باید کلام و ملودی از طریق حس صدای خواننده
    به مخاطب منتقل شود شاید اگر در بخش تنظیم کمی ایثار صورت می گرفت و تنظیم کننده به نفع کلام و ملودی و خواننده کنار می رفت
    یا لا اقل با آنها هماهنگ تر می شد این مهم محقق می شد در ترانه اخرین بار تنظیم بعد از ترجیع بند یک تنه برای تمام عوامل شاخ و شانه می کشد
    به طوری که تمرکز را از روی عاطفه کلام و ملودی و حتا بخشهایی از وکال خواننده به نفع خود مصادره می کند شاید این اعتقاد تنظیم کننده است
    که با توجه با پاور صدای ابی و قدرت و حجم بالای ان باید تنظیم را شلوغ برگزار می کرد و اعتقادش این باشد که تنظیم های خلوت امروزی مناسب
    چنین صداهایی نیستند منوچهر چشم آذر کارنامه درخشانی دارد به هر حال این سبک و سیاق اوست از اون نمی توان انتظار داشت که مانند
    ما بیاندیشد و به سلیقه مخاطب امروزی فکر کند او خودش را رعایت کرده یا می بایست او را در همینی که هست بپذیریم یا می بایست برای
    ایده هایی که داشتیم سراغ کس دیگری می رفتیم چون او" منوچهر چشم آذر است "او اپراتور تفکرات و سلیقه
    جمعی و شخصی مانیست باید به پیشکسوتان احترام گذاشت وبا ادبیات بهتری به نقد نشست کامنتهایی مانند اینکه
    ( این چی بود ؟تنظیم بود، آشغال بود...! ) و غیره اصولا از کسانیست که برای نمونه یکی دوبار پیجشان را باز کردم و دیدم دریغ
    از یک عکس و مشخصات واقعی اینها همان کسانی هستند که موج درست می کنند طرفدار واقعی و دلسوز موج سواری نمی کند
    ، تخریب نمی کند ، توهین نمی کند ، انتقام چیزی نشدنهای خود را از دیگران نمی گیرد علت اینکه می گویم موج این است که اینبار
    پیکان حملات به سمت آهنگساز وشاعر نیامد چون علیرضا در آلبوم داریوش ، هلن ، ترانه هایی مثل همدم ، مردم ، اعتراف ،
    بعضی از آهنگهای گوگوش و بسیاری از آلبوم خوانندگان مطرح داخلی امتحانش را پس داده بود و مطرح ترین اهنگهای 3 یا 4 سال اخیر
    از آن اوست پس به صلاح نبود که به افکاری حمله شود من هم که از 4 سال پیش حملات به سمتم شده بود و دیدند بیدی نیستم
    با این بادها بلرزم از طرفی ترانه اخرین بار به طور غیر رسمی انقدر گل کرده بود که مطمئنا حتی دشمن من هم اگر می خواست دشمنی کند
    چون احتمالا در خانه خودش هم این اهنگ پلی می شد منصرف می شد از دشمنی کردن تصاویر ویدیو هم با یک نگاه ساده
    و غیر تخصصی هم می شد فهمید یکی از پرخرج ترین ویدیوهای مارکت ایرانی ست تصاویر رویایی بسیار زییا در ترانه بغض وقتی
    ابی می خواند کجایی... دورشدن دوربین ازابی (روی هلی کوپتر ) و در قسمت پایانی مه غلیظ روی پل و پوشش ابی که پالتوی
    شیری رنگ به تن دارد و گویا با رنگ غلیظ مه یکی می شود و زوم کردن دوربین روی چهره اش موقع خواندن :
    من چه قد دلخسته و تنهام واقعا یکی از تاثیر گذار ترین سکانسهای موزیک ویدیوهایی بود که تا کنون دیده بودیم
    و هماهنگی تنگاتنگی با کلام و موسیقی داشت ویدیوی بغض بی نقص ، پرفکت و صد درصد حرفه ای و تاثیر گزار بود تمام انتقادها
    به سمت ویدیوی دوم یعنی اخرین بار شیفت شده اند آن هم بابت اینکه این خواننده برای اولین بار در موزیک ویدیویی بازی می کند
    من سوالم از منتقدین این است آیا سراسر این ویدیو هیچ لحظه درخشانی وجود نداشت ؟ چطور می شود که در مقام انتقاد فقط
    به کاستی ها اشاره می کنیم و به زحمات زیاد یک تیم اعم از ترانه سرا ، اهنگساز، تنظیم کننده ، خواننده ، کارگردان اشاره ای نمی کنیم
    خیلی راحت چشممان رو ی تمام تصاویر زیبا می بندیم و کل اثر را با یک پلان- سکانسی که باب دلمان نیست زیر سوال می بریم
    امروز کسی این حرف را میزند که در پروسه تولید این آلبوم به هر حال شاید سوءتفاهامات زیادی در ضمن این همکاری با عوامل دیگر پیدا کرده بود ،
    ماجرای دستگیری ما و بعد از ان لو رفتن چند ترک در پیج علیرضا افکاری و قطع همکاری ما با خواننده در پروسه تنظیم و هزاران فشار روحی و روانی
    روی من و علیرضا بابت مسائل دادگاه ما را بسیار شکننده کرده بود که شاید با یک حرف کوچک از کوره در می رفتیم به هر حال تجربه
    به کمکمان امد و در نهایت خویشتن داری کردیم و خودمان را حفظ کردیم برای انچه می بینید و می شنوید رنج بسیاری کشیده شده
    فقط من می دانم که این اهنگساز وقتی دستش از ملودیهایش کوتاه می شود و هیچ دخل و تصرفی روی انها ندارد و ایده هایش عقیم می مانند
    چه احساسی دارد تمام این پروژ ه از دست ما خارج شده بود و من با بغض به آینده می نگریستم شاید امیدی نبود رنگ امیزی
    ترانه های من عاشقانه هایی که با تمام وجود زندگی کردمشان و ملودیهای درخشان علیرضا افکاری به گوش برسند و نزدیک بود
    در نطفه خفه شوند انتقاد حق هر کسی ست ولی ما شرایط طبیعی نداریم دوستان چون تخته های پراکنده روی آب از هم دوریم
    یکی این سو یکی آن سو همفکریهمان ناقص می می ماند و به ناگاه قطع می شود اگر همه چیز طبیعی بود طبعا از من و علیرضا مشورت خواسته می شد
    طبعا اتود کارها برایمان فرستاده می شد و ما به هر حال مشورت می دادیم می خواهم بگویم کمی نسبت به هم ایثار کنیم و کاستی ها
    را به خوبی ها ببخشیم در شرایطی که در این مارکت تا همین 1 دهه پیش خواننده ها فقط جلوی دوربین می ایستادند و میکروفون می گرفتند
    و می خواندند و اسمش را می ذاشتند موزیک ویدیو امروز شاهد موزیک ویدیوهای زیبایی از خوانندگان بزرگ هستیم که به بالا بردن سطح توقع
    و سلیقه مخاطب کمک خواهد کرد نمی گویم ازچیزی که خوشمان نیامده بگوییم خوشمان آمده چون شرایط اسف بار است، نه !
    می گویم در ضمن اشاره به ان چیزی که دوست نداریم به یک لحظه درخشان هم اشاره کنیم در ادامه صحبت قبلم اینکه حواسمان
    باشد روی موج تخریب قرار نگیرم و مراقب ادبیات نقدمان باشیم که منوچهر چشم آذر نام کوچکی نیست در موسیقی این سرزمین...

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]


    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    ویرایش توسط Elnino : 10-09-2014 در ساعت 08:23 PM


  4. 3 کاربر مقابل از Elnino عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  5. #143
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Oct 2008
    نوشته ها
    14,008
    تشکر
    0
    تشکر شده : 20
    خیلی ممنون نوید جان، آلبوم ها رو داشتم ولی کاورها رو نه...
    فقط یه چیزی:
    توو آرشیوِ من آلبومی به اسمِ "خورشید خانم" هست، این جا نیست! داستانش چیه!؟


    شاعر! تو را زین خیلِ بی دردان کسی نشناخت...

  6. #144
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    نوشته ها
    35,707
    تشکر
    48,688
    تشکر شده : 38,971
    جونم افشین مقدم


  7. #145
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    نوشته ها
    32,623
    تشکر
    368
    تشکر شده : 2,432
    نقل قول نوشته اصلی توسط Grayman نمایش پست ها
    خیلی ممنون نوید جان، آلبوم ها رو داشتم ولی کاورها رو نه...
    فقط یه چیزی:
    توو آرشیوِ من آلبومی به اسمِ "خورشید خانم" هست، این جا نیست! داستانش چیه!؟
    خواهش
    فكر نكنم آلبوم رسمي باشه. چون نه امير گذاشت نه چيزي ديدم به عنوان آلبوم و كاور ازش

    حالا باز ميگردم ببينم چي به چيه



  8. #146
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    May 2014
    نوشته ها
    44
    تشکر
    34
    تشکر شده : 342
    آلبوم خورشيد خانوم آلبومي است با آهنگسازي فريد زلاند كه از بهترين كارهاي ابي هست كه از شركت آونگ منشر شده منم خيلي دنبال اين آلبوم هستم تو سايت آونگ هست

  9. #147
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    18,456
    تشکر
    2,028
    تشکر شده : 19,777
    نقل قول نوشته اصلی توسط 86662147 نمایش پست ها
    آلبوم خورشيد خانوم آلبومي است با آهنگسازي فريد زلاند كه از بهترين كارهاي ابي هست كه از شركت آونگ منشر شده منم خيلي دنبال اين آلبوم هستم تو سايت آونگ هست
    از اونگ منتشر شده ولی اهنگهای قرار داده شده در این البوم تکراری هستند
    مثل البوم نیستی از داریوش

  10. #148
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    نوشته ها
    35,707
    تشکر
    48,688
    تشکر شده : 38,971
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]



  11. #149
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    12,522
    تشکر
    12,717
    تشکر شده : 12,775
    این البوما بصورت 320 دارید؟

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...] نمیدونم این همون کنسرته که سندی هم اهنگ بندری اجرا یا نه!

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    اگه البومای مشترک هم دارید زحمتشو بکشید مث دلبر و هزار یک شب...
    ویرایش توسط SaSan69 : 10-16-2014 در ساعت 05:27 PM

  12. #150
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    May 2014
    نوشته ها
    57
    تشکر
    397
    تشکر شده : 97
    نقل قول نوشته اصلی توسط SaSan69 نمایش پست ها
    این البوما بصورت 320 دارید؟

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...] نمیدونم این همون کنسرته که سندی هم اهنگ بندری اجرا یا نه!

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    اگه البومای مشترک هم دارید زحمتشو بکشید مث دلبر و هزار یک شب...

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]آیتونز

    این شاهگلم سلطان امیر قدیما گذاشته بود فک کنم ریپ بود اونم آپ کردم هر کدومو خواستی

    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
    دلبر
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    هزار و یک شب
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    کنسرت ابی و ... سلطان امیر قبل از پکیدن سایت گذاشته بودر آپ کردم

    کنسرت ابی
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    هیچ کجا ایران نمیشه
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]

    گل سرخ
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
    ویرایش توسط hosseinl : 10-17-2014 در ساعت 02:47 PM

  13. 3 کاربر مقابل از hosseinl عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


صفحه 15 از 71 نخستنخست ... 513141516172565 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •