صفحه 61 از 71 نخستنخست ... 11515960616263 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 601 به 610 از 704

موضوع: تایپیک جامع آقای صدا ابی | پخش اختصاصی آهنگ دلپوش ...

  1. #601
    فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    5,339
    تشکر
    197
    تشکر شده : 265
    به به عالی خوند کیف کردم


  2. 2 کاربر مقابل از Brayden عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  3. #602
    فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    نوشته ها
    4,183
    تشکر
    5,415
    تشکر شده : 4,663
    نقل قول نوشته اصلی توسط mrrko نمایش پست ها
    حالا دیگه همه از قدیمی و عتیقه شدن تنظیمای منوچهر چشم آذر دارن حرف می زنن...!!!
    واقعآ عجیبه...
    این درست که بعضی (فقط بعضی) از تنظیماتش زیاد مناسب ملودی اش نیست اما حرفه ای بودن توی تمام ثانیه هاش موج می زنه...
    طرف توی 40 سال فعالیت حرفه ای هنری اش بالغ بر 1000 تا تراک تنظیم کرده که هرکدومش واسه ماهایی که سنمون به اون آهنگا قد نمی ده خاطره انگیزه چه برسه واسه بزرگان ما و قدیمی ها...
    واقعآ بعضی جاها فرهنگ غلطمون رو حسابی نشون می دیم...
    درسته که تنظیم کنندگان خوب و جوان و بااستعدادی تو کشورمون داریم اما این دلیل نمی شه که بخواهیم از استاد اینا ایراد مغرضانه بگیریم که کاراش عتیقه اس، چرا؟ چون با نرم افزارهایی مثل سونار و ریزن کار نمی کنه؟؟؟!!!
    چون مثل خیلی ها تو صفحات اجتماعی فعالیت نداره؟؟؟!!!
    طرف داره آهنگ های ساسی مانکن رو نقد می کنه حالا می خواد از کاری منوچهر چشم آذر ایراد بگیره...!
    همین کشور ترکیه که موسیقی اش پیشرفت چشمگیری داشته یکی از دلایل پیشرفتش احترام و ارزش قایل شدن به اسطوره های موسیقی شون هست (مثل: ارهان گنچبای و خیلی های دیگه...)
    نه مثل ایرانی ها با تخریب و .....
    دقیقآ شرایطی که واسه بعد از آلبوم یادگاری استاد قمیشی افتاد واسه این آلبوم هم داره می افته و ملت موسیقی شناس! ما هم همیشه حاضر در صحنه...!
    علیرضا افکاری آهنگساز تواناییه (شکی درش نیست) اما تنظیماتش خیلی معمولی و یکنواخته با این که تعداد تنظیماتش کم هست (به نسبت تنظیم کنندگان دیگه)
    این که توی تنظیماتت همش از سازهای زنده استفاده کنی دلیلی بر قشنگ بودنش نبوده و نیست و نخواهد بود (شاید برای بعضی ها جالب باشه اما نه خیلی ها)
    محمد ناهیدی کاراش خوب و دلنشین و به روزه...

    لطفا پای فرد دیگری را برای دفاع کردن از چشم آذر وسط نکشید. مقایسه آلبوم یادگاری سیاوش با این آلبوم اصلا درست نیست
    ما در آلبوم ابی با تنظیم ها و فضاسازی های کهنه , یکنواخت و ناهمخوان با ترانه و ملودی روبه رو هستیم در حالی که در آلبوم یادگاری چنین چیزی وجود نداشت.
    این که بعضی ها بخوان از عملکرد ایشون ایراد به جا و منظقی بگیرن از نظر شما معنیش میشه نشان دادن فرهنگ غلط!!! بسیار جالبه واقعا!
    چون ایشون بیش از 1000 تراک تنظیم کرده مردم هم باید چشم و گوششون را به روی حقایق ببندن و از ساخته های ایشون تعریف و تمجید کنن لابد!
    من و امثال من مرض ندارند ایراد مغرضانه از جناب چشم آذر بگیرند فقط به موسیقی این آلبوم که توسط ایشون ساخته شده اعتراض دارند که به شدت هم جای نقد و بحث داره
    جالبه که بدونید بعضی اوقات یه آهنگ ممکنه اشکالاتی بهش وارد باشه که حتی مخاطبین معمولی و عام هم که سررشته چندانی از موسیقی ندارند میتوانند به وضوح متوجه اون موارد بشوند. بنابراین لازم نیست که همه کارشناس و موسیقی دان باشند دوست عزیز ...

    نمونه اش را حالا هم در آلبوم جان جوانی شاهدش هستیم .




    نقل قول نوشته اصلی توسط kasra نمایش پست ها
    نوید جان منظور من اون متن نبود
    من نظرات کاربران رو میخوندم به شخصی برخورد کردم با عکس شادمهر پست گذاشته بود حرفهایی بسیار خنده داری زده بودن جواب ایشون بود
    بله منظورتون با بنده بود . ظاهرا شما سلیقه موسیقیایی افراد را هم بر اساس علم غیبی که دارید حدس میزنید!
    ببینید دوست گرامی این آلبوم از ترانه و ملودی خوبی برخوردار هستش و قسمتی که درش ایراد وجود داره فضاسازی و تنظیم های اون هستش که از دیدگاه شما برگ برنده آلبوم به حساب میاد و میفرمایید جناب چشم آذر بهترین تنظیم ها را کردند
    منتها متاسفانه بسیاری با این عقیده شما هم نظر نیستند.
    من قصد توهین به جناب چشم آذر را نداشتم و سابقه هنری ایشون برام قابل احترام هستش ولی نمیشه که چشممون را به روی واقعیت موجود ببندیم به صرف اینکه چون ایشون فرد بزرگی هستند و نمیدونم تا به حال n تا تنظیم تو موسیقی این کشور ساخته اند
    متاسفانه تنظیم و فضاسازی هایی که ایشون انجام دادن در اغلب قطعات قدیمی و دارای کمترین همخوانی با ترانه و ملودی ها است و ملودی به یک سو رفته و تنظیم به سمت دیگری. در بعضی قطعات مثل "آخرین بار" و " یه مردی" میبینیم اصلا تنظیم وفضاسازی هیچ سنخیتی با ملودی نداشته و نداره .استفاده از سمپل های بی کیفیت و بی روح و همین طور سازبندی های ضعیف یکی دیگه از ایراداتیه که به موسیقی آلبوم گرفته میشه. نتیجه این موسیقی ضعیف و ناامیدانه این میشه که به اثری که چند سال براش زحمت کشیده شده لطمه وارد میشه و شنونده نمیتونه به خوبی با قطعات ارتباط برقرار کنه و آلبوم به راحتی سوخته میشه
    شما اینا را با چه منطقی و چجوری توجیح میکنید ؟
    ویرایش توسط peyman.2012 : 12-26-2014 در ساعت 01:44 AM






  4. کاربر مقابل از peyman.2012 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  5. #603
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    1,142
    تشکر
    7
    تشکر شده : 197
    دوستان کسی ورژن این آخرین باره افکاری رو نداره کیفیت خوبشو.واسه من اولش غژ غژ صدا میکنه:|

    منتظز بودم تو آلبوم بیاد اوریجینالشو بگیرم
    ...............................

    من سرباز قماری بودم که آس و شاه نشون داشت

    ..........................

  6. کاربر مقابل از Gambler عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  7. #604
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2014
    نوشته ها
    70
    تشکر
    8
    تشکر شده : 10
    نقل قول نوشته اصلی توسط A M I R نمایش پست ها
    ابتدا قصد نداشتم برای آلبوم تازه‌منتشر شدۀ «ابراهیم حامدی» مطلبی بنویسم ولی به این فکر کردم که به هر حال او مجری بخش قابل توجه‌ای از بهترین آثار چهار دهۀ اخیر موسیقی ما ست و باید عملکردش زیر ذره‌بین قرار گیرد. بعد از انتشار آلبوم فاجعه‌بار "حس تنهایی" و انتقادات فراوان بابت اجرا و انتشار آن آلبوم، انتظار می‌رفت که برای آلبوم بعد با آثار محکم‌تر و

    قابل‌دفاع‌تری مواجه شویم ولی زهی خیال باطل! هرچند ساختن قطعات آلبوم جدید توسط یک تیم، به انسجام و پیوستگی آلبوم کمک کرد ولی ضعف و بی‌خاصیتی متن چندین و چند ترانۀ آلبوم و همچنین ایرادات تکنیکی و فنی اجرا و ضبط کارها، این آلبوم را هم به کاری دم‌دستی بدل کرد. برای ساختن آلبوم جدید، آوازخوان و همسرش (که شوربختانه مدیر برنامه و همه‌کارۀ

    اوست!) به این فکر افتادن که به سراغ «علیرضا افکاری» روند. آهنگسازی که آثار شنیدنی‌اش در چند سال اخیر و بخصوص پس از ساخت آلبوم "دنیای این روزای من" برای «داریوش اقبالی»، نام او را در داخل و خارج از کشور بر روی زبان موسیقی‌دوستان انداخته بود. برای متن ترانه‌ها هم طبیعتاً کسانی مدنظر بودند که با آهنگساز همکار و هم‌ترانه بودند. نام‌هایی

    چون «روزبه بمانی» که به دلیل همکاری با «داریوش» و سبک نوشتن‌اش همکاری با او منتفی بود. «داوود رحمت‌الهی» و ترانه‌سرایی درجۀ دو و پُرمدعا چون «افشین مقدم». در میانۀ ضبط آثار آلبوم، جمعی از کارورزان ترانه در داخل کشور دستگیر می‌شوند که افکاری و مقدم هم در میان آنها بودند. پس از پایان بازداشت، ارتباط آهنگساز با آوازخوان به طرز عجیبی قطع و آثار از

    کنترل و نظارتش خارج می‌شود! چرا می‌گویم عجیب، چون با فرض وجود تهدیدات که مثلاً نباید با فلان آوازخوان کار کنید و چنان، ترانه‌سرای اکثر قطعات (افشین مقدم) همچنان به ارتباطش با آوازخوان ادامه می‌داد و حتی متن برخی ترانه‌هایش را ویرایش کرد. بگذریم که بهانۀ آن تهدیدات برای عدم ادامۀ همکاری، ادعایی توخالی ست چون در هیچ زمانی در سی و چند سال

    گذشته مانند امروز اینقدر همکاری گسترده و راحت با وجود اینترنت و ابزارهای ارتباط جمعی بین کارورزان ترانه در داخل و خارج از کشور نبوده! این اتفاق بهانه را به دست آوازخوان و مدیر برنامه (همسرش!) می‌دهد تا عملکرد مورد انتظاری که بارها در این سالها از آنها سر زده بود را تکرار کنند : دادن آثار آهنگساز (که این‌بار خود تنظیم‌کننده‌ای توانا ست) به دست

    تنظیم‌کننده‌ای که خود می‌خواهند، بدون کنترل و نظارت آهنگساز! انتخاب آنها برای تنظیم آثارِ افکاری، «منوچهر چشم‌آذر» بود. جدا از بحث عدم رضایت و نظارت آهنگساز ، منوچهر خان هر چند یکی از ارکان موسیقی پاپ فارسی در سالهای دور بوده‌ ولی به علت درجا زدن و گزیده‌کار نبودن و حجم بالای همکاری با انواع آوازخوانان بی‌هنر و تنظیم آثار بند ِتمبانی در کنار آثار

    فاخر، در سالهای اخیر عملاً نامی از ایشان در کنار آثار شنیدنی و پیشروی ما نبوده و آهنگسازان بنام برای تنظیم آثارشان به سراغ گزینه‌های دیگری رفته‌اند. با انتشار آلبوم، حدس‌ها به حقیقت پیوست. متن ترانه‌ها همچنان چنگی به دل نمی‌زند و غیر از چند متن متوسط (حبس/دنیای آرزو/بغض/غم‌نومه) همچنان فقر کلام تاثیرگذار در کارهای آوازخوانی که اکثر

    رفیقان ‌ترانه‌سازش از او دل کنده‌اند، موج می‌زند و آوازخوان مجبور می‌شود حجم بالایی از ترانه‌های آلبومش از فردی معلوم‌الحال و چاپلوس (افشین مقدم) باشد. دقت کنید به نام مسخرۀ یکی از ترانه‌های مثلاً خوب این آلبوم : غم‌نومه! (از علی‌اکبر یاغی‌تبار) در حالیکه نام ترانه باید "غم‌نامه" باشد، چرا که در زبان محاوره نیز از واژۀ "نامه" استفاده می‌شود و نه "نومه"! در

    باب ملودی‌های افکاری که تنها نقطۀ روشن آلبوم است می‌توان فقط تاسف خورد که چرا این ملودی‌های گوش‌نواز فرصت این‌را نیافت که توسط خود آهنگساز و یا با سلیقۀ او تنظیم شود. البته لازم به یادآوری ست که ملودی‌ها در برخی قطعات، ‌کسل‌کننده و یکنواخت بودند. ملودی ترانه‌های "جان جوانی" ، "دنیای آرزو" ، "بغض" ، "غم‌نومه" و "آخرین بار" ملودی‌های شنیدنی

    و گیرای افکاری در این آلبوم بودند که اکثرشان با تنظیم‌های معمولی و یا بی‌کیفیت خراب شدند. برای شنیدن تنظیم‌های محکم و باکیفیت «علیرضا افکاری» به آثارش در آلبومهای "دنیای این روزای من / داریوش" ، "اعجاز / گوگوش" و "عاشقانه‌ها / احسان خواجه‌امیری" رجوع کنید. دربارۀ تنظیمها اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که بسیاری از قطعات آلبوم را با

    یک کیبورد ِتنها می‌توان نواخت. در بعضی کارها انگار زهی‌ها و یا ساکسیفون هم با کیبورد رکورد شده! صداهای بروزنشده و کدر و سمپل‌های بی‌کیفیت. حال که به علت بی‌هنری و بی‌سلیقگی از گروه سازهای زهی و ارکستر برای ضبط آلبوم استفاده نشد، حداقل از سمپل‌های خوب استفاده می‌شد. برای شنیدن سمپل‌های شنیدنی می‌توانید به تنظیمهای اخیر

    دیگر موسیقی‌دان عزیزمان : «آندرانیک» گوش دهید. حتی «محمد ناهیدی» در تنظیم قطعۀ اول آلبوم (جان جوانی) از سمپل‌های خوبی برای موسیقی الکترونیک‌اش بهره گرفته است. سبک پایان‌بندی قطعات (کم شدن صدای موسیقی و خواننده به آرامی تا پایان) سبکی ست که سالهاست در موسیقی دنیا به ندرت شنیده می‌شود و در این آلبوم با سلیقۀ «منوچهر

    چشم‌آذر» دوباره شنیده شد! در کل، به اعتقاد من میان هشت تنظیم ایشان در آلبوم، تنها تنظیم قطعات "دنیای آرزو" و "بغض" خوب و قابل قبول از آب درآمد که البته این انتقادات به قسمت‌هایی از آرانژمان این دو قطعه هم وارد است. صدابرداری، میکس و مسترینگ این آلبوم یکی از نقاط به شدت تاریک آن است که شنیدن‌اش در سال 2014 و با وجود امکانات مالی و

    تجهیزاتی که در لس‌آنجلس نزد دست‌اندرکاران آلبوم وجود داشته، عجیب می‌نماید! در بسیاری از قطعات آلبوم، صدای آوازخوان در میان صدای موسیقی گم است. اجراهای «ابی» در آلبوم هم یکی از نقاط ضعف عجیب کارها بود. اجراهایی کم‌قدرت و در برخی قطعات فالش و صدایی ناآماده. اجراهای آوازخوان در این آلبوم اصلاً تمیز نبود و برخی اوقات توی ذوق می‌زد. این

    ضعفهای آخری که برشمردم (صدابرداری و میکس و مسترینگ بد و همچنین اجراهای ناامید‌کنندۀ آوازخوان) حتی در آلبوم "حس تنهایی" که آن‌همه انتقاد به آن وارد بود، شنیده نشده بود! بسیاری از این نقاط ضعف ربطی به سن بالا ندارد و ریشه‌اش نبود نظارت صاحب آثار بر روی اجراها و سرسری و کم‌اهمیت گرفتن و بی‌سلیقگی خود آوازخوان است. «ابی» را چه

    می‌شود؟! خواندن کاری بسیار ضعیف به نام "بی‌اعتنا" با آن تنظیم مضحک و یا قرار دادن آن ورژن عجیب و غریب از ترانۀ "بغض" به‌جای قراردادن اجرایی آکوستیک در انتهای آلبوم چه معنی دارد؟! تمام همکاران و هم‌قطاران او در دنیا، وقتی به سن بالاتر می‌رسند بر روی اجرای کارهایشان به‌خصوص در استودیو وسواس و تامل بیشتری به خرج می‌دهند ولی برای او برعکس

    است! این چه اجراها و ضبط‌های بی‌کیفیتی بود؟! مگر نه اینکه همین آلبومهاست که در تاریخ و کارنامۀ او می‌ماند و نه کنسرت‌های دبی و آنتالیا و پخش شدن کارهایش در کلاب‌ها ! // *** آهای آهای ترانه‌خون! دلبستۀ گیشه شدی تو هم تو این مکارۀ سکه، صداپیشه شدی «ایرج جنتی عطایی»


    ترانه های ماندگار/خاطره های بیشمار




    این متن کجا منتشر شده؟

  8. کاربر مقابل از mehdi_ka عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  9. #605
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    نوشته ها
    35,707
    تشکر
    48,688
    تشکر شده : 38,972
    نقل قول نوشته اصلی توسط Gambler نمایش پست ها
    دوستان کسی ورژن این آخرین باره افکاری رو نداره کیفیت خوبشو.واسه من اولش غژ غژ صدا میکنه:|

    منتظز بودم تو آلبوم بیاد اوریجینالشو بگیرم
    امیر چند صفحه پیش لینکشو گذاشت


  10. کاربر مقابل از pirana عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  11. #606
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    دلمون به صدا و سلیقه ابی خوش بود فقط.گند زد بهش با این البوم

  12. کاربر مقابل از ebi92 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  13. #607
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2014
    نوشته ها
    70
    تشکر
    8
    تشکر شده : 10
    نقل قول نوشته اصلی توسط A M I R نمایش پست ها
    فیس بوک

    ترانه های ماندگار/خاطره های بیشمار
    میشه لینکشو بذارید؟؟
    من فن پیج جنتی عطایی رفتم ولی همچین چیزی نبود...ممنون میشم لینکشو بزاری

  14. کاربر مقابل از mehdi_ka عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  15. #608
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    1,142
    تشکر
    7
    تشکر شده : 197
    ملودی بهت گفتم

    یاد کل بزرگ میفتم
    ...............................

    من سرباز قماری بودم که آس و شاه نشون داشت

    ..........................

  16. کاربر مقابل از Gambler عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  17. #609
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    نوشته ها
    14,417
    تشکر
    493
    تشکر شده : 2,003
    آلبوم یه جوری قدیمیه انگار نه انگار که 1393 پلی میشه انگاری دهه هفتادی دهه هشتاد ایناس ...ابی هم با تمام وجود نخونده..خوشمان نیامد



  18. 3 کاربر مقابل از Fanom عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  19. #610
    فعال
    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    نوشته ها
    3,549
    تشکر
    427
    تشکر شده : 620
    بالاخره کار خودشو کرد مهشید خانم

    شک ندارم مسبب جدایی آهنگساز ایشون بوده

    اون روز هم گفتم مشکل کارهای جدید ابی خانمشه اومدید مسخره بازی کردید.

    یادمه در یکی از قسمت های مستند اقای افکاری گفتن تلفنتو بده یه زنگ بزنم جایی زن ابی گفت شارژ نداره.بله جرقه از اون زمان قدیم خورده بود

    آقاجان ابی جان زنتو بنداز بیرون از موسیقی {شرمنده}

صفحه 61 از 71 نخستنخست ... 11515960616263 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •