اون دمويي هم كه گذاشته بوديد از يه مردي اتود بوده كه افكاري بازم تنظيمش كرده
ببينيد چقدر قشنگ صداي ابي كنترل شده س
بعد با ايني كه توو آلبوم هست مقايسه كنيد
اون دمويي هم كه گذاشته بوديد از يه مردي اتود بوده كه افكاري بازم تنظيمش كرده
ببينيد چقدر قشنگ صداي ابي كنترل شده س
بعد با ايني كه توو آلبوم هست مقايسه كنيد
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
اهنگ شماره 1 رو گوش کنید
جوکر جان من کاورهای آلبوم حس تنهایی رو اسکن کردم و تمامی کاورها رو قرار دادم
نمیدونم این پست ها در صفحه اول تاپیک هستند یا نه ، ولی اگر تکراری هستند عذر میخوام
فقط هدفم کمک به تکمیل تاپیک هست ، اگر هم دوست داشتی و صلاح دونستی به صفحه اول اضافشون کن
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
ویرایش توسط Saleh16 : 12-20-2014 در ساعت 03:49 PM
[فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
ديگه از چه آلبومايي كاور داري ؟
سراشیبی دره ی گل های مریم و نیلوفر رسیده و فصل عشقی تازه برای آواز خوان تکرار می شود چنانکه زبان احساس ابیِ داغدار که غم و اندوه بود را به تازه شدن و شیرینی عسل گون عشق تبدیل کرده(زبان احساس مرا تو عاشقانه کرده ای) و به قصه ای دعوت می شود تا در ژرفای رویایی داستان،نگاه و دل لرزه ی فریاد قلب و خستگی سراسر شورِ نفس نفس زدن ها؛سر را بر شانه های یار آرام کند چرا که آواز خوان تمنا دارد آرامشی پایدار نصیبش شود(به خواب روی شانه ات بیا و بد عادتم بکن) و نگاهی که شاهد پرکشیدن محبوبش به سمت مرگ بوده تو گویی پرواز بادکنک قلب یار جان ابی را از دریچه قشنگ چشمان او با خود برد(اشاره به پیام انتهای ویدیو آخرین بار) و امروز ابی از یار تمنای جان بخشیدن به نگاه مرده اش را دارد(جان بده به نگاه من).
این بخشی از ملودرام آلبوم است و به نظر می رسد آهنگ "یه مردی" نیز حال فردای "جان جوانی" باشد.
همچنین که آهنگ "امید" شاید حاشیه نگاری بر متن غم و شادی،جدایی و وصال باشد(به پرواز پرستوهای مسلخ دیده مومن باش،جهان ما پر از ناممکن ما تو ممکن باش...)
2) موزیک ویدئو: فیلم برداری حرفه ای،نورپردازی عالی،طراحی دکور بسیار خوب،نماهای باز و دور و سیال عالی و ... از مشخصات ویدئو های جدید ابی هستند به صورت ویژه در مورد ویدئوی اول.یکی از ویژگی های منحصربفرد موزیک ویدئوها سریالی بودن و خط روایی و زیبای آنهاست چنانکه ابی در هر سه ویدئو یک شخصیت است و حتی در ویدئوی "جان جوانی" لباس و نحوه گریم ایشان دقیقاً همان گریم و لباس موزیک ویدئوی اول است و حتی نحوی صدابرداری از قسمت حرف زدن آوازخوان دقیقاً منطبق بر همان صدابرداری حرف زدن ویدئوی قبلیست و حتی صدای پا که در هر دو ویدئو حضور مرموز و البته زیبایی دارد،ابی با موهای سپید و بانوی گل فروش با چروک های کنار چشم و صورت همه و همه نشان دهنده خط روایی و داستان زنجیروار این آلبوم می باشد.
) ملودی ها : علیرضا افکاری یه آهنگساز بسیار بسیار توانا و خوش ذوق است که ملودی هایش سرشارند از لحظه های ناب احساسی و حماسه و شور و ریتم و به واقع ریتم و تحریرهای منحصربفرد و نابی را خلق می کند.جنس کارهای او از جنس ملودی های بابک بیات مرحوم است البته نحوه و شکل آثارش به روزتر و جوانتر از کاراهای بابک بیات بزرگ می باشند.افکاری به واقع جوانی با استعداد و حرفه ای بوده و ملودی هایش به قدری زیبا و دلنشین و با وقارند که ابی را مجاب کرد برای اولین تجربه کاری،یک آلبوم 11 آهنگی را مملو از ملودی های ایشان کند.
4) تنظیم ها : تنظیم جناب ناهیدی بسیار با کیفیت و مدرن و هماهنگ با ملودی بود و باید به ایشان دست مریزاد گفت.
در مورد استاد چشم آذر هم پیش تر مطلبی در این باب نوشته بودم و تنها اشاره می کنم تنظیم های ایشان حرفه ای و پیچیده است اما بار حسی کمتری دارد ولی شک ندارم ماندگاری نوع تنظیم های چشم آذر بسیار بیش تر از تنظیمهای افکاری خواهد بود و تنها انتقاد وارد به تنظیم بسیاااار عجیب "آخرین بار" است که ملودی و ترانه و آوازخوان را کاملاً خنثی و از بین برده و همچنین عدم استفاده از سازهای زنده در استودیو و میکس بی کیفیت،نقاط ابهام برانگیز و غیر قابل گذشت است که امید دارم دست کم میکس اصلی در آلبوم و تنظیم "آخرین بار" متفاوت از چیزی که شنیدیم باشد.
5) صدای ابی : بدون تعصب باید گفت فوووووق العاااده بی بدیل.صدایی مخملین و پر با اوج های بسیار زیبا و صاف و اجرای گام های بسیار دشوار پایین و تکنیک ها و تحریرهای عجیب و غریب که جز در اجراهای ابی قابل تجربه نمی باشد.اجرای بسیار بسیار گرم و گوشنواز "جان جوانی" همراه با صدایی که تعمداً قدری خشدار شده و خوده ابی این را خواسته تا به ناب تر شدن انتقال حسِ دلمردگی که در حال رسیدن به تولدی دوباره است،کمک بزرگی کرده باشد وگرنه این همان ابی است که در اجرای قسمت اوج "بغض" و قسمت اوج "نگرانت میشم" ابی بودن خود را به وضوح به رخ می کشاند.بار حسی در نحوه اجرا فوق العاده و تکنیک خواندن بسیار بسیار غنی و در یک کلام آقای صدا.
*انتقاد به آلبوم حس تنهایی وارد است بلکه آلبوم حس تنهایی یک بی نظمی و بی ذوقی در کارنامه فاخر ابی محسوب می شد اما آلبوم "جان جوانی" تا به اینجای کار جز نکاتی که عرض شد،کاری فاخر و سرشار از احساس و در خور ابی بوده است،در نظر داشته باشید ابی همان ابی خورجین و سایه و خاتون و خاکستری و کوه یخ و ستاره دنباله دار بلکه به مراتب بهتر و حسی تر و ماهر تر است اما او با تمااااام ویژگی های گذشته بلکه عالی تر از گذشته،خواننده اسطوره ای 1393 است نه 1360 !!
امروز جهان،جهان دیگریست و همه چیز دست خوش تحول شده.مانند بزرگترین برندهای مطرح روز که تاریخچه ی 50 ساله بلکه 100 ساله دارند و تولیدات امروزشان بسیااار بسیاااار متفاوت نسبت به گذشتة آنهاست و نوآوری در آن موج می زند اما همچنان چهارچوب و سبک مختص خود را حفظ کرده.ابی نیز عاشقانه ها،اعتراضی ها و کارهای اجتماعیش همچنان دریایی از احساس با گام های متنوع پایین تا بالا و با تکنیک های بسیار پیچیده تر اجرا می شوند اما به چهره ای متفاوت و تازه و نو و برازنده یک پیکر 50 ساله در تاریخ امروز نه یک انسان 20 ساله در تاریخ 1360
ابی همیشه ابی می ماند
در حال حاضر 9 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 9 مهمان ها)