صفحه 59 از 71 نخستنخست ... 949575859606169 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 581 به 590 از 704

موضوع: تایپیک جامع آقای صدا ابی | پخش اختصاصی آهنگ دلپوش ...

  1. #581
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    May 2014
    نوشته ها
    876
    تشکر
    436
    تشکر شده : 10,377
    نه دوست عزیز شعر انتهایی مالِ ایرجِ فقط، متن بد کپی شده، نویسنده کس دیگه ایِ. ولی هرکی نوشته حرف راست زده. ابی بدجوری ریده

  2. #582
    حرفه ای
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    12,522
    تشکر
    12,717
    تشکر شده : 12,775
    مجتبی که ادمین ترانه های ماندگار / خاطرات بیشمار هست همیشه نقداش حرفه ای و رو حساب کتابه

  3. کاربر مقابل از SaSan69 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  4. #583
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    نوشته ها
    503
    تشکر
    859
    تشکر شده : 266
    علیرضا افکاری

    دوستان بسیاری در مورد مجموعه البوم جدید ابی از من در پیامهای فراوان سوال کردند نقد کردند و تشویق هم کردند.
    خیلی کوتاه و مختصر دوست داشتم بنویسم تا شاید کمی از زیر بار این همه فشار روانی و سوالها و ... ذهنم رو خارج کنم
    کل مجموعه ملودیهایی بوده که توسط خودم ساخته شده بود به واسطه دستگیری من در سال 91 و قطع همکاری من با ابی طبق قرارداد 8 ترک این مجموعه در زمان پرداختهای نهایی چه در ترانه چه در ملودی و چه در تنظیم از سمت من نیمه تمام رها شد.
    مدیران تولید این مجموعه از روی داشته ها و ماکتهای من شروع به باز سازی و تکمیل اثار توسط تنظیم کننده های دیگر کردند که من هم همزمان با شما نتیجه نهایی رو میشنوم و هیچ نظارتی در تغییر مضمون ترانه در تنظیم و میکس و مسترینگ نظارت وکال و..... نداشتم
    صحت این گفتار هم همان ماکت تنظیم خودم برای کار اخرین بار بود که قبل از ویدیو منتشر شد و لو رفت که حتما شنیدید که کاملا اختلاف سلیقه اجرایی من با کار نهایی در این اثر مشهود هست
    بنابراین هر تشویق و هر نقدی که به اجرای این اثار دارید رو خواهش میکنم مستقیما به عوامل تولید این مجموعه انتقال بدید که طبیعی هست که اونهام تلاش خودشون رو برای رضایت مخاطبشون انجام دادن.
    [فقط کسانی که در سایت عضو شده اند قادر به مشاهده لینک ها هستند عضویت در سایت کمتر از 1 دقیقه ست. برای عضو شدن در سایت کلیک کنید...]
    این توضیح رو بدم که من حتی اون ماکت رو ناقص ترین تصور خودم از تنظیم این کار میدونم و طرح این موضوع زیر سوال بردن تنظیم جدید نیست بحث من صحت گفتار خودم بود که من نظارتی نداشتم و از من کسی توضیحی بیشتر درخواست نکنه



    اخه این چه مسخره بازییه دراوردن(ابی و افکاری) یعنی واقعا نتونستن مثل دو تا موزیسین حرفه ای کنار هم باشن و یه البوم بی نقص و کامل بدن بیرون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    یه بار شد ابی البوم بده بیرون با اهنگساز جنگ و دعوا راه ننداخته باشه اون از لحن افکاری که کاملا مشخصه از البوم راضی نیست اینم از نیش و کنایه های ابی تو کاور البوم که افکاری رو ملودی ساز خطاب میکنه و اون رو غیر حرفه ای خطاب میکنه. شما خودتون قضاوت کنید اگه حق با ابی باشه پس قطعا (سیاوش قمیشی-اسفندیار منفرد زاده-فرید زلاند) هم که ابی سر البومای دیگش باهاشون مشکل پیدا کرد هم غیر حرفه ای هستند.به نظر من مشکل از خود ابی هست اصلا زنش مهشید چی میگه این وسط؟ یه ترانه ساده رو تو مستند ابی نمیتونست درست براش بخونه اون موقع تو همه کاری هم که بهش مربوط نیست دخالت میکنه یکی از مشکلاتی که بقیه اهنگساز هایی که نام بردم با ابی داشتن دخالت های همسرش مهشید بوده به خاطر همین خاله زنک بازیها هر البومی که داد بیرون یه حاشیه و بامبولی دورش بوده..............
    افکاری یه البوم کامل با (داریوش--هلن--احسان خواجه امیری)و تک اهنگهای زیادی با خواننده هایی مثل معین وخواجه امیری و نیما مسیحا و ...کار کرده که همگی هم انصافا از بهترین کارهای خواننده هاشون بودند .حالا به نظر شما الان کی این وسط غیرحرفه اییه قضاوت با خودتون؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟� �� �؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟ ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    من البومو بیشتر از 300 بار گوش دادم به غیر از قطعات (بغض-جان جوانی-یه مردی-اخرین بار) بقیه قطعات رو انگار ملودی ش رو نصفش رو یه نفر گفته نصف دیگه شم یه نفر دیگه گفته واقعا همخونی ندارن یا حدااقل من انطور احساس میکنم به نظرم بقیه قطعات نصفه نیمه قبل از اینکه همکاریشون قطع بشه بودن و ملودی کاملی نداشتن و خود منوچهر چشم اذر و ابی کاملشون کردن....

    از نظر تنظیم قطعات هم فقط (بغض-جان جوانی-یه مردی) رو میتونم تحمل کنم اما منظورم این نیست که ایراد از منوچهر چشم اذر هست به هیچ وجه!فقط اینکه اهنگ های افکاری رو خودش بهتر میتونه تنظیم کنه!به عنوان مثال شما البوم اخر مهرداد اسمانی رو که تمام ترانه هاش از ایرج جنتی عطایی هست رو گوش بدید متوجه میشید که منوچهر چشم اذر چه تنظیم های فوق العاده ای روی ملودی های متوسط مهرداد اسمانی انجام داده.

    به نظرم دلیل اینکه ما امروز به جای یک البوم کامل و فوق العاده یک البوم با ارفاق خوب رو میشنویم همین رفتارهای غیرحرفه ای و بچگانه عوامل تهیه کننده البوم است.

    پ.ن:نقد بالا تنها نظر شخصی من هست که دوست داشتم با شما هم به اشتراک بزارم.

  5. 3 کاربر مقابل از Q_MARS عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  6. #584
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    نوشته ها
    35,920
    تشکر
    13,137
    تشکر شده : 22,290
    چرا خودتون درگیر یه کار ضعیف میکنید


    کلا کار ضعیفه

    فاجعه وار ضعیه


    یکی هم بود
    که پنجره جمع می‌کرد
    تا آسمانِ بیشتری داشته باشد ...


  7. #585
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    نوشته ها
    1,113
    تشکر
    267
    تشکر شده : 664
    فقط جالبه که اسمی از یار همیشگی افکاری یعنی روزبه بمانی نیست و تو این آلبوم هیچ همکاری ای نکرده

  8. کاربر مقابل از nasernew عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  9. #586
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    نوشته ها
    32,623
    تشکر
    368
    تشکر شده : 2,432
    باع
    من گفتم حالا ايرج نوشته اينو



  10. کاربر مقابل از !..:: joker ::..! عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  11. #587
    نیمه حرفه ای
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    9,052
    تشکر
    82
    تشکر شده : 155
    نقل قول نوشته اصلی توسط !..:: joker ::..! نمایش پست ها
    عزيز ِ من
    اين آقايي كه حرف زده ايرج جنتي عطايي ِ
    ميشناسيش ديگه ؟
    بهتر از من و شما موسيقي حاليشه
    ساسي مانكن كجا بوده
    نوید جان منظور من اون متن نبود
    من نظرات کاربران رو میخوندم به شخصی برخورد کردم با عکس شادمهر پست گذاشته بود حرفهایی بسیار خنده داری زده بودن جواب ایشون بود

  12. 2 کاربر مقابل از kasra عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  13. #588
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    نوشته ها
    32,623
    تشکر
    368
    تشکر شده : 2,432
    نقل قول نوشته اصلی توسط kasra نمایش پست ها
    نوید جان منظور من اون متن نبود
    من نظرات کاربران رو میخوندم به شخصی برخورد کردم با عکس شادمهر پست گذاشته بود حرفهایی بسیار خنده داری زده بودن جواب ایشون بود
    بله خواهش ميكنم
    ولي راضي كننده نبود چشم آذر



  14. 3 کاربر مقابل از !..:: joker ::..! عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  15. #589
    فوق حرفه ای
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    31,211
    تشکر
    4,028
    تشکر شده : 3,007
    نقل قول نوشته اصلی توسط A M I R نمایش پست ها
    ابتدا قصد نداشتم برای آلبوم تازه‌منتشر شدۀ «ابراهیم حامدی» مطلبی بنویسم ولی به این فکر کردم که به هر حال او مجری بخش قابل توجه‌ای از بهترین آثار چهار دهۀ اخیر موسیقی ما ست و باید عملکردش زیر ذره‌بین قرار گیرد. بعد از انتشار آلبوم فاجعه‌بار "حس تنهایی" و انتقادات فراوان بابت اجرا و انتشار آن آلبوم، انتظار می‌رفت که برای آلبوم بعد با آثار محکم‌تر و

    قابل‌دفاع‌تری مواجه شویم ولی زهی خیال باطل! هرچند ساختن قطعات آلبوم جدید توسط یک تیم، به انسجام و پیوستگی آلبوم کمک کرد ولی ضعف و بی‌خاصیتی متن چندین و چند ترانۀ آلبوم و همچنین ایرادات تکنیکی و فنی اجرا و ضبط کارها، این آلبوم را هم به کاری دم‌دستی بدل کرد. برای ساختن آلبوم جدید، آوازخوان و همسرش (که شوربختانه مدیر برنامه و همه‌کارۀ

    اوست!) به این فکر افتادن که به سراغ «علیرضا افکاری» روند. آهنگسازی که آثار شنیدنی‌اش در چند سال اخیر و بخصوص پس از ساخت آلبوم "دنیای این روزای من" برای «داریوش اقبالی»، نام او را در داخل و خارج از کشور بر روی زبان موسیقی‌دوستان انداخته بود. برای متن ترانه‌ها هم طبیعتاً کسانی مدنظر بودند که با آهنگساز همکار و هم‌ترانه بودند. نام‌هایی

    چون «روزبه بمانی» که به دلیل همکاری با «داریوش» و سبک نوشتن‌اش همکاری با او منتفی بود. «داوود رحمت‌الهی» و ترانه‌سرایی درجۀ دو و پُرمدعا چون «افشین مقدم». در میانۀ ضبط آثار آلبوم، جمعی از کارورزان ترانه در داخل کشور دستگیر می‌شوند که افکاری و مقدم هم در میان آنها بودند. پس از پایان بازداشت، ارتباط آهنگساز با آوازخوان به طرز عجیبی قطع و آثار از

    کنترل و نظارتش خارج می‌شود! چرا می‌گویم عجیب، چون با فرض وجود تهدیدات که مثلاً نباید با فلان آوازخوان کار کنید و چنان، ترانه‌سرای اکثر قطعات (افشین مقدم) همچنان به ارتباطش با آوازخوان ادامه می‌داد و حتی متن برخی ترانه‌هایش را ویرایش کرد. بگذریم که بهانۀ آن تهدیدات برای عدم ادامۀ همکاری، ادعایی توخالی ست چون در هیچ زمانی در سی و چند سال

    گذشته مانند امروز اینقدر همکاری گسترده و راحت با وجود اینترنت و ابزارهای ارتباط جمعی بین کارورزان ترانه در داخل و خارج از کشور نبوده! این اتفاق بهانه را به دست آوازخوان و مدیر برنامه (همسرش!) می‌دهد تا عملکرد مورد انتظاری که بارها در این سالها از آنها سر زده بود را تکرار کنند : دادن آثار آهنگساز (که این‌بار خود تنظیم‌کننده‌ای توانا ست) به دست

    تنظیم‌کننده‌ای که خود می‌خواهند، بدون کنترل و نظارت آهنگساز! انتخاب آنها برای تنظیم آثارِ افکاری، «منوچهر چشم‌آذر» بود. جدا از بحث عدم رضایت و نظارت آهنگساز ، منوچهر خان هر چند یکی از ارکان موسیقی پاپ فارسی در سالهای دور بوده‌ ولی به علت درجا زدن و گزیده‌کار نبودن و حجم بالای همکاری با انواع آوازخوانان بی‌هنر و تنظیم آثار بند ِتمبانی در کنار آثار

    فاخر، در سالهای اخیر عملاً نامی از ایشان در کنار آثار شنیدنی و پیشروی ما نبوده و آهنگسازان بنام برای تنظیم آثارشان به سراغ گزینه‌های دیگری رفته‌اند. با انتشار آلبوم، حدس‌ها به حقیقت پیوست. متن ترانه‌ها همچنان چنگی به دل نمی‌زند و غیر از چند متن متوسط (حبس/دنیای آرزو/بغض/غم‌نومه) همچنان فقر کلام تاثیرگذار در کارهای آوازخوانی که اکثر

    رفیقان ‌ترانه‌سازش از او دل کنده‌اند، موج می‌زند و آوازخوان مجبور می‌شود حجم بالایی از ترانه‌های آلبومش از فردی معلوم‌الحال و چاپلوس (افشین مقدم) باشد. دقت کنید به نام مسخرۀ یکی از ترانه‌های مثلاً خوب این آلبوم : غم‌نومه! (از علی‌اکبر یاغی‌تبار) در حالیکه نام ترانه باید "غم‌نامه" باشد، چرا که در زبان محاوره نیز از واژۀ "نامه" استفاده می‌شود و نه "نومه"! در

    باب ملودی‌های افکاری که تنها نقطۀ روشن آلبوم است می‌توان فقط تاسف خورد که چرا این ملودی‌های گوش‌نواز فرصت این‌را نیافت که توسط خود آهنگساز و یا با سلیقۀ او تنظیم شود. البته لازم به یادآوری ست که ملودی‌ها در برخی قطعات، ‌کسل‌کننده و یکنواخت بودند. ملودی ترانه‌های "جان جوانی" ، "دنیای آرزو" ، "بغض" ، "غم‌نومه" و "آخرین بار" ملودی‌های شنیدنی

    و گیرای افکاری در این آلبوم بودند که اکثرشان با تنظیم‌های معمولی و یا بی‌کیفیت خراب شدند. برای شنیدن تنظیم‌های محکم و باکیفیت «علیرضا افکاری» به آثارش در آلبومهای "دنیای این روزای من / داریوش" ، "اعجاز / گوگوش" و "عاشقانه‌ها / احسان خواجه‌امیری" رجوع کنید. دربارۀ تنظیمها اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که بسیاری از قطعات آلبوم را با

    یک کیبورد ِتنها می‌توان نواخت. در بعضی کارها انگار زهی‌ها و یا ساکسیفون هم با کیبورد رکورد شده! صداهای بروزنشده و کدر و سمپل‌های بی‌کیفیت. حال که به علت بی‌هنری و بی‌سلیقگی از گروه سازهای زهی و ارکستر برای ضبط آلبوم استفاده نشد، حداقل از سمپل‌های خوب استفاده می‌شد. برای شنیدن سمپل‌های شنیدنی می‌توانید به تنظیمهای اخیر

    دیگر موسیقی‌دان عزیزمان : «آندرانیک» گوش دهید. حتی «محمد ناهیدی» در تنظیم قطعۀ اول آلبوم (جان جوانی) از سمپل‌های خوبی برای موسیقی الکترونیک‌اش بهره گرفته است. سبک پایان‌بندی قطعات (کم شدن صدای موسیقی و خواننده به آرامی تا پایان) سبکی ست که سالهاست در موسیقی دنیا به ندرت شنیده می‌شود و در این آلبوم با سلیقۀ «منوچهر

    چشم‌آذر» دوباره شنیده شد! در کل، به اعتقاد من میان هشت تنظیم ایشان در آلبوم، تنها تنظیم قطعات "دنیای آرزو" و "بغض" خوب و قابل قبول از آب درآمد که البته این انتقادات به قسمت‌هایی از آرانژمان این دو قطعه هم وارد است. صدابرداری، میکس و مسترینگ این آلبوم یکی از نقاط به شدت تاریک آن است که شنیدن‌اش در سال 2014 و با وجود امکانات مالی و

    تجهیزاتی که در لس‌آنجلس نزد دست‌اندرکاران آلبوم وجود داشته، عجیب می‌نماید! در بسیاری از قطعات آلبوم، صدای آوازخوان در میان صدای موسیقی گم است. اجراهای «ابی» در آلبوم هم یکی از نقاط ضعف عجیب کارها بود. اجراهایی کم‌قدرت و در برخی قطعات فالش و صدایی ناآماده. اجراهای آوازخوان در این آلبوم اصلاً تمیز نبود و برخی اوقات توی ذوق می‌زد. این

    ضعفهای آخری که برشمردم (صدابرداری و میکس و مسترینگ بد و همچنین اجراهای ناامید‌کنندۀ آوازخوان) حتی در آلبوم "حس تنهایی" که آن‌همه انتقاد به آن وارد بود، شنیده نشده بود! بسیاری از این نقاط ضعف ربطی به سن بالا ندارد و ریشه‌اش نبود نظارت صاحب آثار بر روی اجراها و سرسری و کم‌اهمیت گرفتن و بی‌سلیقگی خود آوازخوان است. «ابی» را چه

    می‌شود؟! خواندن کاری بسیار ضعیف به نام "بی‌اعتنا" با آن تنظیم مضحک و یا قرار دادن آن ورژن عجیب و غریب از ترانۀ "بغض" به‌جای قراردادن اجرایی آکوستیک در انتهای آلبوم چه معنی دارد؟! تمام همکاران و هم‌قطاران او در دنیا، وقتی به سن بالاتر می‌رسند بر روی اجرای کارهایشان به‌خصوص در استودیو وسواس و تامل بیشتری به خرج می‌دهند ولی برای او برعکس

    است! این چه اجراها و ضبط‌های بی‌کیفیتی بود؟! مگر نه اینکه همین آلبومهاست که در تاریخ و کارنامۀ او می‌ماند و نه کنسرت‌های دبی و آنتالیا و پخش شدن کارهایش در کلاب‌ها ! // *** آهای آهای ترانه‌خون! دلبستۀ گیشه شدی تو هم تو این مکارۀ سکه، صداپیشه شدی «ایرج جنتی عطایی»


    ترانه های ماندگار/خاطره های بیشمار




    این متنو ایرج جنتی ننوشته که
    اون شعر آخرش برا ایرجه
    مجتبی ادمین همین پیج که آخرشه نوشته
    نقدش بسیار خوب بود یه کوچولو مغرضانه اما واقعا خوب
    نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست
    ندیدی جانم از غم ناشکیباست
    چرا رفتی؟ چرا من بیقرارم
    به سر سودای آغوش تو دارم
    .
    .
    .
    به یاد روز ها را سپری میکنم پدر



  16. 4 کاربر مقابل از Parsa8 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  17. #590
    نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    نوشته ها
    246
    تشکر
    42
    تشکر شده : 99
    از ابی انتظار بیشتری میرفت
    معلومه ملودی های افکاری رو تنظیم های نامناسب تحت تاثیر قرار گرفته
    ابی هم کلا با همه مشکل پیدا میکنه
    سیاوش قمیشی و ... حالا هم افکاری
    همش زیر سر زنشه

صفحه 59 از 71 نخستنخست ... 949575859606169 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 12 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 12 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •